اخبار داغ

کارشناس امور تربیتی:

اجازه دهید بچه ها زندگی کنند/ به کودکان فرصت اشتباه‌کردن دهیم

اجازه دهید بچه ها زندگی کنند/ به کودکان فرصت اشتباه‌کردن دهیم
زهرا زارعی گفت: کودکی که از خطا و شکست می‌هراسد، کمتر به موفقیت و خلاقیت دست می‌‌یابد. با آزمون و خطاست که کودک متوجه می‌شود که اگر در زندگی نیز زمین خورد باید بلند شود و مجدد تلاش کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس امور تربیتی در گفتگو با "تیتریک" گفت: کسی که برای انس عاطفی و همبازی شدن با بچه‌هایش وقت نمی‌گذارد باید خودش را برای وقت گذاشتن در بیماری‌های خانواده آماده کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

زهرا زارعی ادامه داد: معمولاً کسانی که نمره های بیست در مدرسه و دانشگاه دارند و خیلی خوب و سریع مدارج دانشگاهی را طی می‌کنند، ناگهان متوقف می‌شوند و دیگر جلو نمی‌روند.

,

وی افزود: چون این افراد زندگی نکرده‌اند و جای هر چیزی درس خوانده‌اند. یعنی جای روابط دسته جمعی خانوادگی و حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی فقط درس خوانده‌اند.

,

این کارشناس تصریح کرد: این فضا قبلاً فقط در پیش دانشگاهی بود ولی الان از پیش دبستانی شروع شده و این یعنی سلب آزادی از بچه ها! اجازه دهید بچه ها نمره ۱۷-۱۸ بگیرند اما زندگی کنند و اگر این کار را نکنیم بچه ها در بزرگسالی ناگهان از اوج به پایین می‌افتند.

,

زارعی گفت: بچه های امروز کمتر دنیای بچگی را تجربه می کنند؛ بازی کردن؛ کثیف کردن لباس حین بازی، خاک بازی، شن بازی، گِل بازی و... برخی از این کودکان تاکنون حتی خاک را لمس نکرده اند.

,

وی ادامه داد: بازی در طبیعت و خاک بازی، به برقراری تعادل سیستم ایمنی کمک می کند؛ در نهایت از بدن در برابر آلرژی ها و بیماری های التهابی محافظت می کنند.

,

این کارشناس افزود: بچه های امروز با بازی "وسطی" بیگانه هستند؛ این بازی گروهی در دلش کلی نکته آموزشی نهفته است؛ که وقتی از کودک دهه ۹۰ می پرسید معمولا با این بازی بیگانه هستند.

,

زارعی گفت: کودکان امروز فقط آموزش می بینند و خطا نمی کنند؛ با شکستن و باختن است که کودک می آموزد که مسیر زندگی بالا و پایین دارد؛ سختی و آسانی دارد ولی این کودکان با والدین به شدت مراقب، تجربه این آزمون و خطاها را ندارند.

,

وی افزود: کودکان امروز تحت کنترل دائم و همیشگی والدین هستند که این خوب نیست؛ بچه ها زندگی و بچگی نمی کنند چون فرصت برایشان فراهم نیست و فقط خوب بودن و دائم خوب بودن را تمرین می کنند.

,

این مشاور بیان کرد: این کودک در آینده قرار است وارد جامعه ای شود که بی رحم است و مسیر زندگی فراز و نشیب های زیادی دارد لذا وقتی وارد جامعه می شوند، می شکنند.

,

وی ادامه داد: فرصت دادن به کودک برای اینکه بتواند قدری اشتباه کند و از اشتباه خویش درس بگیرد بسیار مفیدتر است تا آنکه از هر گونه خطا و اشتباه در هراس باشد.

,

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: کودکی که از خطا و شکست می‌هراسد، کمتر به موفقیت و خلاقیت دست می‌‌یابد. با آزمون و خطاست که کودک متوجه می شود که اگر در زندگی نیز زمین خورد باید بلند شود و مجدد تلاش کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه