اخبار داغ

معاون سابق وزیر آموزش و پرورش در گفت‎‌و‎گو با دانا؛

سایه مافیای کنکور بر آموزش و پرورش دولت های گذشته/ وزیر آینده قوانین جایگزین کنکور را اجرا کند

سایه مافیای کنکور بر آموزش و پرورش دولت های گذشته/ وزیر آینده قوانین جایگزین کنکور را اجرا کند
معاون سابق وزیر آموزش و پرورش گفت: مافیای کنکور هنوز به واسطه کوتاهی وزرای قبلی آموزش و پرورش از گردش مالی بالایی برخوردار است و امیدواریم وزیر دولت سیزدهم بتواند دست این مافیا را کوتاه و از هدر رفت استعداد جوانان جلوگیری کند.
[

دکتر ابراهیم سحرخیز، معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خطاب به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم خواستار کوتاه کردن دست مافیای کنکور از جیب مردم و هرز رفتن استعداد دانش آموزان این مملکت شد و در این رابطه اظهار داشت: مجلس در چند دوره قوانینی وضع کرد که کلیت این قوانین بر حذف کنکور صحه می گذاشت؛ گرچه در این قوانین صراحتا از برچیده شدن کنکور سخن به میان نیامده، اما تلویحاً به این امر اشاره و راهکارهایی برای جایگزینی کنکور در این قوانین اندیشیده شده است.

, دکتر ابراهیم سحرخیز، معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , دکتر ابراهیم سحرخیز, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

, ,

 

,

 وی در ادامه افزود: در رابطه با سازوکاری که بتواند جایگزین کنکور حال حاضر شود، برنامه ای اندیشیده شده بود که بر اساس سوابق تحصیلی ، معدل و نمرات اکتسابی دروس مختلف دانش آموز، مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها بتوانند اقدام به پذیرش دانشجو کنند؛ یعنی سوابق تحصیلی و اخذ نمراتی که دانش آموز در دروس مختلف کسب کرده بود به نوعی استعداد دانش آموز را مشخص و او را در ورود به دانشگاه و تحصیل در یک رشته خاص که بی تردید مورد علاقه خود دانش آموز هم بوده، هدایت می کرد.

,

سحرخیز ادامه داد: این سازو که در کلیت یکی از قوانین مورد اشاره سازوکاری پیشنهاد شده بود که باید تعدادی از دروس در سه سال پایانی آموزش متوسطه به صورت نهایی و هماهنگ کشوری در قالب استانداردهای تعریف شده شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می شد که میانگین نمرات کسب شده این سه سال می توانست جایگزین خوبی برای کنکور و محک دانش آموز مستعد و بی استعداد باشد.

,

 

,

معاون پیشین وزیر آموزش و پرورش گفت: اما متاسفانه وزارت آموزش و پرورش در دولت های گذشته در حدف کنکورعمل به قوانین مجلس ضعیف عمل کرد و نتوانست مافیای کنکور را جمع کند که امیدواریم دولت سیزدهم بتواند مقوله پذیرش دانشجو در دانشگاه ها را ساماندهی و مافیای کنکور را برچیده کند.

,

 

,

, ,

 

,

وی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: یکی دیگر از سازمان هایی که در برابر مافیای کنکور نتوانست مقابله کند و حتی با رویکردهایی که در این مباحث اتخاذ میکرد، به نظر می رسید تمایلی به حذف کنکور ندارد؛ "سازمان سنجش" بود. باید پذیرفت که مافیای کنکور ضربات غیر قابل جبرانی به استعدادهای این مملکت که دانش آموزان مستعد بودند، وارد کرد؛ بنابراین  انتظار می رود سازمان سنجش با آغاز کار دولت سیزدهم با توجه به  شایسته سالاری، سنجش استعدادها و مصالح مملکت، وزارت آموزش و پرورش و دستگاه های متولی دیگر را در امر پذیرش و تربیت دانشجو یاری دهد.

,

 

,

سحر خیر در خاتمه سخنانش خاطر نشان کرد: چرا باید بخاطر گردش مالی عظیمی که در مافیای کنکور وجود دادر و عایدات آن به جیب عده ای خاص می رود؛ استعداد های این مملکت به هدر بروند و کسانی در دانشگاه های پذیرفته شوند و تحصیل کنند که با تکیه به توان مالی خانواده این راه را رفته و در رشته های حساس تحصیل کرده اند؟ ضمن آنکه پس از پایان تحصیلات و اخذ مدرک چنین افرادی بخاطر بی علاقه بودن یا در خانه می نشینند و مدرک خود را قاب می کنند و یا شغل آزاد اختیار می کنند؛ در حالی که دانش آموزانی که استعداد تحصیل در آن رشته ها را داشته اند باید بسورند و هرز بروند!

,

 

,

, ,

 

,

معاون پیشین وزارت آموزش و پرورش در حسن ختام سخنانش یادآور شد: این تعریفی کوتاه واجمالی از معضل کنکور است که امیدواریم رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش دولت آینده اهتمام ویژه ای در این امر داشته باشند تا حق به حق دار برسد و روزی شاهد شکوفایی بیش از پیش استعداد جوانان این مملکت باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه