اخبار داغ

در جلسه بررسی انتقال صنوف آلاینده شهر اراک مطرح شد؛

۴هزار صنف آلاینده باید به خارج از اراک منتقل شوند/ شهرداری اراک ۳ماه برای انتقال فرصت دارد

۴هزار صنف آلاینده باید به خارج از اراک منتقل شوند/ شهرداری اراک ۳ماه برای انتقال فرصت دارد
زند رئیس اتاق اصناف اراک گفت: حدود ۴ هزار صنف آلاینده غیر خودرویی در شهر اراک وجود دارد که طبق قانون باید به خارج از شهر انتقال یابند ولی متاسفانه شهرداری اهتمام لازم برای انجام این کار را ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی عصر امروز در جلسه بررسی انتقال صنوف آلاینده شهر اراک، با اشاره به وظیفه قانونی شهرداری ها جهت انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر، گفت: طبق این قانون شهرداری اراک مکلف است صنوف مزاحم را حداکثر تا سه ماه آینده به خارج از محدوده شهری منتقل کند و اگر این اقدام را انجام نداد باید اهرم فشاری بر آن باشد و در صورت سر باز زدن از اجرای قانون خلع ید شده و کار به طریق دیگری انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب؛,
 
,
وی با اشاره به وجود زمین مناسب جهت انتقال صنوف آلاینده شهر اراک، افزود: زمینی در حاجی آباد و زمین دیگری در نزدیکی تره بار که برای اوقاف است، وجود دارد که برای انتقال صنوف آلاینده مناسب به نظر می رسد و رایزنی های لازم جهت انتقال این صنوف به یکی از این دو زمین صورت می پذیرد.
,
 
,
در این جلسه مهدی زندیه وکیلی معاون امور عمرانی استانداری با بیان اینکه طبق مصوبه کاهش آلودگی شهر اراک موظفیم صنوف آلاینده را به خارج از شهر انتقال دهیم، گفت: در راستای این مصوبه دو مکان در اطراف شهر اراک تعیین شد که یکی شهرک خودرو است که تا بحال حدود ۲۰درصد آن آماده بهره برداری شده و بنظر می رسد تا پایان سال قسمت عمده کار به پایان برسد و این صنوف در این شهرک استقرار پیدا کنند.
,
 
,
وی افزود: بخش دیگری از صنوف که با همکاری اتاق اصناف به دنبال انتقال آنها به خارج از شهر بودیم شامل صنوف آلاینده غیر خودرویی شامل سنگبری، آهن فروشی، کاشی و سرامیک، کابینت سازی و ... است که برای آن هم زمینی در نظر گرفته شد ولی با توجه به اینکه طبق قانون، شهرداری ها موظف به جلوگیری از فعالیت و انتقال چنین صنوفی به خارج از شهر هستند باید این کار را انجام می دادند که متاسفانه تا بحال شهرداری اراک به طور جدی پای کار نیامده است.
,
 
,
جمشید زند رئیس اتاق اصناف استان مرکزی هم با بیان اینکه مکاتبات مورد نیاز جهت انتقال صنوف آلاینده از سال ۹۳ تاکنون صورت گرفته اما هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: حدود ۳ تا ۴ هزار صنف آلاینده غیر خودرویی در شهر اراک وجود دارد که طبق قانون باید به خارج از شهر انتقال یابند ولی متاسفانه شهرداری اهتمام لازم برای انجام این کار را ندارد.
,
 
,
وی افزود: همچنین حدود پانصد صنف غیرآلاینده هم وجود دارد که شامل تولیدکنندگان خوشخواب، رویه کوبان مبل و ... می شوند که این روزها در واحد های زیرزمینی مشغول به فعالیتند و امکان بروز حوادثی از جمله آتش سوزی برای آنها وجود دارد. همچنین با توجه به اینکه بیشتر کارگران این صنوف را بانوان و معلولین تشکیل می دهند لذا خواهان قطعه زمینی در نزدیکی شهر برای انتقال این صنوف هستیم. در مجموع حدود پانصد صنف این چنینی داریم که هر کدام به ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع فضا نیاز دارند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه