اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون لرستان:

راه‌اندازی مراکز انتقال خون در دورود و کوهدشت نیازمند مشارکت خیرین است

راه‌اندازی مراکز انتقال خون در دورود و کوهدشت نیازمند مشارکت خیرین است
حامدی گفت: راه‌اندازی مراکز انتقال خون در شهرستان‌های دورود و کوهدشت نیازمند مشارکت خیرین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حامدی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در حال حاضر چهار مرکز انقال خون در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز فعال بوده و خونگیری از مراجعین را انجام می دهند به طوری که ۹۹ درصد نیازِ ۲۳ مرکز درمانی در استان تامین می شود و هیچ بیماری برای تهیه خون به شهرهای دیگر مراجعه نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در برخی از شهرستان هایی که فاقد پایگاه های انتقال خون هستند، مردم گلایه دارند که پایگاه هایی در این شهرها راه اندازی شود تا بتوانند اقدام به اهدای خون نمایند البته ایجاد پایگاه های جدید طبق جمعیت شهرستان ها انجام می شود که در حال حاضر شهرهای دورود و کوهدشت شرایط لازم را برای ایجاد پایگاه انتقال خون دارند.

,

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به حضور خیرین در ساخت مراکز خونگیری تصریح کرد: برای ایجاد مراکز انتقال خون در این شهرها نیاز است که خیرین مشارکت داشته باشند چرا که اعتبارات کافی برای راه اندازی این مراکز نیست و خیرین حوزه سلامت می توانند برای ایجاد این مراکز اقدام نمایند.

,

حامدی بیان کرد: خیرین حوزه سلامت در بخش های تهیه تجهیزات و ساخت مراکز جدید اهدای خون یاریگر باشند تا با ایجاد مراکز بتوان خونگیری بیشتری انجام داد و این خون های اهدایی در اختیار بیماران قرار گیرد.

,

وی با بیان اینکه انتقال خون در روزهای پنج شنبه نیز خونگیری می کند افزود: برخی از فرآورده های خونی قابل نگهداری به مدت زیاد نیستند و به همین منظور روزهای پنج شنبه نیز اهدای خون در مراکز انجام می شود که خوشبختانه روند اهدای خون در استان رضایت بخش است به طوری که سال گذشته میانگین کاهش اهدای خون در کشور هشت درصد و در استان پنج درصد بوده است.

,

مدیرکل انتقال خون لرستان خاطر نشان کرد: همچنین میانگین اهدای خون بانوان در کشور بین سه تا پنج درصد است اما سال گذشته میانگین اهدای خون توسط بانوان لرستانی ۸٫۲ درصد بوده و هر ساله بانوان لرستانی در اهدای خون رتبه برتر را کسب می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه