اخبار داغ

متخصص بیماری‌های عفونی؛

ابتلا به کرونا ضامن ایمنی کامل نیست/ ابتلا به سویه دلتا با وجود درگیری قبلی با ویروس کووید_۱۹

ابتلا به کرونا ضامن ایمنی کامل نیست/ ابتلا به سویه دلتا با وجود درگیری قبلی با ویروس کووید_۱۹
رضا ایمانی گفت: اینکه فردی قبلاً کرونا گرفته باشد ممکن است در معرض ابتلای مجدد به کرونای دلتا قرار گیرد، و ابتلای قبلی ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نکرده باشد، اما بیماری در این افراد شدیدتر از قبل نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا ایمانی متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بهترین راه برای جلوگیری از شدت بیماری کرونا در فردی که به این بیماری مبتلا است، نداشتن استرس و مصرف مایعات  فراوان، درمان‌های علامتی و به مدت دو هفته رعایت اصول قرنطینگی است.

وی افزود: مهم‌ترین راه برای مشخص شدن اینکه آیا بدن دچار عفونت شده است یا خیر معاینه و بررسی آزمایشگاهی است و تعریق بسیار بدن نیز می‌تواند از علائم عفونت باشد.

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه واکسن کوو ایران برکت ازجمله واکسن‌های مورد اعتماد است و مردم با خیال راحت می‌توانند آن را تزریق کنند، ادامه داد: هیچ واکسنی تأثیر قطعی ندارد و باید همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اولویت قرار گیرد.

ایمانی با بیان اینکه در سنین پایین عوارض بیماری کرونا کم است و درمان علامتی برای رفع بیماری کافی است، عنوان کرد: نمی‌شود به‌راحتی از علائمی همچون سرفه، خلط پشت گلو و... گذشت و افراد در صورت بروز علائم دیگر حتماً باید تست بدهند و به پزشک مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع عوارضی همچون تنگی نفس و درد قفسه سینه که در برخی افراد مبتلا به کرونا و بعد از بهبودی ایجاد می‌شود، بسته به‌شدت علائم ایجاد شده باید معاینات لازم انجام و سپس درمان‌های لازم صورت گیرد.

متخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: زدن واکسن کرونا از هر نوع آن نیازی به قرنطینه خانگی ندارد.
ایمانی بیان کرد: اینکه فردی قبلاً کرونا گرفته باشد ممکن است در معرض ابتلا مجدد به کرونای دلتا قرار گیرد، و ابتلای قبلی ایمنی 100 درصدی ایجاد نمی‌کند، اما بیماری در این افراد شدیدتر از قبل نخواهد بود.

وی تأکید کرد: هیچ منعی برای تزریق واکسن به افرادی که اعمال جراحی سنگین انجام داده‌اند وجود ندارد، افرادی که دو دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند دو تا چهار هفته ایمنی دارند و بعدازآن مجدداً باید واکسن بزنند.

متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی و افزایش موارد بیماری در چند روز اخیر توصیه این است که مواردی از قبیل استفاده از ماسک، عدم تجمع در اماکن سرپوشیده، مراجعه سریع به مراکز درمانی با بروز اولین علائم بیماری، رعایت قرنطینه در صورت ابتلا و واکسیناسیون با سرعت بیشتر با جدیت بیشتری موردتوجه مردم و مسؤولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , جهانبین نیوز, ؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه