اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی خبر داد؛

رشد بیش از ۸ درصدی اهدای خون در خراسان‌جنوبی/ ۶۲ واحد پلاسما اهدا شد

رشد بیش از ۸ درصدی اهدای خون در خراسان‌جنوبی/ ۶۲ واحد پلاسما اهدا شد
میری مقدم از افزایش ۸.۸ درصدی اهدای خون طی چهار ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم میری مقدم مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ هزار و ۴۱۰ نفر برای اهدای خون در استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۶هزار و ۹۰۸ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی با بیان این‌که از این تعداد ۶ هزار و ۴۳۱ نفر مرد و ۴۷۷ نفر زن بوده‌اند، افزود: همچنین ۴هزار و ۱۱۵ نفر اهداکننده مستمر و یک هزار و ۸۲۹ نفر اهداکننده باسابقه بودند.  

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت ۱۰۱ واحد پلاکت و ۶۲ واحد پلاسما اهدا شده است.

میری مقدم عنوان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۷هزار و ۸۷۹ نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۳۴۸ نفر موفق به اهدای خون شده که ۵ هزار و ۸۴۰ نفر مرد و ۵۰۸ نفر زن بوده‌اند.  

وی با بیان این‌که از این تعداد ۳ هزار و ۷۷۸ نفر اهدا کننده مستمر و یک هزار و ۴۲۸ نفر اهداکننده باسابقه بوده‌اند، گفت: در این مدت ۸.۸ درصد نسبت به مدت سال گذشته رشد خون گیری داشته‌ایم و ۵۹.۵ درصد اهداکنندگان مستمر بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، افراد می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی nobatdehi.ibto.ir برای دریافت نوبت اهدای خون اقدام کنند و مردم تنها اهدای خون خون را به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند تا با حجم زیاد مراجعات تنها در روز مواجه نشویم.

میری مقدم با بیان این‌که اکنون دو مرکز اهدای خون در شهرستان بیرجند، یک مرکز در طبس، یک مرکز در فردوس و یک مرکز در قاین پذیرای اهداکنندگان خون هستند، عنوان کرد: در شهرستان‌های دیگر نیز تیم‌های سیار برای اخذ خون فعال هستند.  

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه