اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

تورم تیرماه از مرز ۴۴ درصد گذشت/ کسری بودجه دولت ناشی از افزایش هزینه‌هاست

تورم تیرماه از مرز ۴۴ درصد گذشت/ کسری بودجه دولت ناشی از افزایش هزینه‌هاست
سپهوند گفت: تورم ناشی از افزایش نقدینگی و کسری بودجه دولت نیز ناشی از افزایش هزینه‌هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سپهوند در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم در تیرماه از مرز ۴۴ درصد گذشت و نرخ تورم نسبت به ماه گذشته ۱٫۲ درصد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: مهمترین علت تورم در کشور ناشی از کسری بودجه دولت است و کسری بودجه دولت نیز ناشی از افزایش هزینه‌های دولت بوده که بدون توجه به منابع درآمدی، هزینه‌های زیادی برای خود ایجاد کرده است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: دولت بدون توجه به درآمدهای بودجه مانند مالیات و فروش نفت، هزینه‌هایی همچون افزایش صددرصدی حقوق برخی از کارکنان را متقبل شده که این هزینه‌ها سبب می‌شود تا دولت برای انجام تعهدات خود به منابع بانک مرکزی و چاپ پول پُر قدرت روی آورد.

,

سپهوند با بیان اینکه رشد نقدینگی با تورم رابطه مستقیمی دارد، گفت: هرچه میزان نقدینگی افزایش یابد، تورم هم به دنبال آن افزایش خواهد داشت به طوری که در سه‌ماهه نخست امسال دولت برای پرداخت حقوق کارکنان ۵۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض کرده که سبب شده تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی ایجاد شود و همین افزایش نقدینگی سبب افزایش تورم موجود شده است.

,

وی بیان کرد: پیش بینی می شود با توجه به سیاست‌های دولت دوازدهم و هزینه هایی که بدون توجه به منابع تعریف شده فعلا این تورم وجود داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه