اخبار داغ

امام جمعه امیرکلا:

ائمه جمعه باید حول رهبری عامل وحدت در جامعه باشند/ سهل‌انگاری مسئولان پذیرفتنی نیست

ائمه جمعه باید حول رهبری عامل وحدت در جامعه باشند/ سهل‌انگاری مسئولان پذیرفتنی نیست
عباس بابائیان با اشاره به اینکه امام جمعه باید خود عامل اتحاد و وحدت بین مردم و مسئولین باشد، گفت: نمازجمعه یکی از سنگرهای نظام برای حفظ روحیه معنوی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت الاسلام عباس بابائیان صبح امروز به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بابل اظهار کرد: نمازجمعه یکی از ارکان مهم نظام اسلامی و یکی از مولفه های قدرت اسلامی و از کارکردهای نظام اسلامی است که با پایه ریزی آن پایه های نظام محکم شد و فلسفه نماز جمعه وحدت آفرینی است.

وی بیان کرد: فلسفه و حکمت نماز جمعه برای آگاهی بخشیدن مردم در زمینه های مختلف و ایجاد رشد فکری و تقویت روحیه جمعی و وحدت مسلمین بوده و یکی از سنگرهای نظام برای حفظ روحیه معنوی است.

امام جمعه امیرکلا ادامه داد: فلسفه نمازجمعه از  نظر اجتماعی و سیاسی یک کنگره‌ عظیم هفتگی است که بعد از کنگره‌ سالانه حج، بزرگترین کنگره‌ اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه‌ معارف اسلام و رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی و ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمین به گونه‌ای که دشمنان را به وحشت افکند و پشت آنها را بلرزاند.

بابائیان تصریح کرد: تجدید روح دینی و نشاط معنوی برای توده‌ مردم مسلمان و جلب همکاری برای حل مشکلات عمومی و از جمله وظایف ائمه جمعه هاست.

وی افزود: امام جمعه باید خود عامل اتحاد و وحدت بین مردم و مسئولین باشد همانطور که مردم، امام جمعه را نماینده رهبر و پدر معنوی شهر می دانند؛ امام جمعه باید نقش رهبری و پدری ایفا کند و ضمن ایجاد نکردن تنش و اختلاف، در هیاهوی بزرگ نمایی و سیاه نمایی رسانه‌ها و برخی مسئولین، امام جمعه باید حقیقت‌نما و واقع‌نما باشد و اختلافات را حل و آتش کینه و کدورت را خاموش کند.دفاع از کیان نظام اسلامی، انقلاب و ولایت فقیه و دفاع از محرومان، از جمله این رسالت‌ها است که در احکام ائمه جمعه به آن تاکید شده است.

بابائیان تقویت فرهنگ دینی و اسلامی و نگهبانی از فرهنگ اسلام ناب محمدی را از مهم‌ترین وظایف ائمه جمعه دانست و گفت: حمایت و تقویت جبهه انقلاب و مدیریت جریانات انقلابی و جلوگیری از نفوذ دشمنان و ایجاد شبهه از جمله اقداماتی است که از یک امام جمعه موفق انتظار می‌رود.

وی با گلایه از تعطیلی بلند مدت نماز جمعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی که زمان از بین رفتن کرونا مشخص نیست، باید مردم را به زندگی کرونایی عادت دهیم و یکی از مراکزی که می‌تواند این سبک زندگی را در بین مردم ترویج دهد، نماز جمعه است.

امام جمعه امیر کلا در بخشی دیگر از سخنانش به سهل انگاری برخی از مسئولین برای پیشبرد اهداف نظام اشاره کرد و افزود: نباید برخی از سهل انگاری ها باعث کم کاری ها شود ودر حال حاضر با پیگیری‌های صورت گرفته در آینده نزدیک بخشداری این شهر راه اندازی می شود و این بدین معنا است که وظیفه ما محصور شدن در برپایی نماز جمعه نیست بلکه می توان از اقدامات فرهنگی و عمرانی مطالبات مردم را نیز که خارج از وظیفه ما می باشد راپیگیر می باشیم.

وی از جمله اقدامات این نهاد را در گرامیداشت ۵مرداد از ۴۵ برنامه در این ایام خبر داد و از جمله این اقدامات را تشکیل میز خدمت و تقدیر از نماز جمعه برای ترغیب و تشویق طیفهای مختلف از جمله مسئولینی و خیرینی که همکاری تنگاتنگی با این ارگان داشتند است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه