اخبار داغ

رتبه دو آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی کشور تاکید کرد؛

لزوم فراگیری علم روانشناسی در کنار دندان‌پزشکی کودکان/ لبخند رضایت خردسالان بهترین هدیه برای رفع خستگی‌هایم است

لزوم فراگیری علم روانشناسی در کنار دندان‌پزشکی کودکان/ لبخند رضایت خردسالان بهترین هدیه برای رفع خستگی‌هایم است
جلالی گفت: رشته دندانپزشکی کودکان علیرغم داشتن شیرینی‌ها و کار با کودکان، رشته بسیار حساس و سختی است و در عین حال باید علم روان‌شناسی هم داشت. بحث هدایت و کنترل رفتاری در دندانپزشکی کودکان بسیار مهم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ دکتر فرزانه جلالی؛ دندانپزشک هرمزگانی است که در آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی کشور موفق به کسب رتبه دوم این آزمون شد. وی؛ متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان، اهل شهر رودخانه از توابع شهرستان رودان است، پدر و مادر هر دو اهل رودخانه هستند.

فرزانه جلالی، مقطع ابتدایی را در مدارس دولتی و مقطع راهنمایی و دبیرستان را در مدارس نمونه دولتی در بندرعباس به پایان رساند.

رتبه دو آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی کشور در گفت‌وگو با هرمز گفت: با اینکه از زمان دبیرستان به صورت خیلی جدی برای قبولی در رشته پزشکی تلاش می کردم اما بیشتر دوست داشتم پزشک باشم تا دندانپزشک. اما با راهنمایی‌های دو خواهرم که پزشک هستند رشته دندانپزشکی را انتخاب کردم.

وقتی وارد این رشته شدم علاقه وافری به این رشته پیدا کردم و در حین کار در دوره عمومی دندانپزشکی به رشته تحصیلی پزشکی کودکان علاقه مند شدم و با لطف خداوند و قبولی در آزمون دندانپزشکی، رشته دندانپزشکی کودکان را انتخاب کردم.

رشته دندانپزشکی کودکان بسیار حساس است

در خصوص رشته دندانپزشکی کودکان باید گفت که این رشته علیرغم داشتن شیرینی ها و کار با کودکان، رشته بسیار حساس و سختی است. و در عین حال باید علم روان شناسی هم داشت. بحث هدایت و کنترل رفتاری در دندانپزشکی کودکان بسیار مهم است علاوه بر این باید شناخت کافی از والدین هم داشت.

از زمان شروع این دوره تلاش خود را دو برابر کردم و ساعات زیادی را برای مطالعه و پژوهش اختصاص می دادم به دلیل علاقه ای که به این رشته داشتم با عشق درس می‌خواندم و از همان موقع رویای موفقیت در آزمون بورد را داشتم روزها یکی پس از دیگری گذشت تا اینکه به آزمون بورد نزدیک و نزدیک می شدم. و من موفق شدم در رشته مورد علاقه ام قبول شوم.

ایجاد تصویر ذهنی مثبت در کودک پس از انجام درمان؛ اهداف مهم دندانپزشکی کودکان

یکی از اهداف مهم دندانپزشکی کودکان با توجه به میزان بالای ترس و اضطراب کودکان از دندانپزشکی؛ ایجاد تصویر ذهنی مثبت در کودک پس از انجام درمان‌های دندانپزشکی است.

در طول دوره رزیدنتی روی این مبحث کار می کردم و کتب روانشناسی کودک را مطالعه می کردم و یکی از مقالاتم نیز در این خصوص است به طوری که اگر زمان به عقب برگردد قطعا دندانپزشکی و تخصص دندانپزشکی کودکان را انتخاب می کردم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
, رشته دندانپزشکی کودکان بسیار حساس است,
,
,
,
,
,
, ایجاد تصویر ذهنی مثبت در کودک پس از انجام درمان؛ اهداف مهم دندانپزشکی کودکان,
,
,
,
,

, ,

هم استانی‌های من لایق بهترین ها هستند

صادقانه باید بگویم آرزو دارم مردم استانم از خدمات دندانپزشکی در بالاترین سطح برخوردار باشند و از این نظر تفاوتی با شهرستان‌های بزرگ دیگر نداشته باشند چرا که هم استانی های من لایق بهترین ها هستند و انگیزه من خدمت به مردم استانم بوده و هست.

علیرغم پیشرفت های زیادی که از نظر پزشکی در استان مشاهده می شود، هنوز هم کاستی هایی به خصوص در رابطه با رشته دندانپزشکی وجود دارد.

امیدوارم بتوانم قدمی هرچند کوچک در پیشبرد و ارتقای امکانات و خدمات دندانپزشکی و خدمت به مردم محروم استانم خصوصا کودکان استانم بردارم.

هیچ تلاشی بدون نتیجه نمی‌ماند

من همه تلاشم را کردم و از تمام تفریحات و خوشی هایم گذشتم و بیشترین زمان خود را فقط و فقط صرف مطالعه کردم و به لطف خدا در نهایت نتیجه تلاش و کوششم را دیدم پس باید مطمئن باشیم که هیچ تلاشی بی نتیجه نمی ماند.

از همراهی و همدلی و تشویق های پدر و مادر و همسر عزیزم بسیار سپاسگزارم. همچنین از راهنمایی ها و تشویق های پروفسور پوراسلامی که از اساتیدم در دانشگاه کرمان هستند نیز قدردانی می کنم.

خانم دکتر جلالی از سختی های تحصیلش می گوید:

قطعا قبولی در رشته های پزشکی بسیار سخت است و باید از خیلی تفریحات، خوشی ها، مهمانی ها و حتی از تعطیلات رسمی مثل سال نو ، سیزده بدر و غیره….. گذشت و همیشه حضور نداشته ام یا کم رنگ بوده است. وقتم فقط صرف درس و کتاب بود.

خاطرات شیرین خانم دکتر جلالی: خنده بیمارانم بهترین شادیم بود

خاطره خوب دانشجوی ام مربوط به زمانی می شد که رزیدنت بودم حس و خاطره ای خوبی که دارم مربوط به بچه هایی می شود که قبلا جایی دیگر دندانپزشکی رفتن و یا اینکه اولین بار بود به دندانپزشکی مراجعه داشتند بچه های ۳ تا ۴ ساله ی بودند که خیلی گریه می کردند و ترس شدید داشتند و حاضر به همکاری نبودند و حتی حاضر نبودند روی صندلی یا ( یونیت) بنشینند و دهان خود را برای معاینه باز کنند و با اصول کنترل رفتاری، صبر و حوصله و وقت زیاد گذاشتن آنها را به سمت هدایت رفتاری پیش می بردم و در نهایت کار خیلی با من دوست می شدند و حس بسیار خوبی به وجود می آمد. وقتی رفتار قبل و بعد از درمان را با هم مقایسه می کردیم پریدن آنها به آغوشم حس و اعتماد بسیار خوبی به وجود می آمد که باعث خوشحالی من می شد.

انتهای یپام/

, هم استانی‌های من لایق بهترین ها هستند,
,
,
,
,
,
,
,
, هیچ تلاشی بدون نتیجه نمی‌ماند,
,
,
,
,
,
, خانم دکتر جلالی از سختی های تحصیلش می گوید:,
,
,
,
, خاطرات شیرین خانم دکتر جلالی: خنده بیمارانم بهترین شادیم بود,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه