اخبار داغ

یادداشت؛

هراس آمریکا از تشکیل اتحادیه‌های سیاه‌پوستان

هراس آمریکا از تشکیل اتحادیه‌های سیاه‌پوستان
بر اساس اعلام وزیر سابق کار آمریکا ۴۰ سال جابجایی قدرت کارگر و سرمایه‌دار از انتخاب‌های سیاسی اشتباه ما نشأت می‌گیرد، شرکت‌های آمریکایی مانع تشکیل اتحادیه با نیروی کار عمدتا سیاه‌پوست می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ به گفته "رابرت ریچ" وزیرکار سابق آمریکا و استاد دانشگاه کالیفرنیا، جهانی را تصور کنید که کارگران از قدرت واقعی برخوردار هستند. در این جهان به کارگران دستمزدی که کفاف زندگی شان را بدهد پرداخت می شود، آنها توسط اتحادیه های قدرتمند محافظت می شوند و از نفوذ سیاسی کافی برخوردار هستند. شرکت ها نمی توانند مانند ربات با آنها رفتار کنند و به خیال یافتن کارگری ارزان در هر جای کشور از آنها چشم بپوشند. در دنیایی که کارگران سهم بیشتری از ثمره کار خود دارند، نابرابری کم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

این جهان، آمریکا در دهه ۱۹۵۰ است. این جهان خیلی بی نقص و کامل نبود. سیاه پوستان و زنان هنوز شهروند درجه دو بودند. فرصت ها هنوز اندک یا غیرممکن بود. به همین دلیل کافی نیست که فقط به گذشته برگردیم. ما باید این جهان را بسازیم و آن را گسترش دهیم.

,

این جهان، طی ۴۰ سال گذشته از بین رفته است. صدای دادخواهی کارگران به طور پیوسته هم در محل کار و هم در عرصه سیاست ملی در صدای شرکت های بزرگ گم می شود.

,

این جابجایی قدرت نتیجه نیروهای بازار آزاد نیست، بلکه از انتخاب های سیاسی ما نشأت می گیرد. اکنون زمان آن رسیده که برای تقویت صدای تمام کارگران انتخاب سیاسی صحیحی داشته باشیم.

,

با یکی از بزرگترین منابع قدرت کارگری یعنی اتحادیه ها شروع کنید: هر کارگر در آمریکا حق قانونی دارد تا بدون دخالت کارفرمای خودد به یک اتحادیه بپیوندد. اما آمریکا به منظور جلوگیری از سازماندهی کارگران، اتحادیه های صنفی را دستخوش تغییر کرده است.

,

به عنوان مثال، شرکت آمازون در بسمر و آلاباما از هر ترفندِ ضد اتحادیه ای استفاده کرد تا مانع تشکیل اولین اتحادیه آمازون با نیروی کار عمدتا سیاه پوست شود.

,

اکثر تاکتیک‌های سرکوب اتحادیه ها غیر قانونی است، اما مجازات آن بسیار مضحک و خنده دار است که به راحتی از سوی شرکت مولتی میلیارد دلاری مانند آمازون پرداخت می شود.

,

در حال حاضر در ۲۸ ایالت آمریکا به لطف قوانین، اتحادیه ها از مطالبات حقوق کارگران غیر صنفی منع می شوند و بدیهی است که این روند برای کارگران دشوار و دردسرساز است.

,

همچنین به دلیل دسته بندی اشتباه کارمندان به عنوان پیمانکاران مستقل و کارگران نیمه وقت، کارگران واجد شرایط بیمه بیکاری، جبران خسارت کارگران یا حداقل دستمزد نمی شوند و حق تشکیل اتحادیه را ندارند.

,

انتخاب های سیاسی غلط ما باعث شده تا سود شرکت ها افزایش یافته و دستمزدها کاهش یابد، اما نباید اینگونه باشد. ما می توانیم با انتخاب سیاسی درست که در آن خفقان وجود نداشته باشد و کارگران آمریکایی را بازیابی کند این روند را تغییر دهیم.

,

مهمترین چیزی که باید به آن بپردازیم این است که سیاستی را انتخاب کنیم که از حق سازماندهی کارگران حمایت کرده، مانع آزار و اذیت کارگران و جابجایی آنها توسط شرکت ها شود، مجازات های نقض قوانین کار موجود را تقویت کرده و به توانمندسازی کارگران کمک کند.

,

مشاغل آمریکایی نیاز به بازسازی دارند تا کارگران در هر سطح نظر بدهند و صدای آنها در هیئت مدیره شرکت ها خفه نشود. در بسیاری از کشورهای اروپایی، نمایندگی کارگران باعث افزایش حقوق، مهارت ها و سرمایه گذاری شرکت ها می شود.

,

ما باید در سطح ملی تعاونی های متعلق به کارگران که موجب افزایش سود، دستمزد و رضایت کارگر می شود را ایجاد کنیم. تجارت و سیاست خارجی ما می تواند بدون نگرانی از بیگانه هراسی و بومی گرایی که مورد حمایت ترامپ بود، کارگران آمریکایی را در خارج از کشور متمرکز کند.

,

معکوس کردن ۴۰ سال نظام سرمایه داری آمریکا کار آسانی نخواهد بود، اما این را به یاد داشته باشید که شما مردم کارگر آمریکا با مدیران شرکت ها و سرمایه گذاران بزرگ اختلاف طبقاتی و اجتماعی زیادی دارید. با هم می توانید قوانین را تغییر دهید و اینکه کارگران از قدرت واقعی برخوردار هستند را جهانی کنید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه