اخبار داغ

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

صادرات برق در حداقل میزان ممکن قرار دارد

صادرات برق در حداقل میزان ممکن قرار دارد
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: صادرات برق در حداقل میزان ممکن قرار دارد، در حالی که میزان واردات برق در کشور بیش از ٥٠٠ مگاوات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به آخرین وضعیت مصرف برق در کشور گفت: شرایط کنونی صنعت برق به گونه‌ای است که مجموع میزان تولید نیروگاه‌های حرارتی و برق‌آبی از ۵۴ هزار مگاوات فراتر نرفته، در حالی که میزان نیاز مصرف برق کشور در این روزها نیازمند بیش از ۶۵ هزار مگاوات تولید برق است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با تاکید بر وجود همکاری صورت گرفته در بخش صنایع مختلف کشور، افزود: اکنون با طرح‌های پاسخگویی بار و مشارکت مشترکان کشاورزی و صنعتی در حال جبران کمبودها هستیم تا در بخش خانگی با خاموشی روبرو نشویم.
,
 
,
طبق اعلام وزارت نیرو، رجبی مشهدی با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در فعالیت تولیدی‌ها، اظهار کرد: صنایعی که در این موقعیت حساس کشور در حوزه برق همکاری بیشتری را در صرفه‌جویی مصرف برق داشتند، در فعالیت‌های خود رفع محدودیت خواهند شد.
,
 
,
سخنگوی صنعت برق کشور خاطرنشان کرد: از صنایع فولادی و سیمانی که با انجام تعمیرات سالیانه و یا تعطیلات در این ایام با صنعت برق همکاری داشته‌اند قدردانی کرده و پس از رفع محدودیت‌ها از برق رایگان متناسب با همکاری برخوردار می‌شوند.
,
 
,
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، به میزان مصرف برق در مزارع استخراج بیت کوین اشاره کرد و گفت: مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارزهایی که تاکنون کشف شده‌اند بیش از ٢٠٠ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز با میزان مصرف حدود ٥٨٥ مگاوات بوده که تامین برق آنها نیازمند نیروگاهی با بیش از ٧٥٠ مگاواتی است که این میزان عددی بسیار بزرگ محسوب می‌شود.
,
 
,
به گفته رجبی مشهدی، از طرفی مراکز استخراج رمز ارزهایی که به صورت مجاز در حال فعالیت بودند از ابتدای خرداد خاموش شدند و تا پایان دوران گرمای هوا و رفع محدودیت‌ها، خاموش خواهند ماند.
,
 
,
سخنگوی صنعت برق کشور به میزان صادرات برق اشاره کرد و گفت: اکنون میزان صادرات برق به دیگر کشورها در حداقل میزان ممکن قرار دارد، از طرفی میزان واردات برق در عددی بیش از ٥٠٠ مگاوات است که قطعا با رفع محدودیت‌ها صادرات برق به شرایط عادی باز می‌گردد.
,
 
,
وی ادامه داد: در حال حاضر تنها محدودیت در بخش صنعت کشور است که آن هم به تدریج رفع خواهد شد تا بتوانیم به تولید بیشتری دست پیدا کنیم.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه