اخبار داغ

به دنبال ایجاد ترافیک‌های سنگین در بلوار نماز مشهد بررسی شد؛

مصائب بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی کشور در مشهد/ «کوهشار» زیرساخت‌های لازم را ندارد

مصائب بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی کشور در مشهد/ «کوهشار» زیرساخت‌های لازم را ندارد
این روزها علی‌رغم تبلیغات گسترده و توصیه شهردار مشهد برای بازدید شهروندان از «کوهشار»، این پروژه ظرفیت لازم برای میزبانی از مردم را ندارد و شاهد ایجاد ترافیک‌های سنگین در بلوار نماز هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، بیش از ۱۰ روز از افتتاح «کوهشار» بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی کشور در مشهد می‌گذرد؛ پروژه‌ای که به گفته مسئولان اجرایی آن با هدف ایجاد فضای آرامش‌بخش برای مردم و با رعایت مدیریت منابع آب و کمترین تغییرات در محیط طبیعی طراحی و اجرا شده است اما این روزها علی‌رغم تبلیغات گسترده و توصیه شهردار مشهد برای بازدید شهروندان از «کوهشار»، این پروژه ظرفیت لازم برای میزبانی از مردم را ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

در همین خصوص چندین شهروند با ارسال پیام‌هایی به سامانه ارتباط مردمی صبح توس خواستار پیگیری مشکلات ایجاد شده در بلوار نماز پس از افتتاح این پروژه شدند. یکی از شهروندان نوشت «آقای شهردار کوهشار رو تعطیل کنید بلوار نماز که تا الان مشکل ترافیک نداشت الان به حدی ترافیک هست که واقعاً قابل شرح نیست، بلوار نماز به عنوان یک شاهراه اتصال به بخش‌های مختلف مشهد و کاهش مسیر و صرفه‌جویی در وقت و هزینه احداث شده درست نیست یک چنین طرح ترافیک زایی در آنجا احداث شود، خواهشا کوهشار را تا رفع نواقص موجود تعطیل کنید.

,

, ,

یکی دیگر از شهروندان نوشت: «به خاطر کوهشار اصلاً نمیشه روزهای تعطیل از بلوار نماز عبور کرد. ترافیک و شلوغی زیادی ایجاد میشه. انگارنه انگار کرونایی هست. کوه پارک محیطش مناسب و بازتره ولی کوهشار محیط کوچک و نسبتا بسته ایه. حداقل مسیر ورودیش رو از تو بلوار نماز تغییر بدن!»

,

ظرفیت پارکینگ کوهشار جوابگوی حضور گسترده مردم نیست

, ظرفیت پارکینگ کوهشار جوابگوی حضور گسترده مردم نیست, ظرفیت پارکینگ کوهشار جوابگوی حضور گسترده مردم نیست,

در همین خصوص امین زحمتکش، مدیر روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: در حال حاضر استقبال عجیب مردم از پروژه کوهشار، باعث شده تا ظرفیت پارکینگ ایجاد شده در این پروژه جوابگوی مردم نباشد.

,

وی ضمن تأکید بر اینکه به دلیل حضور این پروژه در بلوار نماز، معابر اطراف آن باید اصلاح هندسی شوند، گفت: سازمان ترافیک شهرداری مشهد درخواستی مبنی بر اعلام نظر کارشناسی برای اصلاح هندسی معابر اطراف «کوهشار» را به اداره راهنمایی و رانندگی مشهد داده است تا بر اساس نظر کارشناسی آن‌ها اصلاحات لازم انجام شود و منتظر اعلام نظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی در این خصوص هستیم.

,

اصلاح هندسی خیابان‌های اطراف کوهشار در انتظار اعلام نظر پلیس

, اصلاح هندسی خیابان‌های اطراف کوهشار در انتظار اعلام نظر پلیس, اصلاح هندسی خیابان‌های اطراف کوهشار در انتظار اعلام نظر پلیس,

مدیر روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: کوهشار یک پروژه تنها نیست و در واقع قسمتی از یک پازل بزرگت فضای سبز است که این مسیر تا داخل شهر مشهد ادامه پیدا می‌کند.

,

زحمتکش با اشاره به اینکه عملیات اجرایی کلان‌ پروژه کوهشار در ارتفاعات جنوبی مشهد و در حاشیه بلوار نماز در مساحت بیش از ۷۸ هکتار از سال گذشته آغاز شد گفت: در برنامه‌های توسعه این پروژه اراضی اطراف کوهشار به‌تدریج به آن اضافه می‌شوند و به دنبال آن ساخت چند پارکینگ جدید نیز در دستور کار قرار دارد اما زمان اجرایی شدن برنامه توسعه این پروژه هنوز مشخص نشده است.

,

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات خوب شهرداری مشهد طی چندسال گذشته احداث پروژه‌های فضای سبز در کمربندی سبز جنوب مشهد بوده است که از جمله پروژه‌هایی که در این کمربندی سبز تاکنون به بهره‌برداری رسیده‌اند می‌توان به کوه‌پارک، زیست‌پارک و کوهشار اشاره کرد که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته‌اند.

,

مدیر روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد خاطر نشان شد: زیست پارک آخرین پروژه‌ای نیست که در کمربندی سبز مشهد تعریف شده است و امید داریم با اجرای تدریجی بقیه پروژه‌ها طی سالیان آینده یک نوار سبز متراکم را در جنوب شهر مشهد داشته باشیم.

,

, ,

علی‌رغم هزینه چندین میلیاردی برای احداث پروژه کوهشار، عدم پیش‌بینی لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای حضور مردم در کوهشار و به دنبال آن ایجاد ترافیک‌ طولانی و سرسام آور جای بسی سوال دارد که امیدواریم هرچه سریعتر این مشکلات نیز حل شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه