اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبرداد؛

راه‌اندازی مرکز تولید عوامل زنده کنترل بیولوژیک آفات گیاهی در میاندوآب

راه‌اندازی مرکز تولید عوامل زنده کنترل بیولوژیک آفات گیاهی در میاندوآب
دیانتی گفت: با هدف افزایش جمعیت حشرات مفید در اکوسیستم، توسعه فرهنگ کاهش مصرف سموم شیمیایی و جایگزینی روشهای کنترل شیمیایی با روش‌های کنترل بیولوژیک و تولید محصولات سبز جهاد کشاورزی یک واحد انسکتاریوم (مرکز تولید عوامل زنده کنترل بیولوژیک آفات گیاهی) راه‌اندازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: هر سال همزمان با آغاز فصل تولید محصولات کشاورزی این واحد شروع به فعالیت و تولید و رهاسازی حشرات مفید در سطح مزارع می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم, نیوز,

دیانتی اضافه کرد: در این واحد در حال حاضر، ۲ حشره زنبور براکون و تریکوگراما با آماده سازی بسترهای اِفِسیتا و سیتوترگا در انسکتاریوم میاندوآب، تولید می‌شود و به زودی سایر حشرات مفید و شکارگر از جمله کفشدوزک و بالتوری سبز نیز در این واحد پرورش خواهد یافت.

,

وی تصریح کرد: حشرات مفید تولید شده در انسکتاریوم میاندوآب علاوه بر توزیع در بین کشاورزان این شهرستان به شهرستان‌های اطراف از جمله شاهین دژ، مهاباد و پیرانشهر نیز ارسال می شود.

,

وی با بیان اینکه این حشرات مفید در کنترل آفات مینوز و هلیوتیس بسیار مطلوب عمل می‌کنند، افزود: زنبور براکون از طریق تخم گذاری روی لارو و تریکوگراما از طریق تخم گذاری روی تخم آفات باعث پارازیته و کنترل جمعیت آفات می شوند.

,

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: این عمل در زنبور براکون با رهاسازی خود حشره و در زنبور تریکوگراما با کارت گذاری تخم زنبور در مزارع میسر می شود.

,

دیانتی اظهار داشت: تغذیه سالم عامل اصلی سلامتی انسان است و با خلاقیت و نوع آوری، جامعه را به سوی توسعه و پیشرفت سوق خواهد داد و در این جا رسالت خطیر جهاد کشاورزی در تأمین امنیت غذایی هرچه بیشتر نمایان می شود.

,

وی با بیان اینکه تغذیه سالم عامل اصلی سلامتی انسان است، اظهار کرد: به منظور حفظ محصولات از عوامل خسارت زا و تولید محصول سالم، با حد مجاز آلاینده ها، بهترین راهکار، استفاده از روش های مبارزه تلفیقی(IPM) بوده که تولید حشرات مفید و شکارگر جهت کنترل آفات محصولات مختلف کشاورزی یکی از این روش ها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه