اخبار داغ

افشاگری رئیس، کار دستش داد!

در نظام مهندسی معدن استان زنجان چه خبر است؟

در نظام مهندسی معدن استان زنجان چه خبر است؟
انتخابات هیات‌مدیره نظام مهندسی معدن استان زنجان پس از مصاحبه رئیس این سازمان با روزنامه صمت، باطل شده و رئیس آن را نیز برکنار کرده‌اند در حالی که طبق گفته بازرس سازمان نظام مهندسی، انتخابات هیچ مشکلی نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان به اذعان بسیاری از فعالین معدن کشور، یکی از پیشروان ارائه روش‌های نوین معدنکاری در ایران است و در سال‌های  گذشته به عنوان الگو به نظام مهندسی دیگر استان‌ها معرفی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

در سال‌های اخیر نشانه‌های پویا شدن اقتصاد معدنی دیده می‌شود و در این بین، وجود سازمان نظام مهندسی معدن به عنوان هدایت‌کننده اکتشاف و بهره‌برداری معادن، جایگاه ویژه‌ای دارد و حفظ و نشست در کُرسی هیات‌مدیره نظام مهندسی معدن همیشه برای بسیاری از فعالان این بخش، جذاب بوده و هست و با اوج‌گیری فعالیت‌های معدنی و باز شدن دریچه‌های جدید برای بسیاری جذاب‌تر هم خواهد شد.

,

چیزی که امروز موجب اعتراض اعضای نظام مهندسی شده، ابطال انتخابات نظام مهندسی معدن و تخلف در انتخابات بود که واکنش‌های زیادی را در پی داشت. این تجمع اعتراض‌آمیز اعضای نظام مهندسی معدن با حضور بازرسانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به پایان رسید.

,

یکی از معترضین و معدنکاران معترض گفت: پس از برگزاری انتخابات هیات‌مدیره نظام مهندسی معدن استان زنجان 3 نفر از اعضای هیات‌مدیره قبلی بعد از سالیان متمادی، جایگاه مهم خود را از دست دادند و آن هم در این برهه زمانی که  رضا کشاورزی که سمت ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران را به عهده دارد با اکثریت آرا مجدد به عنوان عضو هیات‌مدیره نظام مهندسی استان زنجان انتخاب شد و فعالیت‌های سازمان در حال انجام بود تا اینکه رضا کشاورزی با مصاحبه در روزنامه صمت، دست به افشاگری از رانت بزرگ در واگذاری 6 هزار معدن به رانت‌خواران زد و پرده از این موضوع برداشت.

,

وی بیان کرد: در واپسین روزهای دولت، خبر این رانت برای بسیاری از مسئولین کشوری با سابقه خوش نیامد و با اعلام ابطال انتخابات به دلیل تخلف هیات‌مدیره قبلی، انتخابات استان زنجان را مردود اعلام کردند.

,

این فعال معدنی ادامه  داد: طی نامه ای از  وزارت صمت، کسانی که محکوم به تخلف در انتخابات بودند و با انتخاب اعضای نظام مهندسی از دور، خارج شده بودند پس از اتمام دوره مدیریت‌شان مجدد به نظام مهندسی بازگشته‌اند و با تشکیل جلسه‌ای، رضا کشاورزی را از سمت ریاست، خلع و خود سکان هدایت نظام مهندسی معدن استان زنجان را در اختیار گرفتند.

,

وی گفت: چرا سازمان صمت پس از اعلام تخلف در انتخابات به جای معرفی سرپرست تا انتخابات جدید هیات‌مدیره متخلف حتی کسانی که در انتخابات رای نیاوردند را مجدد تائید می‌کند؟

,

این معدنکار معترض اظهار داشت: خوشبختانه این موضوع با هوشیاری بیش از 100 نفر از اعضای نظام مهندسی معدن استان زنجان و درخواست مطالبه حق رای خود از وزارتخانه به عملکرد وزارت صمت در خصوص ابطال انتخابات، عتراض کردند.

,

وی تاکید کرد: امیدواریم رانت‌خواران معدن اجازه دهند تا حق به حق‌دار برسد.

,

طی تماسی که با آقای رضا کشاورزی (رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان) برای اطلاع بیشتر از موضوع داشتیم، وی ضمن خودداری از مصاحبه، اعلام کرد که اجازه مصاحبه ندارند!!

,

اصغر مقدادی، بازرس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه از ادوار گذشته به عنوان بازرس، مشغول فعالیت است، گفت: بنده از زمانی که در انتخابات سازمان حضور داشتم، هیچ دوره‌ای مشکلی نبود و تخلفی صورت نگرفته است.

,

مقدادی با تاکید بر اینکه تهاتری در کار نبوده است، اظهار کرد: وزارت صمت، اطلاعیه‌ای مبنی بر تهاتری بودن انتخابات اعلام کرده که نظام مهندسی معدن نیز جوابیه‌ای مبنی بر عدم تهاتر داد و این رابطه‌ای بین نظام مهندسی و اعضای آن است که بدهی را از حساب کسر می‌کنند نه موقع انتخابات!

,

وی با اذعان به اینکه ناظر و حراست سازمان صمت استان، ناظر وزارتخانه و هیات اجرایی، همگی صحت انتخابات را تایید کرده‌اند، تاکید کرد: اگر به نماینده خودشان اعتمادی ندارند نباید زمان رای‌گیری حضور داشته باشند.

,

بازرس سازمان نظام مهندسی معدن یادآور شد: لیست اعضا 10 روز قبل به هیات اجرایی داده شده بود و بررسی و تایید شد و بر اساس لیست، حالا یک تعدادی که انتخاب نشده‌اند نباید انتخابات را ابطال کنند!

,

مقدادی با تاکید بر اینکه متاسفانه مسئولین با برخورد سیاسی، انتخابات استان را ابطال می‌کنند، افزود: متاسفانه غَرض‌ورزی شخصی در این موضوع وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه