اخبار داغ

رئیس بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان مطرح کرد:

خشکسالی و نبود حمایت دولت دو لبه قیچی کاهش کشت گیاهان دارویی در مراتع اصفهان

خشکسالی و نبود حمایت دولت دو لبه قیچی کاهش کشت گیاهان دارویی در مراتع اصفهان
رئیس بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، گفت: دولت برای کشت و توسعه گیاهان دارویی اعتباری اختصاص نداده است، و بهره برداران با توجه به خشکسالی فراگیر و کاهش درآمد، توان کشت ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آبتین میرطالبی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، اظهار کرد: طرح کشت و توسعه گیاهان دارویی در سال‌های گذشته بطور متوسط بین یک هزار تا سه هزار هکتار از مراتع استان انجام می‌شد، اما برنامه‌ای برای کشت و توسعه گیاهان دارویی در سال ۱۴۰۰ در اصفهان نداریم زیرا بودجه ندادند و از سوی دیگر مراتع استان درگیر خشکسالی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به بودجه‌ای که دولت  برای کشت و توسعه گیاهان دارویی در سال جاری اختصاص داده است، افزود: کشت و توسعه گیاهان دارویی در سال ۹۹ به دلیل شرایط مناسب و اختصاص بودجه دولتی به سه هزار هکتار در مراتع استان رسید، شاید سال جاری ۵۰۰ هکتار کشت و توسعه گیاهان دارویی با سرمایه گذاری بهره‌برداران اجرا شود زیرا دولت اعتباری برای این امر اختصاص نداده است.

,

وی ابراز داشت: بهره برداران در قالب طرح‌های اصلاح و احیا سرمایه گذاری کرده و برای بهره‌برداری گیاهان دارویی موظف هستند با بذر پاشی و کپه کاری در عرصه‌های منابع طبیعی کشت و توسعه گیاهان را انجام دهند.

,

میر طالبی مطرح کرد: بهره بردار  با توجه به خشکسالی فراگیر و کاهش درآمد، توان کشت ندارد و از این رو کشت و توسعه در ۵۰۰ هکتار از مراتع استان هنوز صد در صد نیست و به مراجعه و سرمایه گذاری بهره‌برداران بستگی دارد.

,

وی ادامه داد: البته دولت برای توسعه گیاهان دارویی (زعفران و گل محمدی …) تسهیلات خوبی می‌دهد که برای افرادی که مزرعه دارند مناسب است اما کشت گیاهان در مراتع و عرصه‌های طبیعی با توجه به اینکه شرایط وابسته به طبیعت بوده، در خشکسالی و نبود منابع آب طبیعی، اقتصادی نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه