اخبار داغ

در گفت‌وگو با مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی کشور مطرح شد؛ (1)

حماسه‌سازی جواد فروغی با کسب مدال طلا در تاریخ تیراندازی ایران/ این مدال یک سورپرایز ویژه برای مردم ایران بود

حماسه‌سازی جواد فروغی با کسب مدال طلا در تاریخ تیراندازی ایران/ این مدال یک سورپرایز ویژه برای مردم ایران بود
قهرمانان و مدال‌آوران رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان شگفتی‌سازی جواد فروغی در المپیک توکیو را ستودند و مدال‌آوری در رشته تیراندازی را یک سوپرایز برای مردم ایران دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نام جواد فروغی امروز برای هیچ ایرانی ناشناخته نیست؛ نام جواد فروغی در ذهن ایرانی‌ها با رکورد‌شکنی، غرور،‌ پیروزی و افتخار ملی عجین است. او پرستار ایلامی است که در کنار رشادت‌هایی که به عنوان پرستار برای کمک به هموطنان در بحران کرونا داشته، این روزها به عنوان یک ورزشکار المپیکی با قهرمانی در رشته تپانچه بادی بعد از سال‌های مدید باز هم نام ایران و ایرانی را بر زبان‌ها جاری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرونا,

فروغی سالها به عنوان پرستار و کادر درمان مشغول به کار بود و شاید در آغاز راه حرفه تیراندازی فکر نمی‌کرد روزی نخستین مدال‌آور تیراندازی ایران لقب بگیرد. وی مدال‌های زیادی را در کارنامه ثبت کرده و قطعا مدال طلای المپیک مهمترین آن به شمار می‌رود.

, کادر, مدال طلای المپیک,

قهرمانان و مدال‌آوران رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان نیز این شگفتی‌سازی جواد فروغی در المپیک توکیو را ستودند و اقدام او را یک موفقیت حیرت‌انگیز و بی‌نظیر دانستند.

,

 

,

حسین رضازاده قهرمانی جواد فروغی در المپیک توکیو را تبریک گفت/ امیدواریم به مدال‌آوری دیگر ورزشکاران

, حسین رضازاده قهرمانی جواد فروغی در المپیک توکیو را تبریک گفت/ امیدواریم به مدال‌آوری دیگر ورزشکاران, حسین رضازاده قهرمانی جواد فروغی در المپیک توکیو را تبریک گفت/ امیدواریم به مدال‌آوری دیگر ورزشکاران,

حسین رضازاده، برنده دو نشان طلای بازی‌های وزنه‌برداری المپیک ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس گفت: رویداد المپیک بالاترین سطح از مسابقات حرفه ای و قهرمانی جهان است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و ورزشکاران ایرانی توانسته‌اند حضور شایان توجهی در این رویداد داشته باشند.

,

وی ضمن تبریک به کسب مدال طلای جواد فروغی از کاروان ایران در مسابقات المپیک توکیو گفت: با کسب این مدال طلا، جواد فروغی مردم و جامعه ورزشی کشور را خوشحال و دل‌شاد کرد.

,

رضازاده در ادامه با اشاره به اینکه کسب مدال در مسابقات المپیک فراتر از هر مدال دیگر است گفت: مدال طلای مسابقات المپیک، بالاترین سطح مدال‌آوری برای هر ورزشکار حرفه ای و قهرمانی است که جواد فروغی توانست به آن دست یابد و برای دیگر ورزشکاران کشورمان نیز آن را آرزو می‌کنم.

,

این دارنده مدال طلای جهان و قهرمانی در دسته فوق سنگین دو دوره المپیک سیدنی و آتن عنوان کرد: ورزشکاران تمامی کشورها در مسابقات المپیک مسابقاتی حضور دارند، امیدواریم ورزشکاران ما در روزهای آینده و در رشته های مختلف بتوانند مدال های خوبی کسب کنند و دل ملت ایران را شاد کنند.

,

وی در پایان گفت: مردم بعد از کسب مدال طلا در مسابقات توکیو خوشحال تر شدند و در کسب مدال در این دوره از مسابقات نام کشورمان در سراسر دنیا مطرح می شود.

,

 

,

نوید مکوندی قهرمان ووشوی جهان:

, نوید مکوندی قهرمان ووشوی جهان: , نوید مکوندی قهرمان ووشوی جهان: ,

کسب مدال طلا با حداقل امکانات نشان از همت بالای ورزشکار است/ نام اولین مدال آور در هر رشته ای در تاریخ ورزش کشور جاودانه می شود

, کسب مدال طلا با حداقل امکانات نشان از همت بالای ورزشکار است/ نام اولین مدال آور در هر رشته ای در تاریخ ورزش کشور جاودانه می شود, کسب مدال طلا با حداقل امکانات نشان از همت بالای ورزشکار است/ نام اولین مدال آور در هر رشته ای در تاریخ ورزش کشور جاودانه می شود,

وید مکوندی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ با تبریک مدال آوری جواد فروغی در مسابقات المیک توکیو اظهار کرد: هر کسی که بتواند در هر میدانی برای کشور عزیزمان افتخار کسب کند در واقع برگ زرینی برای مردم کشورمان رقم زده است که با توجه به اینکه اولین مدال تاریخ ایران در رشته تیراندازی و اولین مدال طلای المپیک 2020 توسط ایشان برای کشورمان کسب شد امیدوار هستیم در بازگشت به کشور تقدیر ویژه و شایسته ای از ایشان انجام شود.

, صاحب نیوز,

قهرمان ووشوی جهان افزود: همیشه اولین مدال ها و کسانی که برای اولین بار برای یک رشته ای مدال آور می شوند نامشان در تاریخ آن رشته ورزشی جاودانه می شود چون به نوعی راه را برای سایر ورزشکاران هموار می کند که امیدوارم این مدال آوری ها استمرار داشته باشد و دل مردم در این شرایط شاد و خوشحال کنند.

,

مکوندی ورزشکاران را سفیران امید هر کشوری در میادین بین المللی دانست و تصریح کرد: من این افتخار آفرینی را به این عزیز تبریک می گویم و امیدوارم که این شادی و امید را که برای مردم ایران به ارمغان آورده و در دلشان جاری شد به دل همه نشسته باشد و خودشان هم بدانند که چه کار ارزشمندی انجام داده است.

,

ووشوی کار طلایی شاهین شهر افزود: اگر امکانات ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران دیگر کشورها مقایسه کنیم به جرات می توانم بگویم که تمام ورزشکاران ما با حداقل امکانات ورزش می کنند و اقدام ایشان هم بدیهی ترین کار همه ورزشکاران کشورمان در همه رشته ها است و اینکه ایشان نسبت به رشته های دیگر با کمترین امکانات تمرین کرده و نتیجه گرفته و مدال طلا به ارمغان آورده است نشان دهنده همت بالای این عزیز است که جا دارد به طور ویژه از ایشان قدردانی شود.

,

 

,
مهران حسینی، قهرمان دو و میدانی جهان:

ایران پر از استعدادهای نابی مثل جواد فروغی است/کسب مدال طلا نشان از کار بزرگ او دارد

,
مهران حسینی، قهرمان دو و میدانی جهان:
, مهران حسینی، قهرمان دو و میدانی جهان:,

ایران پر از استعدادهای نابی مثل جواد فروغی است/کسب مدال طلا نشان از کار بزرگ او دارد

, ایران پر از استعدادهای نابی مثل جواد فروغی است/کسب مدال طلا نشان از کار بزرگ او دارد, ایران پر از استعدادهای نابی مثل جواد فروغی است/کسب مدال طلا نشان از کار بزرگ او دارد,

مهران حسینی قهرمان مازندرانی دو و میدانی جهان در گفت‌‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به پیروزی غیور مردانه جواد فروغی در مسابقات تیراندازی المپیک 2020 توکیو و کسب نخستین مدال طلا برای کاروان ورزشی ایران، گفت: آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک و کسب مدال در این سطح از رشته‌های ورزشی است.

وی افزود: لذا حضور جواد فروغی در المپیک و سپس قهرمانی در رشته تیراندازی، افتخار بزرگی است که نصیب این ورزشکار ایرانی شده است که نشان از کار بزرگی است که او انجام داده است.

قهرمان مازندرانی دو و میدانی جهان در رشته دو و میدانی، خاطرنشان کرد: بنظر شخصی من، ورزشکاری که با 41 سال سن آن هم در این سطح از رقابت یعنی در کارزار المپیک موفق به کسب مدال می‌شود، مرارت و زحمت‌های بسیاری را متحمل شده است و از بسیاری از تفریحات و برنامه‌های روزانه زده است تا با انجام تمرینات منظم و منسجم به این سطح از آمادگی و تمرکز برسد.

حسینی ادامه داد: از لحاظ فنی هم با توجه به نزدیکی رکوردها، تمرکز و دقت عمل در این رشته بسیار مهم است که خوشبختانه قهرمان ما توانست خیلی خوب از پس آن بر بیاید و برای نخستین بار در این رشته، پرچم ملی کشورمان را به اهتزاز در بیاورد.

وی بیان کرد: خیلی اوقات خیلی از مدال‌های طلا در برخی از مسابقات کسب می‌شود که یا خیلی از کشورهای مطرح در آن حضور ندارند و یا تیم‌ها با نفرات دوم خود در مسابقات حضور دارند؛ اما کسب سکو آن هم در مسابقات المپیک که تمامی کشورهای مطرح با نفرات اول خود و با تمام قوا حضور دارند، بسیار ارزنده و افتخارآمیز است.

قهرمان مازندرانی دو و میدانی کشور، اعلام کرد: نباید فراموش کنیم که ما در گذشته اصلا در این رشته حائز رتبه نبودیم و شاید خیلی‌ها، مدالی را برای این رشته متصور نبودند و کسب مدال آن هم طلای المپیک در رشته تیراندازی در روز اول مسابقان بسیار کار بزرگ و قابل ستایشی است.

حسینی تصریح کرد: کسب اینگونه افتخارات و مدال‌ها نشان می‌دهد که ایران پر از استعدادهای ناب در رشته‌های مختلفی است و کمی از لحاظ استعداد با سایر کشورهای دنیا ندارد و ما تنها در مسابقات این چنینی به امکانات و تجهیزات سایر کشورها می‌بازیم.

وی تاکید کرد: باید اشاره کنم که با توجه به اینکه این قهرمان المپیک از کدر درمان بوده و در این ایام کرونا، فشردگی کار آنان نیز بالا بوده است، انجام تمرینات منظم و منسجم برای کسب مدال، همت بالایی را می‌طلبید که خوشبختانه قهرمان ملی ما از پس آن خوب بر آمد.

قهرمان مازندرانی دو و میدانی جهان، مطرح کرد: کسب مدال طلا ان هم در روز نخست مسابقات که موجب کسب رتبه دوم ایران در جدول مسابقات شد، روحیه مضاعفی را به کاروان کشور ما تزریق می‌کند؛ من خاطرم هست که در مسابقات کارگری جهان 2019 در اسپانیا توانسته بودم حائز دو رتبه طلا شده بودم که روحیه سایر هم تیمی‌هایم را خیلی بالا برده بود و هر نفر که به میدان می‌رفت برای مدال طلا می‌جنگید.

گفتنی است مهران حسینی قهرمان ارزنده مازندرانی کشور در مسابقات کارگری جهان 2019 که در اسپانیا برگزار شده بود، در همه ماده هایی که شرکت کرد، طلا گرفت؛ وی، مدال طلای سه ماده دوی 100 متر، 200 متر و چهار در 100 متر را از آن خود کرد.

یادآور می‌شود حسینی از جمله ورزشکاران غیور ایرانی است که با اعلام انصراف از رویارویی با حریف صهیونیستی، از  مسابقات بین المللی دو و میدانی ارزروم 2018 در ترکیه جا ماند.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
پرچمدار پارالمپیک ریو ۲۰۱۶:

جواد فروغی؛ نمونه ورزشکار جهادی است/ کسب مدال طلا این ورزشکار در سایه ایمان و آرامش او بود

,
پرچمدار پارالمپیک ریو ۲۰۱۶:
, پرچمدار پارالمپیک ریو ۲۰۱۶:,

جواد فروغی؛ نمونه ورزشکار جهادی است/ کسب مدال طلا این ورزشکار در سایه ایمان و آرامش او بود

, جواد فروغی؛ نمونه ورزشکار جهادی است/ کسب مدال طلا این ورزشکار در سایه ایمان و آرامش او بود,

عشرت کردستانی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن تبریک کسب مدال بازی های المپیک توکیو توسط جواد فروغی در رشته تیراندازی ماده تپانچه گفت: این ورزشکار به معنا واقعی کلمه و در عمل و میدان، مرد میدان و نمونه ورزشکار جهادی را نشان داد.

, راه آرمان,

پرچمدار پارالمپیک ریو 2016 با بیان اینکه فروغی علی رغم وجود مشکلات و مسائل به دنبال این رشته رفت و با توکل به خداوند متعال برای رسیدن به اهداف خود جنگید، عنوان کرد: جواد فروغی با کسب مدال خود، جنگیدن به معنای واقعی را نشان داد.

,

دارنده مدال طلای بازی های پاراآسیایی ابراز کرد: در رشته تیراندازی از جهات بسیار ما از دنیا عقب هستیم؛ اما جواد فروغی با ایمان و آرامشی که از ایمان خود گرفته بود توانست این مدال را کسب کند.

,

وی بیان کرد: ما ناب ترین عقاید و آموزه های دینی را داریم که متأسفانه در سایه غفلت فرهنگی قرار گرفته اند و برخی به منظور کسب آرامش به دنبال مباحث روانشناسی هستند در حالی که ما می توانیم آرامش، توکل، جنگندگی، مبارزه و اعتماد به نفس را آموزه های دینی خود کسب کنیم.

,

کردستانی در پایان خاطر نشان کرد: جواد فروغی ورزشکاری نبود که امکانات رفاهی داشته باشند، او رزمنده جبهه درمان بود و با خداوند و اهل بیت علیه السلام عهد و پیمان بسته بود و امداد الهی نیز به فروغی کمک کرد و مسئولان ما چه خوب است که فرهنگ پهلوان، الهی و معنویتی که این ورزشکار دارد را بین ورزشکاران سوق دهند.

,

 

,

یوسف کرمی قهرمان تکواندو کار کشورمان:

, یوسف کرمی قهرمان تکواندو کار کشورمان:,

طلای جواد فروغی، شادی و اعتماد به نفس را به کشور تزریق کرد/ فروغی ها را دریابیم

, طلای جواد فروغی، شادی و اعتماد به نفس را به کشور تزریق کرد/ فروغی ها را دریابیم, طلای جواد فروغی، شادی و اعتماد به نفس را به کشور تزریق کرد/ فروغی ها را دریابیم,

یوسف کرمی قهرمان تکواندو کار کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی تهران پرس با اشاره به قهرمانی جواد فروغی در المپیک توکیو عنوان کرد: کسب مدال طلای ایشان واقعا فوق العاده بود و در این روزهایی که مردم حال خوشی ندارند، قهرمانی آقای فروغی موجب شد مردم حال خوبی پیدا کنند.

, تهران پرس ,

کرمی بیان کرد: این یکی از ویژگی ها و شاخصه های ورزش است که با کمترین هزینه می توانیم شادی، نشاط، انرژی و اعتماد به نفس را به کشور تزریق کنیم.

,

وی در ادامه تاکید کرد: فضای کشور بعد از کسب مدال طلای جواد فروغی نشان داد که اگر در ورزش سرمایه‌گذاری کنیم می توانیم حال کشور را خوب کنیم.

,

این قهرمان تکواندوکار اظهار داشت: زمانی که جواد فروغی مدال طلا گرفتند، ناراحت شدم از این جهت که ایشان می توانستند در المپیک های قبل نیز مدال طلا کسب کنند، اما ایشان را دیر کشف کردیم. می‌توانستیم جواد فروغی را در سن پایین تر کشف کنیم و ایشان چندین مدال طلا برای کشور کسب کند.

,

کرمی با بیان اینکه استعدادهایی مانند آقای فروغی در کشور داریم که از بین می روند، عنوان کرد: اگر ورزش را به صورت‌ علمی و حرفه‌ای دنبال کنیم و استعدادیابی نیز داشته باشیم، مانند جواد فروغی ها، در کشور بسیارند که می توانند برای کشور قهرمانی کسب کنند.

,

قهرمان تکواندو کار کشورمان در پایان بیان کرد: امیدواریم خوشحالی و شادی مردم  تداوم داشته باشد و مدال های بعدی ورزشکارانمان در المپیک، دل مردم را شاد کند.

,

 

,
حسین محمد سیفی، قهرمان ووشو جهان:
, حسین محمد سیفی، قهرمان ووشو جهان:,

طلای فروغی در المپیک توکیو در تاریخ ماندگار شد

, طلای فروغی در المپیک توکیو در تاریخ ماندگار شد, طلای فروغی در المپیک توکیو در تاریخ ماندگار شد,

حسن محمدسیفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: شاید هیچکس حتی خود وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک نیز اصلاً و ابداً فکر نمی‌کردند که جواد فروغی بتواند حتی مدال بگیرد.

, موج رسا;,

وی با بیان اینکه به همین دلیل هیچکدام از مسئولین در سالن برگزاری مسابقه حضور نداشتند، خاطرنشان کرد: فروغی، کاری کرد کارستان و فوق‌االعاده ظاهر شد.

,

محمدسیفی افزود: فروغی توانست یک مدال طلای بسیار باارزش به دست آورد و ایرانِ عزیز در روز اول رنکینگ مسابقات در رده اول قرار گرفته بود در حالی که تا آن لحظه هیچ کشوری مدال طلا نگرفته بود.

,

قهرمان ووشو جهان با بیان اینکه کار جواد فروغی در المپیک از بابت کسب مدال طلا فوق‌العاده بود، گفت: روحیه‌ای که فروغی پس از کسب مدال طلا به ورزشکاران ایرانی داد سبب پیروزی 3 بر 2 تیم ملی والیبال ایران برابر لهستان شد.

,

وی افزود: در شرایط کرونایی که مردم از لحاظ روحی و روانی نیز در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برند همین کسب مدال و در ادامه، پیروزی تیم ملی والیبال در برابر لهستان باعث شد که ساعت‌ها موجی از شادی و نشاط در بین مردم ایران جاری شود.

,

محمدسیفی با بیان اینکه از طرف خودم و جامعه ورزش استان زنجان ضمن تبریک به جواد فروغی از این قهرمان عزیز، قدردانی می‌کنم، اظهار کرد: فروغی، کاری کرد که در تاریخ، ماندگار شد چرا که هم رکورد این رشته را جابه‌جا کرد و هم اولین مدال تاریخ تیراندازی کشور و آن هم از نوع طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد.

,

قهرمان ووشو جهان با تاکید بر اینکه کسب مدال طلا در مسابقات رنکینگی مثل المپیک و بازی‌های آسیایی فوق‌العاده باارزش است، ابراز کرد: ورزشکاران ایرانی، قدم اول در مسابقات المپیک توکیو را محکم برداشتند و امیدواریم این مدال طلا سبب شود تا ورزشکاران ایرانی در سایر رشته‌ها مانند کُشتی، وزنه‌برداری و ... هم بتوانند مدال‌های خوش‌رنگی از این مسابقات به دست آورند.

,

وی با بیان اینکه مسئولین باید هر قولی که به قهرمانان المپیک می‌دهند بلافاصله بعد از پایان بازی‌ها به قول خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: اگر مسئولین قول هدیه نقدی برای ورزشکاران المپیکی می‌دهند، بلافاصله به قول خود عمل کنند و به سال‌های بعد موکول نکنند. چرا که ارزش آن هدیه هم از لحاظ مادی و هم غیرمادی از بین می‌رود.

,

محمدسیفی با بیان اینکه اگر مسئولین به قول‌های خود عمل کنند 2 اتفاق مهم می‌افتد، تصریح کرد: هم قهرمانان المپیک، دلسرد نمی‌شوند و دوباره به تلاش خود ادامه می‌دهند و هم کسانی که می‌خواهند قهرمان شوند و مدال آسیایی، جهانی و المپیکی به دست بیاورند نیز دلگرم شده و انگیزه مضاعف پیدا می‌کنند.

,

 

,

قادر احمدی، عضو اسبق تیم ملی تکواندو:

, قادر احمدی، عضو اسبق تیم ملی تکواندو:,

فروغی، خلق و خوی پهلوانی را در المپیک به نمایش گذاشت/ تمرین قهرمان داری، سرلوحه مسئولان ورزشی کشور شود

, فروغی، خلق و خوی پهلوانی را در المپیک به نمایش گذاشت/ تمرین قهرمان داری، سرلوحه مسئولان ورزشی کشور شود, فروغی، خلق و خوی پهلوانی را در المپیک به نمایش گذاشت/ تمرین قهرمان داری، سرلوحه مسئولان ورزشی کشور شود,

قادر احمدی  عضو اسبق تیم ملی تکواندو در گفتگو باسبلان ما ، با تمجید از عزت آفرینی جواد فروغی قهرمان ارزنده تیم ملی تیراندازی ایران در مهمترین میدان ورزشی جهان یعنی المپیک، برای ایرانیان گفت: فروغی قبل از آنکه با کسب مدال طلای تاریخی برای تیراندازی کشور افتخار آفرینی کند، با نشان دادن منش و خلق و خوی پهلوانی ایرانی، برای همه ایرانیان در اقصی نقاط جهان عزت آفرینی کرد.

, سبلان ما,

وی با بیان اینکه میدان المپیک میدان بزرگان و نام آوران بی همتای جهان است و  خود حضور  ورزشکاران در این میدان به تنهایی افتخار است، گفت: فروغی با طمانینه و آرامش خود کاری تاریخی برای ورزش ایران در این دوره از رقابت ها به یادگار گذاشت و آن کسب مدال طلا در دومین روز از بازی ها بود.

,

احمدی در ادامه سخنان خود به اهمیت طلای تاریخی فروغی اشاره کرد و گفت: کسب مدال طلا در دومین روز از بازی های المپیک و درج نام غرور انگیز ایران در ابتدای آغاز المپیک در لیست توزیع مدال ها، ارزش افزوده کار فروغی در المپیک بود و این موضوع زمانی هیجان انگیزتر شد که در دومین روز از بازی های المپیک، آمریکای پر مدعا از کسب مدال باز ماند و نام ایران در بین کشورهای صاحب مدال زیبنده چشم ها شد.

,

وی با بیان اینکه در ادوار مختلف المپیک بعضا تا اواسط بازی ها خبری از کسب مدال و نام ایران در فهرست توزیع مدال ها نبود، گفت: طلای فروغی ضمن اینکه بار روانی و استرس را از سایر ورزشکاران و قهرمانان کشور حاضر در المپیک گرفت، بلکه  برای سایر قهرمانان روحیه بخش نیز شد تا در ادامه بازی ها با افتخارآفرینی های خود، رتبه ایران در فهرست توزیع مدال ها را ارتقا دهند.

,

عضو اسبق تیم ملی تکواندو اعتماد به نفس را از ویژگی های بارز  فروغی، این پهلوان ایرانی در رقابت های المپیک نام برد و گفت: این موفقیت در شرایطی حاصل شد که قهرمان ما بدور از حاشیه سازی ها و با امکانات محدود اما با توکل به خداوند متعال به المپیک رفت و با توسل به ائمه اطهار(ع) شگفتی ساز تاریخی را برای ایران در بازی های المپیک رقم زد.

,

وی به سجده شکر فروغی بعد کسب عنوان قهرمانی نیز اشاره کرد و گفت: خضوع و خشوع فروغی و سجده شکر وی به درگاه الهی در کنار ادای احترام به پرچم کشورمان که در واقع ادای احترام به شهدای ایران اسلامی بود، بهترین الگو برای جوانانی است که سودای کسب قهرمانی در آوردگاهی چون المپیک دارند.

,

احمدی در ادامه سخنان خود با انتقاد از مسئولان کشور به ویژه وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر به استعدادیابی ها توجه می شد، مسلما جواد فروغی دومین و یا حتی سومین المپیک خود را تجربه می کرد و در این مدت نام ایران بارها در میادین مختلف جهانی در رشته تیراندازی به چشم می خورد.

,

وی عدم توجه به قهرمانان و نام آوران ادوار مختلف المپیک را یادآور شد و گفت: اگر در کنار استعدادیابی و قهرمان پروری، به قهرمانان داری نیز توجه شود، مسلما نتایج درخشان تری  برای کشور به بار خواهد آورد.

,

این مربی تکواندو به آرزوی دیرینه خود، یعنی حضور در المپیک اشاره کرد و گفت: عزت آفرینی فروغی با آن روحیه ستودنی و خضوع در برابر پروردگار یک عمر حسرت من برای حضور در المپیک را از بین برد  چرا که با دیدن صحنه های افتخارآفرینی فروغی که پیش از این نیز در کسوت مدافع سلامت، ایثار و از خودگذشتگی خود را به اثبات رسانده بود، ارزوهای من را نیز برآورده کرد.

,

وی به شرایط و زمینه های قهرمان پروری در کشور نیز اشاره کرد و گفت: اگر مسئولین ورزشی در کنار خانواده ها دست به دست هم بدهند، قطعا با کسب استعدادهای جوانان کشور و تقویت آنها ضمن پشتوانه سازی برای تیم های ملی در رشته های گوناگون ، آسیب های اجتماعی نیز بصورت چشمگیر کاهش یافته و فرهنگ ناب و اصیل ایرانی دوباره به زندگی ها باز خواهد گشت، چراکه روحیه پهلوانی ریشه در فرهنگ اصیل این آب و خاک دارد و قهرمانان ما بارها در صحنه های جهانی، فرهنگ ایرانی و خلق و خوی پهلوانی خود را به جهانیان نشان دادند.

,

احمدی برنامه ریزی برای تثبیت جایگاه اجتماعی قهرمانان ملی در میادین مختلف جهانی و المپیک را خواستار شد و گفت: تنها در صورتی قهرمانان ورزشی ما به مسیر خود ادامه داده و جاودانه خواهد ماند که زمینه های ماندگاری آنان در کشور توسط مسئولین فراهم شود و الا در دنیای کنونی که همه مردم درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند حفظ قهرمانان با وعده و وعیدهای توخالی مشکل است.

,

وی  عدم حضور قهرمانان اردبیلی در آوردگاه المپیک را نیز یاداور شد و گفت: عدم توجه به نام آوران ورزش استان و فراهم نگردن شرایط لازم برای کشف استعدادهای ناب و قهرمان پروری از جمله عواملی است که شاهد حضور قهرمانان اردبیلی در المپیک نیستیم.

,

این مربی تکواندو قهرمانی های پازاج و رضازاده در ادوار المپیک را یاداور شد و گفت: اگر بخواهیم المپیک دوباره شاهد حضور قهرمانان بزرگ اردبیل باشد باید روی جوانانمان سرمایه گذاری کنیم و با حفظ پیشکسوتانمان همچون دایی آنها را به الگوهای جاویدان برای ورزشکاران استان تبدیل کنیم تا نام اردبیل با قهرمانان و پهلوانان خود در جهان طنین انداز شود.

,

احمدی در پایان سخنان خود به ناکامی های تکواندو در المپیک نیز اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی این ناکامی عدم حضور قهرمانان سابق المپیک در کنار جوانان جویای نام و عنوان بود چراکه نَفس حضور مدال آوران سابق تکواندوی ادوار المپیک در کنار تیم ملی می توانست ضمن انتقال تجربیات میدانی، موجب تقویت اعتماد به نفس تکواندوکاران شده و آنها با روحیه و توان جنگندگی مضاعف در مسابقات حاضر می شدند.

,

 

,
مرتضی حیدری، قهرمان کشتی جهان:
, مرتضی حیدری، قهرمان کشتی جهان:,

کسب مدال طلا توسط جواد فروغی، یک حادثه بزرگ برای کشور در المپیک 2020 بود

, کسب مدال طلا توسط جواد فروغی، یک حادثه بزرگ برای کشور در المپیک 2020 بود, کسب مدال طلا توسط جواد فروغی، یک حادثه بزرگ برای کشور در المپیک 2020 بود,

مرتضی حیدری قهرمان کشتی جهان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: جواد فروغی یک پهلوان واقعی است که با ۴۱ سال سن، با توجه به اینکه یک پرستار نمونه است و اینکه سه فرزند نیز دارد توانسته در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن شرکت کند، این موضوع در تاریخ رشته تیراندازی کشور می‌تواند یک حادثه بی نظیر باشد.

وی افزود: جواد فروغی توانست نخستین طلای تاریخ تیراندازی کشور در المپیک را به خود اختصاص دهد و از همه مهم‌تر توانست  به خوبی رکورد المپیک را بشکند.

قهرمان کشتی جهان ادامه داد: کسب مدال طلا یک حادثه بزرگ در المپیک ۲۰۲۰ بود که توسط جواد فروغی رقم خورد.

حیدری عنوان کرد: برخی فکر می‌کنند کسب مدال طلا در رشته تپانچه بادی ۱۰ متر کار آسانی است ولی به عنوان یک ورزشکار باید بگویم کسب این چنین مدالی آن هم در این صحنه جهانی بسیار سخت است که نیازمند تمرینات مداوم و فشرده بوده و مهم‌تر از همه باید ورزشکار از تمرکز بالایی نیز برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: در رشته تپانچه بادی مغز باید در آرامش کامل باشد تا بتواند دید مناسبی ایجاد کرده و تیر به هدف اصابت کند.

قهرمان کشتی جهان خاطرنشان کرد: قطعا جواد فروغی بسیار وقت گذاشته، تمرین کرده و هزینه صرف کرده است تا بتواند طلای المپیک را کسب کند که واقعا خسته نباشید دارد.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص سطح بازی‌های المپیک و جایگاه این بازی‌ها در زندگی هر ورزشکاری افزود: شرکت در المپیک آرزوی هر ورزشکاری است، مدال این بازی‌ها که یک رویا برای هر ورزشکاری به حساب می‌آید.

وی یادآور شد: یک ورزشکار برای حضور در مسابقات المپیک به لحاظ روحی، روانی، جسمی و حتی مالی باید تامین و خیالش راحت باشد.

قهرمان کشتی جهان با اشاره به اینکه مدال گرفتن در بازی‌های المپیک به همان میزان سختی بازی‌ها دشوار است، گفت: همه تمرکز ورزشکاران ایرانی معطوف به بازی‌های المپیک نیست، آن‌ها زمانی که در ین بازی‌ها حاضر می‌شوند با دغدغه‌های فراوانی مواجه هستند.

حیدری افزود: با وجود مشکلات فراوان همه ورزشکارانی که هم‌اینک در رقابت‌های المپیک حاضر هستند یک کار بزرگ انجام می‌دهند و مدال‌های خوبی کسب می‌کند، مطمئنا کاروان امسال نیز با توجه به همه نگرانی‌ها از بابت بیماری کرونا و مسائل مالی به خوبی خواهند درخشید.

وی ادامه داد: ورزشکارانی حاضر در بازی‌های المپیک یک بار روحی و روانی بسیار زیادی را تحمل می‌کنند و من امیدوارم تک‌تک ورزشکاران ایران که در این مسابقات حاضر هستند دست پُر به میهن بازگردند چراکه یک ورزشکار باید در این راه هزینه‌ و وقت زیادی صرف کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
ابراهیم برخورداری، تیرانداز حاضر در المپیک:
, ابراهیم برخورداری، تیرانداز حاضر در المپیک:,

مدعیان برای تربیت قهرمان پای کار بیایند/ حماسه سازی جواد فروغی با کسب مدال طلا در تاریخ تیراندازی ایران

,

مدعیان برای تربیت قهرمان پای کار بیایند/ حماسه سازی جواد فروغی با کسب مدال طلا در تاریخ تیراندازی ایران

, مدعیان برای تربیت قهرمان پای کار بیایند/ حماسه سازی جواد فروغی با کسب مدال طلا در تاریخ تیراندازی ایران, مدعیان برای تربیت قهرمان پای کار بیایند/ حماسه سازی جواد فروغی با کسب مدال طلا در تاریخ تیراندازی ایران,

ابراهیم برخورداری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین درخصوص کسب مدال طلای المپیک در رشته تیراندازی توسط جواد فروغی اظهار کرد: از آنجایی که تا به حال مدالی در رشته تیراندازی در المپیک نداشته‌ایم؛ این ورزشکار توانست با کسب مدال طلا، در تاریخ تیراندازی ایران حماسه‌سازی کند.

وی افزود: از المپیک ۲۰۱۲ به بعد قهرمان‌های زیادی همچون الهه‌ احمدی در سطح المپیک داشته‌ایم که با سهمیه خودشان وارد میدان المپیک شده‌اند؛ ورزشکاران ما تا قبل از کسب این مدال نتوانسته‌اند حتی نزدیک به سه نفر برتر در رشته تیراندازی باشند؛ این نشان‌دهنده سختی این رشته ورزشی است.

تیرانداز المپیکی ایران گفت: هرکسی که فکر می‌کند کسب مدال انفرادی رشته تیراندازی که قهرمانان بزرگی نیز دارد کم‌ارزش است؛ پای کار بیاید تا یک قهرمان برای المپیک بعدی تربیت کند.

برخورداری تصریح کرد: تیراندازی یکی از رشته‌های اصلی المپیک است و از آغاز رقابت‌های المپیک نیز در این میدان حضور داشته است؛ بنابراین قهرمان‌های زیادی در المپیک بایکدیگر رقابت می‌کنند؛ مثلا در رشته تپانچه حدود ۵۰ ورزشکار از کشورهای مختلف برای کسب ۳ مدال المپیک در رقابت‌ها حضور دارند؛ اما رشته‌هایی مثل کاراته یا کشتی اینگونه نیست و رقابت‌ها در آن آسان‌تر از رشته‌ای مانند تیراندازی است.

این ورزشکار ادامه داد: در مسابقات المپیک این دوره شاهد بودیم مهیار صداقت با یک دهم فینال تیراندازی را از دست داد؛ این سختی رشته تیراندازی را نشان می‌دهد؛ کسانی که این طلای کسب شده را کم ارزش جلوه می‌دهند تخصصی در ورزش ندارند و از آن بی‌اطلاع هستند.

کارشناس استعدادیابی ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان تاکید کرد: من ۴ دوره متوالی در بازی‌های آسیایی حضور داشتم و یک دوره نیز برای اولین بار در تاریخ تیراندازی ایران سهمیه المپیک را کسب کردم؛ بنابراین با قاطعیت می‌گویم برای حضور در مسابقات المپیک باید یک برنامه‌ریزی ۱۰ یا ۱۲ ساله داشت؛ ورود به المپیک یک شبه اتفاق نمی‌افتد؛ زیرا این بزرگترین رویداد ورزشی است که یک ورزشکار می‌تواند تجربه کند.

برخورداری درباره کیفیت مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیان کرد: ژاپنی‌ها به سختی و علی‌رغم میل باطنیشان درحال برگزاری المپیک هستند؛ آن‌چیزی که از ورزشکارانمان در توکیو باخبر شده‌ایم این است که شهر بوی المپیک نمی‌دهد و مسابقات نیز بدون تماشاگر برگزار می‌شود؛ همچنین بحث تغذیه، خواب و لباس هیچکدام مناسب نیست؛ همه اینها باعث زیاد شدن فشار از روی ورزشکار می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت این خاص‌ترین المپیکی است که برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: رشته تیراندازی تا به به امروز خیلی خوب کار کرده است؛ تیراندازی با ۶ سهمیه در ۹ ماده حضور دارد؛ این یعنی ما شانس داشتن ۹ مدال طلا را داریم؛ کشورهایی همچون چین و آمریکا روی رشته‌های انفرادی سرمایه‌گذاری می‌کنند درحالی که ما همچنان در تامین فشنگ و ساچمه برای ورزشکاران مشکل داریم؛ امیدوارم کسب این مدال طلا نگاه مسئولین را تغییر بدهد.

, صبح قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امیرمهدی زاده، قهرمان کاراته جهان:

,

امیرمهدی زاده، قهرمان کاراته جهان:

, امیرمهدی زاده، قهرمان کاراته جهان:,

فروغی تاریخ‌ساز شد/ این مدال یک سورپرایز ویژه برای مردم ایران بود

, فروغی تاریخ‌ساز شد/ این مدال یک سورپرایز ویژه برای مردم ایران بود, فروغی تاریخ‌ساز شد/ این مدال یک سورپرایز ویژه برای مردم ایران بود,

امیرمهدی زاده قهرمان کاراته جهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،با اشاره کسب اولین مدال طلای المپیک در رشته تیراندازی توسط جواد فروغی اظهار داشت: کسب این مدال در اولین روز مسابقات آن هم در رشته تیراندازی یک سورپرایز ویژه برای مردم ایران بود.

, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی ادامه داد: کشورمان تاکنون در این رشته به مدال دست نیافته بود و این موضوع شیرینی این طلا را دوبرابر کرد.

,

مهدی‌زاده تصریح کرد: کسب مدال در میدان المپیک برای هر کشوری یک افتخار است و این بار فروغی با کسب این مدل دل مردم ایران را شاد کرد.

,

وی به کاروان تیم ملی کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: با آغاز مسابقات کشتی در هفته دوم این رقابت‌ها قطعاً تعداد طلاهای جمهوری اسلامی ایران افزایش خواهد یافت و باید منتظر خبرهای خوب از توکیو باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه