اخبار داغ

وقتی اراده‌ای در برخورد با دلالان در یزد نیست

چالش‎‌های بازار سیمان یزد از موازی کاری سازمان صمت تا بی‌توجهی مسئولان استان

چالش‎‌های بازار سیمان یزد از موازی کاری سازمان صمت تا بی‌توجهی مسئولان استان
بحری رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد مشکل اصلی گرانی سیمان در استان را بی‌توجهی مسئولان دانست و گفت: یکی از چالش‌های اصلی در بازار سیمان، دلالانی هستند که خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اصغر بحری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در پاسخ به این سوال که آیا در استان یزد قیمت سیمان افزایش یافته است یا خیر، گفت: قیمت سیمان به صورت غیررسمی در یزد افزایش داشته‌ایم ولی به صورت رسمی خیر چنین چیزی فعلاً صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد با بیان اینکه قیمت سیمان به واسطه کنترلی که در یزد انجام گرفته با افزایش زیادی مواجه نبوده است، اضافه کرد: قیمت سیمان در استان‌های دیگر تقریباً 300 درصد افزایش قیمت داشته ولی در یزد، 10 درصد از فروشندگان قیمت سیمان را با 100 درصد افزایش قیمت ارائه کردند.

,

وی افزود: از 150 عرضه‌کننده سیمان در یزد 15 نفر قیمت سیمان را بین 40 تا 60 هزار تومان در بازار عرضه و مابقی قیمت مصوب را رعایت کردند.

,

بحری قیمت مصوب سیمان را 30 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این افرادی که سعی در افزایش قیمت سیمان در یزد داشته‌اند، قیمت فروششان بین 40 تا 60 هزار تومان بوده است.

,

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد با تأکید بر اینکه قیمت سیمان باید بهتر از شرایط الآن باشد، اذعان داشت: چالش‌هایی که این روزها در بازار سیمان مشاهده می‌شود، به علت مشکلات مدیریتی است که وجود دارد. مثلاً 500 تن سیمان کیسه را به اتحادیه مصالح ساختمانی واگذار کردند تا آن را بین عرضه‌کنندگان توزیع کند ولی عملاً اتحادیه به 200 تن آن اشراف دارد و 300 تن مابقی در قبضه دلال‌ها و عمده‌فروشان است.

,

وی در خصوص برخورد با دلالان در استان یزد، گفت: مدیرکل اقتصادی استانداری یزد جلسه‌ای را تشکیل و شرکت‌های تولیدی را ملزم کردند که 500 تن سیمان کیسه در اختیار اتحادیه و سیمان فله در اختیار اتحادیه بتن یزد قرار گیرد، در این شرایط سازمان صمت باید جلسه‌ای با حضور عمده‌فروشان که عمدتاً دلال هستند، برگزار و آنها را ملزم می‌کردند تا با اتحادیه همکاری داشته باشند و تا ما بتوانیم بر عرضه سیمان در سطح استان نظارت باشیم؛ زیرا عمده‌فروشان باید به ما اعلام کنند سیمانی دریافتی هر روز خود را چگونه و به کجا عرضه می‌کنند تا بتوانیم بر آن نظارت کنیم ولی متأسفانه این دلالان علاقه‌ای به همکاری با اتحادیه مصالح فروشان ندارند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه