اخبار داغ

معاون وزیر صمت:

نقش موثر تولید کنندگان در رفع شرایط تحریمی/۴۸ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور فعالیت می کنند

نقش موثر تولید کنندگان در رفع شرایط تحریمی/۴۸ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور فعالیت می کنند
معاون وزیر صمت گفت: در حال حاضر ۴۸ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کل کشور مشغول به فعالیت و تولید هستند که این ظرفیت تولید باعث اشتغال غیرمستقیم برای ۴ تا ۵ میلیون نفر و ارتزاق نزدیک به ۲۰ میلیون نفر از شهرک‌های صنعتی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جریان سفر چند ساعته از شهرستان خلخال و در جمع اهالی منطقه ناحیه صنعتی گزاز، اظهار داشت: اگر بخواهیم موثر واقع شویم و توسعه صنعتی کشور را شاهد شویم باید حتماً نگاهمان به توسعه روستاها بر اساس توانمند سازی آنان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وی افزود: نواحی صنعتی فرصتی مناسب برای توسعه صنعتی مناطق روستایی است و در ایجاد یک واحد تولیدی و یا یک ناحیه صنعتی، باید علاوه بر توانمند سازی روستائیان به ظرفیت آن منطقه نیز توجه گردد.

,

رسولیان گفت: ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی، علاوه بر تولید رفاه و اشتغال در آن منطقه، منجر به تحول اقتصادی و صنعتی شدن آن منطقه نیز خواهد شد.

,

معاون وزیر صمت با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر در شهرک‌های صنعتی کشور مشغول به کار هستند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۸ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کل کشور مشغول به فعالیت و تولید هستند که این ظرفیت تولید باعث اشتغال غیرمستقیم برای ۴ تا ۵ میلیون نفر و ارتزاق نزدیک به ۲۰ میلیون نفر از شهرک‌های صنعتی شده است.

,

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به نقش موثر تولید کنندگان در رفع شرایط تحریمی، افزود: یک بخش مهم از رفع تحریم های بین المللی علیه ایران، همین واحدهای تولیدی بودند که توانستند با کار جهادی خود نیازهای کشور را در عرصه‌های مختلف برآورده سازند و رشد صنعتی کشور را در این شرایط سخت فراهم سازند.

,

وی به هزینه های بالای آماده سازی زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آماده سازی هر مترمربع زمین صنعتی بدون محاسبه قیمت زمین،  ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد که به همین دلیل است که استفاده از اراضی ملی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی مورد تاکید قرار دارد.

,

 

,

انتهای پیام/آ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه