اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

هزینه های مرتبط با کارگران ریالی است/ دلار کوچکترین نقشی در تولیدات داخلی ندارد

هزینه های مرتبط با کارگران ریالی است/ دلار کوچکترین نقشی در تولیدات داخلی ندارد
اسماعیل حسین زهی گفت: در کشور ما باب شده همه چیز بر مبنای دلار محاسبه می‌شود در صورتی که دلار کوچکترین نقشی در تولیدات داخلی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی، اظهار داشت: متاسفانه از وزارت صنعت و معدن گلایه مند هستیم، چندین جلسه برگزار و قرار شد که وزیر صنعت و معدن از افزایش قیمت مصالح ساختمانی به طور جدی جلوگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور ما عمدتا کارخانه‌های سیمان متعلق به شستا است، شستا هم به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باز می‌گردد که دولتی بوده، کارخانه های تولید فولاد نیز وضعیتی مشابه دارند و همگی به دنبال صادرات هستند.

حسین زهی گفت: از دولت آینده انتظار داریم جلوی صادرات گرفته شود زیرا ابتدا باید تولید خود را اشباع کنیم سپس مازاد آن صادرات شود.

وی عنوان کرد: هزینه های مرتبط با کارگران ریالی است و هنوز افزایش نیافته با این حال محاسبات آن بر مبنای دلار محاسبات آن انجام می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قانونا حساب و کتاب کنیم قیمت یک بار آجر به حدود یک میلیون تومان می‌رسد درحالی که اکنون سه میلیون تومان است همچنین قیمت یک کیلوگرم میلگرد حدود ۸ تا ۹ هزار تومان بوده که اکنون بین ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان قیمت گذاری می شود.

حسین زهی خاطرنشان کرد: از وزیر صنعت و معدن انتظار داریم جلوی مافیایی که در خود وزارتخانه وجود دارد را بگیرد و از این افزایش قیمت ها جلوگیری کند.

وی افزود: در کشور ما باب شده همه چیز بر مبنای دلار محاسبه می‌شود در صورتی که دلار کوچکترین نقشی در تولیدات داخلی ندارد.

حسین زهی با بیان اینکه انتظار داریم دولت پای کار بیاید، گفت: از نمایندگان مجلس هم انتظار داریم نظارت‌های خود را افزایش دهند همچنین دستگاه قضایی که متولی کار است، ورود کرده و به طور جدی پیگیری کند تا بتواند نرخ ها را با قیمت تمام شده به شهروندان ارائه دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه