اخبار داغ

ورود کاروان بزرگ آمریکا به خاک سوریه/ احتمال احداث پایگاه نظامی جدید وجود دارد

ورود کاروان بزرگ آمریکا به خاک سوریه/ احتمال احداث پایگاه نظامی جدید وجود دارد
منابع خبری ضمن اعلام ورود یک کاروان نظامی بزرگ آمریکا به خاک سوریه، احتمال می‌دهند این کشور قصد احداث پایگاهی جدید در شمال و شرق سوریه را داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از ورود یک کاروان متعلق به نیروهای آمریکایی به پایگاه الشدادی در حومه الحسکه در شمال شرق سوریه خبر داد و این درحالیست که دیده بان حقوق بشر سوریه از احتمال احداث پایگاه نظامی جدید در سوریه توسط آمریکا خبر می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این خبرگزاری روز شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به تقویت پایگاه‌های خود در منطقه الجزیره ادامه می‌دهند و از طریق دو بالگرد نظامی، تجهیزات، مهمات و مواد لجستیک و شماری نظامی به پایگاه الشدادی در جنوب الحسکه وارد کردند.
,
 
,
از طرفی دیگر، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گفت که این کاروان متشکل از ۷۵ کامیون بود که اکثر آنها حامل خودروهای نظامی و زرهی بودند که از طریق گذرگاه مرزی الولید با اقلیم کردستان عراق وارد خاک سوریه شدند.
,
 
,
این سازمان به نقل از منابع خود خبر داد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا این کاروان را با هدف احداث پایگاه نظامی جدید در شمال و شرق سوریه وارد کردند.
,
 
,
اکثر خاک استان‌های الحسکه، دیر الزور و الرقه که سرشار از منابع انرژی هستند، تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) تحت حمایت ائتلاف بین‌المللی قرار دارد.
,
 
,
مقامات سوریه، آمریکا را به قاچاق نفت سوریه و فروش آن در خارج از کشور متهم می‌کنند و این اقدام آمریکا را با هدف محرومیت ملت سوریه از حق خود و نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌دانند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع:ایسنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه