اخبار داغ

کارشناس زراعت مرکز خدمات حومه شهرکرد مطرح کرد؛

مرغوبیت پیاز کشت‌شده در چهارمحال و بختیاری به نسبت دیگر استان‌های کشور

مرغوبیت پیاز کشت‌شده در چهارمحال و بختیاری به نسبت دیگر استان‌های کشور
لیلا غلامحسینی گفت: می‌توان گفت پیاز تولیدشده در چهارمحال و بختیاری به دلیل مصرف کم سموم و آفت‌کش‌ها از مرغوبیت بیشتری نسبت به پیاز تولیدشده در سایر استان‌ها برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ لیلا غلامحسینی کارشناس زراعت مرکز خدمات حومه شهرکرد در حاشیه بازدید از برداشت پیاز در چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران این استان؛ اظهار کرد: طول دوره برداشت پیاز حدود دو ماه است چون برداشت پیاز در این استان با استفاده از دست صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر پیازی که از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود به مصرف روزانه خانوارهای این استان و استان‌های هم‌جوار می‌رسد اما از آنجاکه پیاز سفید قابلیت ماندگاری و انبارداری ندارد لذا در دیگر فصول سال با کمبود این کالا مواجه می‌شویم.

رئیس مرکز خدمات حومه شهرکرد ادامه داد: استفاده از انواع سموم، آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها در کشت پیاز تولیدی در چهارمحال و بختیاری کمتر از دیگر استان‌های کشور است و در مرحله کشت این گیاه آفات و علف‌های هرز کمتری وجود دارد.

غلامحسینی عنوان کرد: می‌توان گفت پیاز تولید شده در چهارمحال و بختیاری به دلیل مصرف کم سموم و آفت‌کش‌ها از مرغوبیت بیشتری نسبت به پیاز تولید شده در سایر استان‌ها برخوردار است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه