اخبار داغ

پژوهشگر و تحلیلگر سینما مطرح کرد؛

رشد فزاینده شبکه نمایش خانگی و جابه‌جایی سرمایه‌های مشکوک/ محتوای غربی در "وی او دی‌"ها، مخاطب را دل‌زده می‌کند

رشد فزاینده شبکه نمایش خانگی و جابه‌جایی سرمایه‌های مشکوک/ محتوای غربی در "وی او دی‌"ها، مخاطب را دل‌زده می‌کند
محمدآذرشهر گفت: تولیدکنندگان آثار نمایشی هر محتوای نادرستی که می‌خواهند را در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌کنند و گویا هیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژوهشگر و تحلیلگر سینما در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: تولیدکنندگان آثار نمایشی هر محتوای نادرستی که می خواهند را در شبکه نمایش خانگی توزیع می کنند و گویا هیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمد آذرشهر ادامه داد: حدود ۱۰ سال است که شبکه نمایش خانگی فعالیت خودش را در کشور آغاز کرده ولی از زمان شروع تاکنون از نظر کیفیت روز به روز سخیف تر و بی محتواتر شده است.
,
 
,
وی افزود: بخش مالی شبکه نمایش خانگی شفاف نیست و مثلا فرض کنید برای ساخت یک سریال در صدا و سیما برای هر دقیقه اش ۱۰ میلیون هزینه می شود ولی برای هر دقیقه سریال های نمایش خانگی ۴۰ میلیون هزینه می شود.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: محتوای سینمای خانگی به شدتی ضعیف شده که نیاز مخاطب امروز را تامین نمی کند و مخاطب از سینمای غربی استقبال می کند.
,
 
,
آذرشهر گفت: زرق و برق و سبک زندگی تجملگرایی و دوستی های خارج از عرف و سبک زندگی غربی در شبکه نمایش خانگی بیداد می کند؛ یک بخش رسانه ما باید برای غرب طبل بکوبد؟
,
 
,
وی ادامه داد: کرونا رسما سینمای مخاطب محدود را به تعطیلی مطلق کشاند؛ اگر سینما مخاطب دهه ۵۰ و ۶۰ را ندارد به دلیل این است که خوراک و محتوای خوبی به مخاطب نداده ایم.
,
 
,
این کارشناس بیان کرد: زمانی می توانیم بگوییم در سینمای خانگی و سینما موفق بوده ایم که مخاطب برای دیدن آن لحظه شماری کند، زمانی که سینمای ما فرهنگ ایرانی و اسلامی را به همان گونه اصیلش به نمایش بگذارد؛ رونق دوباره خواهد گرفت.
,
 
,
آذرشهر افزود: فرزند برای دستپخت مادر له له می زند؛ چون مادر با عشق برای فرزند و خانواده غذا می پزد؛ آیا ما با عشق فیلم می سازیم؛ محتوای غربی مخاطب را دلزده می کند.
,
 
,
وی گفت: چرا پایتخت فصل اول هیچ وقت از یادها نمی رود زیرا زندگی اصیل ایرانی؛ معنای واقعی خانواده را به تصویر کشید و در بعد تصویر از تصاویر بکر شمال کشور استفاده کرد، موسیقی اصیل ایرانی بر نمای فیلم گوش نوازی می کند.
,
 
,
این کارشناس عنوان کرد: اما در هیچ کدام از فیلم های شبکه نمایش خانگی مفهوم خانواده اصیل ایرانی را نمی بینیم یا کم می بینیم زیرا فکر کردیم الگوگیری از فرهنگ غرب؛ اثرمان را پر مخاطب می کند؛ که نتیجه عکس داد.
,
 
,
آذرشهر افزود: نمی توان برای حفظ مخاطب هر کاری کرد؛ مخاطب باهوش است؛ فیلم خوب؛ خوب است ولو اینکه هزینه آن کم یا زیاد باشد؛ مخاطب به دنبال محتوای خوب و با کیفیت است.
,
 
,
وی ادامه داد: بعضی از فیلم های نمایش خانگی حتی سر و ته ندارد؛ نمی دانی کارگردان هدفش از ساخت فیلم چه بوده است، فقط خواسته فیلم بسازد.
,
 
,
این کارشناس گفت: صرف هزینه میلیاردی برای یک فیلم؛ اثر را تاریخی نمی کند، محتوای غنی است که می تواند ضمن جذب مخاطب؛ اثر را ماندگار کند.
,
 
,
وی تاکید کرد: امروز روند رو به رشد شبکه نمایش خانگی را به جا به جایی سرمایه های کلان پیوند زده اند؛ پول های مشکوکی که بعضا تا مدتها ریشه دار است لذا باید مسئولین از خواب غفلت بیدار شوند.
,
 
,
آذرشهر در خاتمه خاطرنشان کرد: زبان هنر در بسیاری از امور و معضلات جامعه تاثیرگذار است لذا باید محتوای نمایش خانگی نیز به سمت فیلم های با محتوای غنی و هدفمند بروند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه