اخبار داغ

کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه:

پیشرفت تکنولوژی باعث حرکت کسب و کارها به سمت دورکاری می‌شود

پیشرفت تکنولوژی باعث حرکت کسب و کارها به سمت دورکاری می‌شود
بهمن قدمی گفت: مطالعات نشان می‌دهد که پیشرفت تکنولوژی باعث می‌شود که کسب و کارها به سمت دورکاری پیش برود و سهم ربات در حوزه‌های درآمدی افزایش پیدا کند، همچنین این‌ شرایط اوقات فراغت بشر را به‌نوعی افزایش می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن قدمی کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: فضایی که در قالب بستر الکترونیکی شکل گرفته، کسب و کارهای اینترنتی و مجازی که در این خصوص ایجاد شده و به‌سرعت مسیر خود را طی می‌کند، باعث شده تا در آینده اقتصاد و کسب و کارها را به‌نوعی بنگاه‌های اقتصادی مدیریت کنند.

وی افزود: تاکنون این دولت‌ها بودند که کسب و کارها را مدیریت می‌کردند ولی با گسترش تکنولوژی در آینده این بنگاه‌های اقتصادی هستند که وظیفه حاکمیت را بر عهده می‌گیرند و وقتی این فضا شکل گرفت باعث می‌شود جابه‌جایی‌ها سریع‌تر شکل بگیرد.

کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه ادامه داد: برای مثال در نظر بگیرید فردی در حوزه‌ای شاغل است و به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها سخت است که بخواهد در حوزه کسب و کار دیگری وارد شود اما گسترش تکنولوژی و هوش مصنوعی باعث می‌شود که این جابه‌جایی‌ها درزمینهٔ کسب درآمد راحت‌تر انجام شود.

قدمی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می‌دهد که پیشرفت تکنولوژی باعث می‌شود که کسب و کارها به سمت دورکاری پیش برود و سهم ربات در حوزه‌های درآمدی افزایش پیدا کند، همچنین این‌ها باعث می‌شود که اوقات فراغت بشر به‌نوعی بیشتر شود.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم یک شغل معرفی کنیم که در آینده می‌تواند موفق باشد و هوش مصنوعی نه‌تنها تهدیدکننده آن نیست بلکه به رشد آن کمک می‌کند، حوزه گردشگری است، زمانی که خدمات الکترونیکی همه‌گیر شد، اوقات فراغت مردم بیشتر هم می‌شود، درواقع توان و امکانات آن‌ها برای مسافرت رفتن ارتقاء پیدا می‌کند.

کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه بیان کرد: اگر کسی در حوزه گردشگری، زیرساخت‌ها و شاخه‌های و خدمات مربوط به آن وارد شود می‌تواند کسب و کار خود را در آینده ایمن کند.

قدمی تأکید کرد: کسب و کارهایی که بتوانند با پیشرفت تکنولوژی همراه باشند آسیب نخواهند دید و آن دست از مشاغلی که از کاروان پیشرفت عقب بمانند به‌نوعی حذف خواهند شد.

وی گفت: هر کسی درصدد آغاز کسب و کار جدیدی است باید یک نیم‌نگاهی به حوزه الکترونیک و پیشرفت تکنولوژی داشته باشد و به این سؤال پاسخ دهد که من در دنیای جدید چگونه باید از فضای مجازی و هوش مصنوعی استفاده کنم؟ اگر بتواند به این سؤال پاسخ دهد یعنی کسب و کار خود در آینده را ایمن کرده است در غیر این صورت باید این انتظار را داشته باشد که از فضای کسب درآمد حذف شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه