اخبار داغ

امام جمعه یزد:

سیستم آموزشی کشور باید به سمت تربیت جوانان کارآفرین حرکت کند

سیستم آموزشی کشور باید به سمت تربیت جوانان کارآفرین حرکت کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به سیستم آموزشی که غربی‌ها در کشور ما حاکم کردند، گفت: سیستم آموزشی کشور باید به سمت تربیت جوانان کارآفرین حرکت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته ملی مهارت که به صورت آنلاین با حضور مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای یزد برگزار شد، اظهار داشت: سیستم آموزشی در کشور ما نیازمند تحولات جدی است زیرا سیستم طراحی شده توسط غربی‌ها از 100 سال گذشته، در مسیر وابسته نگه داشتن کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه سه عنصر مهم تدین، تدبر و تعقل از سیستم آموزشی ما توسط غربی‌ها حذف شده است، افزود: این سه عنصر همانند بالی برای پیشرفت و رسیدن به قله‌های موفقیت عمل می‌کند اما حذف آنها از سیستم آموزشی، کشور ما را سال‌ها عقب نگاه داشت تا همواره مصرف کننده کالاهای غربی‌ها باشیم.

,

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه سه خصلت مانع پیشرفت انسان‌هاست، عنوان کرد: همت کم، سست رأیی و ناپختگی انسان‌ها را از پیشرفت باز می‌دارد.

,

وی بیان کرد: همت کم و نظر کوتاه از آفات و مانع رشد و پیشرفت است زیرا با همت کوتاه نمی‌توان به اوج موفقیت دست یافت و سست عنصر بودن افراد نیز در تصمیم‌گیری‌ها سبب می‌شود که نتوانند تصمیم‌های درست را عملی و اجرایی کنند.

,

ناصری یادآور شد: مشکلاتی که امروز در حوزه اقتصاد کشور با آن دست به گریبان هستیم، حاصل وجود این ویژگی‌ها در برخی افراد است.

,

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: این خصلت‌ها می‌تواند حاصل آموزش‌های نادرست باشد، آموزش‌هایی که سبب کند شدن حرکت آفرینی، تفکر و اندیشه ورزی در نسل‌ها شده و دشمن در این باره تلاش کرده با آموزش‌های سطحی‌نگرانه و جزئی‌نگرانه، مخاطبان را از آرمان‌خواهی دور کند تا همواره مردم کشورمان را محتاج خود نگه دارد.

,

وی تاکید کرد: آموزش‌ها در سیستم آموزشی فعلی نتوانسته جوانان کارآفرین تحول جامعه دهد و جوانان ما بعد از سال‌ها تحصیل، اغلب بیکار و جویای کار هستند در حالی که اگر سیستم به درستی پیگیری شود، جوانان ما باید بعد از فارغ التحصیلی کارآفرین باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه