اخبار داغ

لزوم ورود دولت و تشکل‌های مردمی برای تسهیل ازدواج؛ از پشتیبانی مشاوره ای تا پشتیبانی مالی

لزوم ورود دولت و تشکل‌های مردمی برای تسهیل ازدواج؛ از پشتیبانی مشاوره ای تا پشتیبانی مالی
مسأله «ازدواج» با وجود تهدیدات سازمان دهی شده و هجمه جدی، بدون دفاع در جامعه رها شده و نه به شایستگی توسط دولت و نه توسط تشکل‌های مردمی پشتیبانی نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صاحب نیوز؛ گاهی به فراخور تغییرات فرهنگی، اجتماعی، علمی و غیره جامعه نیاز است قوانین و زیرساخت‌های جدیدی در جامعه طرح ریزی و برنامه ریزی شوند. به عنوان مثال تا قبل از شیوع کرونا نیاز به این همه مراکز درمانی احساس نمی‌شد اما با شیوع و اپیدمی کرونا این نیاز احساس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

یکی از مسائل بسیار مهمی که طی سال‌ها و دهه‌های اخیر دستخوش هجمه شده است مسأله ازدواج است. نهاد خانواده با اهداف شومی توسط نهاد استعمارگر جهان مورد هدف واقع شده و با شایع کردن جایگزین‌هایی برای نهاد خانواده همچون ازدواج سفید، هم جنس بازی و غیره، مقوله «ازدواج» دچار تهدیداتی شده است. یکی از اهداف این مسأله کاهش جمعیت جهان به ویژه در کشورهای مقاوم نسبت به استعمار برای سلطه بهتر بر منابع دنیا است.

,

«ازدواج» از بعد دیگر نیز مورد هجمه واقع شد و آن رشد بی بندو باری و فساد در بین جوانان جامعه بود که این نیز با هدف سست و ضعیف کردن جامعه توسط همان نهاد استعمارگر جهان دنبال شد و در تمام کشورهای جهان گسترش داده شد. پوشش زن که در طی قرن‌ها زندگی و تمدن در جهت حفظ حریم زن ایجاد شده بود، برداشته شد و تلاش شد با گسترش دادن فساد جنسی، جامعه‌ای سست و ضعیف تشکیل شود.

,

این موضوع سبب شد ازدواج از جایگاه واقعی خود که تشکیل خانواده و رسیدن به کمال افراد جامعه بود صرفا به یک نگاه جنسی تنزل پیدا کند. این موضوع بعدها با رشد تجمل گرایی و نگاه پول محوری تهدید شد و رشد زندگی‌های اشرافی (=لاکچری) ضربه سختی به آن وارد کرد چرا که همه این‌ها تهدیداتی شد در برابر ازدواج آسان و پایدار و آن ازدواجی که در رسم زندگی کردن بدان سفارش شده بود.

,

در کنار این مشکلات مسائل اساسی اقتصادی همچون نبود شغل، گرانی مسکن و غیره سبب شد ازدواج کردن امری بسیار مشکل و حتی در برخی موارد دست نیافتنی جلوه کند.

,

حال در چنین شرایطی لازم است نهادی مختص مبارزه با تهدیدات ازدواج صحیح، پایدار و آسان در جامعه شکل بگیرد و امر ازدواج جوانان را تسهیل کند. دقیقاً 16 سال پیش در چنین روزی نهادی با عنوان «سازمان ملی جوانان» با اهدافی که موضوع ازدواج نیز جزء آنان بود تشکیل شد اما آن چه بعد از 16 سال از تشکیل این سازمان و فعالیت آن منتج می‌شود، آن چیزی نیست که باید باشد و موفقیتی در تسهیل در امر ازدواج توسط این سازمان به چشم نمی‌خورد.

,

شاید به قول مسئولان امروزی دولت کارهای بزرگی توسط این سازمان انجام شده باشد اما وقتی به عنوان یک جوان ماحصل این کارها را در جامعه و به ویژه در امر ازدواج جستجو می‌کنیم به هیچ موردی نمی‌رسیم. به عبارت دیگر سازمان ملی جوانان به نهادی تبدیل شده است که اگر نباشد نیز برای من جوان تغییری حاصل نمی‌شود.

,

شاید بسیاری از موانع مهم ازدواج جوانان امروز مسائل اقتصادی باشد که رفع آن در حوزه مسئولیت این سازمان نباشد اما بسیاری از مشکلات مهم تر دیگر در مسیر ازدواج هستند که اگر برداشته شوند، قدم‌های مهمی در امر تسهیل ازدواج صحیح صورت می‌گیرد.

,

حتی نگاه دینی به موضوع ازدواج می‌تواند همان مشکلات معیشتی را نیز حل کند مگر نه آن بود که جوانی که قرار بود چند روز دیگر از دنیا برود به خاطر ترحم خانواده‌ای و به ازدواج درآوردن دختر آن خانواده برای این جوان، عمری 30 ساله از خداوند گرفت و پیامبر فرمودند به سبب این رحم، خداوند نیز به ایشان رحم کرد.

,

«ازدواج» مقوله مهم رها شده در جامعه است و لازم است دولت و مجلس در جایگاه حکومتی نسبت به تشکیل نهادی قوی برای این منظور اقدام کنند و در جامعه نیز خیّران و ریش سفیدان چه به صورت چریکی و چه با تشکیل خیریه‌هایی در جهت تسهیل امر ازدواج تلاش کنند. این تشکل‌ها هم از طریق جمع آوری کمک مالی و هم از طریق اقداماتی نظیر معرفی دختر و پسر هم کفو به یکدیگر و هم از طریق ارائه مشاوره می‌توانند قدم‌های خوبی در راه این سنت رسول الله -صلّی الله علیه- بردارند.

,

بنا به آمار دقیق منتشر شده کشور به سمت چاله سالمندی در حرکت است و اگر جلو این سقوط گرفته نشود، تهدید جدی برای نسل ایرانی متصور است. مهمترین راه حل این موضوع فرزندآوری و تسهیل در امر ازدواج است.

,

با گسترش فرهنگ ازدواج آسان در جامعه و افزایش تعداد ازدواج در کشور، بدون شک شاهد کاهش جرم به ویژه جرایم مربوط به مسائل جنسی در جامعه و همچنین شاهد لطف و فضل الهی به مردم خواهیم بود. رزق و روزی مردم بیشتر تأمین خواهد شد و بسیاری از مسائل و مشکلات کشور به همین سبب رفع خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه