اخبار داغ

گزارشی از چرایی حقوق های عقب مانده کارکنان شهرداری شیروان؛

از مقصر دانستن اعضای شورا تا گلایه‌ از نداشتن برنامه‌های درآمدزایی توسط شهردار

از مقصر دانستن اعضای شورا تا گلایه‌ از نداشتن برنامه‌های درآمدزایی توسط شهردار
دو ماه است که حقوق پرسنل شهرداری شیروان به تعویق افتاده است و در این بین گارگران زحمتکش شهرداری هستند که بیشترین ضربه را با وجود تورم و نبود نقدینگی متحمل می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از شیروان، اولین محدودیت برای حل مسایل شهری و ناکارآمدی خدمات رسانی به شهروندان ناشی از فقدان منابع مالی کافی است اما معیارها و راهکارهای متفاوتی برای تأمین منابع درآمدی شهرداری‌ها وجود دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

تجارب کشورهای مختلف نشان می دهد مهمترین منابع مالی شهرداری‌ها را مالیات و عوارض و پس از آن کمک های دولتی در قالب بودجه های جاری حکومت های محلی و تأسیسات و تجهیزات محلی و نهایتاً استقراض تشکیل می دهد. همچنین، ترکیب بهینه ی منابع مالی شهرداری‌ها مجموعه ای از فروش کالا و خدمات شهری، انواع مالیات و عوارض و کمک های مالی دولت مرکزی را شامل می شود.
علاوه بر امکانات و منابع شهرداری که نقش زیادی در توسعه و خدمات رسانی به شهر و شهروندان دارد، عامل نیروی انسانی نیز نقش بسزایی در فرایند توسعه متعادل شهر، ارایه خدمات به موقع و مناسب به ساکنان، استفاده مناسب از فناوری جدید و شیوه نوین خدمات رسانی دارد. بنابراین، استفاده از نیروی انسانی ماهر و متخصص در شهرداری، اجرای با کیفیت بالاتر طرح‌های عمرانی را با صرف هزینه‌های کمتر و نظارت بیشتر امکان پذیر می‌نماید اما این موارد زمانی محقق خواهد شد که حقوق و مزایا، بیمه، و طرح های تشویقی مالی نیروی انسانی درست و صحیح پرداخت شود.

,
,

 

,

دو ماه است که حقوق نگرفته ام

, دو ماه است که حقوق نگرفته ام, دو ماه است که حقوق نگرفته ام,


یک پاکبان شیروانی به خبرنگار ما گفت: نمی دانم در اداره چکار می کنند اما حق من و فرزندانم دو ماه است که پایمال شده چرا باید حتی برای خرید نان هم قرض دار باشم؟
وی که نمی خواست نامش فاش شود، افزود: دقیقا 21 خرداد برای ما حقوق واریز کرده اند که آن هم متعلق به اردیبهشت بود یعنی حقوق خرداد و تیر را هنوز واریز نکرده اند.
یکی دیگر از پرسنل شهرداری شیروان گفت: در بحران فعلی شهردار غیر بومی ضرورت دارد چرا که در شیروان در حال حاضر افراد توانمند بازنشسته شده اند.
وی ادامه داد: در نهادی تخصصی مثل شهرداری در گذشته ثابت شده که شهردار بومی به مصلحت نیست و فقط باعث تزریق نیروی ناکارآمد و واسطه گری می شود.

,
,
,
,
,

 

,

چند ماه است که قسط هایمان عقب افتاده است

, چند ماه است که قسط هایمان عقب افتاده است, چند ماه است که قسط هایمان عقب افتاده است,


یکی از پرسنل سایت اداری شهرداری شیروان در این رابطه ب خبرنگار ما گفت: با وجود اینکه شهردار را عزل کرده اند ولی ما همچنان حقوق نگرفته ایم.
وی که نمی خواست نامش منتشر شود، ادامه داد: بانک ها دائم برای قسط های عقب افتاده تماس می گیرند از طرفی هم همه مواد غذایی که از سوپری محل تهیه کرده ایم، قسطی است.

,
,
,

 

,

مصوبه شورا باعث عقب افتادگی حقوق پرسنل شد

, مصوبه شورا باعث عقب افتادگی حقوق پرسنل شد, مصوبه شورا باعث عقب افتادگی حقوق پرسنل شد,


شهردار سابق شیروان در کفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در طول سال های گذشته حداکثر عقب افتادگی حقوق پرسنل 16 روز بوده اما با شروع سال 1400 بنده را طبق مصوبه ای از تخفیف و تقسیط منع کردند.
شاهرخ شاهرخی شیروان ادامه داد: صورتجلسات شورای شهر برای تخفیف و تقسیط باید به تایید فرمانداری می رسید که در این بین 25 الی 30 روز زمان می برد تا تایید و برگردد لذا این بازه زمانی باعث عقب افتادگی حقوق پرسنل می شد.
شاهرخی افزود: همچنین تورم بالا، افزایش حقوق بین 700 الی 800 میلیون تومان در سال جدید و کاهش ساخت و سازها از دلایلی دیگر معوق شدن حقوق است.

,
,
,
,

 

,

مدیر یک دستگاه باید پیش بینی همه چیز را بکند

, مدیر یک دستگاه باید پیش بینی همه چیز را بکند, مدیر یک دستگاه باید پیش بینی همه چیز را بکند,


عضو دوره پنجم و منتخب مردم در دوره ششم شورای اسلامی شهر شیروان نیز درگفتگو با خبرنگار ما گفت: شهردار نباید فقط دنبال گرفتن مالیات و عوارض و ماه 100 باشد، یک مدیر باید ساختار زیر بنایی برای درآمد داشته باشد.
علی عاقل با طرح این سوال که سرمایه گذاری های شهرداری کجاست؟ تصریح کرد: چند سرمایه گذاری زیر بنایی در شهر داریم تنها چیزی که داریم پمپ گاز و یک کارخانه آسفالت است که فقط در زمان هایی که خود شهرداری طرح دارد کار می کند اما این درست نیست بلکه ما باید بفکر درآمد پایدار می بودیم نه فقط دریافت مالیات و عوارض و چند تفکیکی.
وی با بیان اینکه چرا نباید دو ماه به انبوه سازی که در این شهر ساخت و ساز می کند و کل بودجه شهرداری را تامین می کند، مهلت بدهید گفت: اگر تخفیف های ایام عید نبود و اجبار شورای شهر به واریز این تخفیف ها نبود حقوق معوق الان 3 تا 4 ماه بود لذا در بخش سرمایه گذاری کاری صورت نگرفته است.

,
,
,
,

 

,

کسی پیگیر مصوبات شورا نیست

, کسی پیگیر مصوبات شورا نیست, کسی پیگیر مصوبات شورا نیست,


عضو دوره پنجم شورای شهر شیروان در این راستا اظهار داشت: شورای شهر اختیار تام به شهردار داده تا حقوق پرسنل را پرداخت کند و در این راستا هیچ نقشی ندارد.
نجفعلی روشن با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم، افزود: شورای شهر نماینده مردم هستند و اگر فردی اشتغالزایی انجام می دهد و یا شروع به ساخت مسکن می کند که چند متر خلافی دارد، پول پروانه پرداخت کرده، پول عوارض و نوسازی پرداخت کرده پس چه اشکای دارد به عنوان نماینده مردم باید به آنها کمک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در این بین اگر تقسیطی هم اعمال شده به لطف دوستان در کمیسیون تطبیق آنقدر دست بردند که بارها و بارها تایید نکردند و همه ناراضی هستند. درحالی که یکی از وظایف شورا تخفیف و تقسیط برای شهروندان است اما طبق مصوبه ما تقسیط انجام نمی گیرد لذا اگر حقوق پرسنل از محل ماده 100 پرداخت می شود باید راه های دیگری هم داشته باشد.  

,
,
,
,

 
شهردار باید تیم متخصص اقتصادی داشته باشد.

,
, شهردار باید تیم متخصص اقتصادی داشته باشد., شهردار باید تیم متخصص اقتصادی داشته باشد.,

عضو شورای پنجم شورای شهر شیروان با اشاره به اینکه بسیاری از شهرداری ها معاونت اقتصادی دارند، یادآور شد: شهردار بیش از 650 نیرو در اختیار دارد که از این مقدار حداقل باید 5 نفر از بهترین کارشناسان اقتصادی را داشته باشد تا راه کارهای درآمدزایی از تقسیط و تخفیف و سرمایه گذاری و ... به شورا داده شود.
احمد عاقل افزود: وظیفه شورا اینست که به شهردار بگوید فلان لایحه اقتصادی منطقی است یا نیست، باید لایحه اقتصادی از سوی شهرداری به شورا ارسال شود به صورت کارشناسی شده اما هیچ لایحه ای به شورا داده نشده است. شهردار جدید باید قول بدهد که به صورت فوری مشکل پرسنل شهرداری را حل کند.

,
,

منتخب مردم در دوره ششم شورای اسلامی شهر شیروان در این باره با اشاره به اینکه سه تن از منتخبین این دوره از پرسنل شهرداری هستند، گفت: مسئله حل حقوق پرسنل  برای ما خیلی مهم است، قول می دهیم نه تنها بنده بلکه سایر اعضا شورا هم به فردی که رزومه برای منصب شهرداری داده است اولین سوال من باب حقوق باشد.

,

عقیل آریانفرد با بیان اینکه نیرویی که دو ماه حقوق نگرفته باشد توانایی و رغبتی برای کار کردن ندارد، افزود: تمام تلاشمان را می کنیم که این موضوع حل شود و راهکارهای فراوانی داده شده است ولی وظیفه شورا مشورتی است نه دخالت در امور اجرایی ولی انتظار داریم که شهردار آینده صحیح انتخاب شود و تفکرات روی آن اثر نگذارد.

,

آریانفرد با بیان اینکه تلاش می کنیم تا این دوره از شورا دوره کم تنشی باشد، گفت: رزومه فرد و نوع عملکرد برنامه و بودجه ای که می بندد همه نشان دهنده این است که می تواند شهردار خوبی باشد یا خیر. 

,

وی با توجه به اینکه 600 خانوار از شهرداری ارتزاق می کنند و باید رضایتمندی این خانوارها فراهم شود، تاکید کرد: از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای بحث شفافیت ها استفاده خواهیم کرد که این اتفاق خوبی است که باعث جلوگیری از فساد خواهد شد.

,

آریانفرد گفت: تا 25 ام تیرماه برای ارسال رزومه و معرفی افراد واجد شرایط به شورای شهر یرای تصدی شهرداری شیروان مشخص کردیم که در این مدت رزومه ها را بررسی کردیم و لیست مدونی را آماده می کنیم و در فضای رسانه ای منتشر خواهیم کرد.

,

وی تصریح کرد: این افراد کسانی هستند که فقط رزومه داده اند و اینکه شرایط قانونی دارند یا ندارند، طبق مصوبه هیئت وزیران مشخص خواهد شد. بومی یا غیر بومی بودن شهردار مهم نیست بلکه توانمندی شهردار مهم است و نهایت فرصتی که قانونگذار برای انتصاب شهردار مشخص کرده، یک ماه است.

,

 

,

48 ساعت آینده حقوق پرسنل شهرداری واریز می شود

, 48 ساعت آینده حقوق پرسنل شهرداری واریز می شود, 48 ساعت آینده حقوق پرسنل شهرداری واریز می شود,

سرپرست شهرداری شیروان با اشاره به اینکه 80 تا 90 درصد حقوق پرسنل آماده واریز است، گفت: حقوق معوق خرداد ماه پرسنل در 48 ساعت آینده پرداخت خواهد شد.

,

رضوانی ادامه داد: حقوق پرسنل شهرداری شیروان حدود 3 میلیارد تومان است که با هزینه بیمه و .... به 4 میلیارد تومان هم می رسد. وضعیت شهرداری به گونه ای است که همه باید کمک کنند تا مشکلات حل شود، اینکه بنده باشم یا نباشم، مهم نیست، همه باید کمک کنند تا مشکلات حل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه