اخبار داغ

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی:

علم و عمل دو سرمایه سودآور بازار خاص حوزه‌های علمیه است

علم و عمل دو سرمایه سودآور بازار خاص حوزه‌های علمیه است
حجت الاسلام عصمتی از حضور در حوزه های علمیه بعنوان یک بازار خاص در دنیا یاد کرد و افزود: علم و عمل دو سرمایه سودآور این بازار است که در دنیا و آخرت مورده بهره برداری قرار می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی صبح امروز بمناسبت ولادت امام هادی علیه السلام در جمع طلاب و روحانیون به آیاتی از سوره صف اشاره کرد و افزود: به تجارتی که مردم را از عذاب دردناک نجات دهد توصیه می کنیم و آن ایمان به خدا و جهاد در راه خدا با اموال و جان است و این نیز راه هدایت و تجارت پر سودی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: حوزه علمیه سربازخانه امام عصر ارواحنا له الفدا است و این لطف خدا بوده و هست و اینجا بازار خاص است، یعنی محلی انتخابی که باید با امتیاز وارد بازار شویم و اکنون در این بازار خاص عده ای سود و عده ای نیز ضرر می کنند.

,

امام جمعه تربت حیدریه گفت: باید ابتدا سود و ضرر را بشناسیم و اگر زیان کردیم که از خدا بخواهیم ما را بیدار کند و اگر سود کردیم از خدا بخواهیم این سود بیشتر شود.

,

وی از حضور در حوزه های علمیه بعنوان یک بازار خاص در دنیا یاد کرد و افزود: علم و عمل دو سرمایه سودآور این بازار است که در دنیا و آخرت مورده بهره برداری قرار می گیرد.

,

حجت الاسلام عصمتی بیان کرد: نباید بگوییم کی درس هست و کی نیست؛
باید درس خواندن ما تحقیقاتی باشد که بتوان سرباز واقعی برای امام باشیم و به شبهات پاسخ دهیم

,
,

وی افزود: ما هیچ امتیازی بر مردم نداریم و فقط بار سنگین تری را به دوش کشیدیم.

,

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی اظهار کرد: درس خواندن مجاهده و مخالفت با نفس، ریاضت و توکل بر خدا و عمل به دستورات شریعت محمدی می خواهد، لذا هر کجا به لحاظ علمی و عملی کم بیاوریم خسران کردیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه