اخبار داغ

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد عنوان کرد؛

کاهش چشمگیر سفرهای اداری از فرودگاه بجنورد/ زمین گیر شدن هواپیما، برقراری پرواز بجنورد-کیش را معلق کرد

کاهش چشمگیر سفرهای اداری از فرودگاه بجنورد/ زمین گیر شدن هواپیما، برقراری پرواز بجنورد-کیش را معلق کرد
محمد ابراهیم قدمگاهی گفت: با شیوع بیماری کرونا، تعداد مسافران اداری خط پروازی بجنورد-تهران و بالعکس به طور چشمگیری کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ابراهیم قدمگاهی، مدیر فرودگاه شهدای بجنورد در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: از فرودگاه بجنورد به مقصد تهران و بالعکس در سه ماهه بهار سال ۹۸، ۵۴ پرواز و در سه ماهه بهار سال ۹۹، ۵۸ پرواز همچنین در سه ماهه بهار امسال نیز ۱۸۰ پرواز انجام شدند.

قدمگاهی افزود: تعداد پروازها از این فرودگاه به مقصد تهران و بالعکس در فصل بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته حدود ۳.۵ برابر شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در سه ماهه بهار سال ۹۸، سه هزار و ۵۴۱ مسافر، در سه ماهه بهار سال ۹۹، سه هزار و ۹۶۶ مسافر و در سه ماهه بهار امسال نیز هفت هزار و ۴۴۱ مسافر از این فرودگاه به مقصد تهران و بالعکس سفر کردند.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: تعداد پروازهای کنسل شده در این فرودگاه در سه ماهه بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش داشته است.

وی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل اشباع فقط ۶۰ درصد از صندلی ها در هر پرواز به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، اعلام کرد: این مسئله کمک کرد تا هواپیماها از این فرودگاه با همان دستورالعمل ۶۰ درصد صندلی پُر پرواز کنند.

قدمگاهی همچنین خاطر نشان کرد: طی چهار ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن با دو سال گذشته، آمار مسافران اداری استان در خط پروازی بجنورد-تهران و بالعکس کاهش چشمگیری داشته و تعداد این مسافران در این خط پروازی به یک دهم رسیده است.

وی تصریح کرد: طی چهار ماهه امسال، بیشتر مسافران هوایی این فرودگاه برای امور درمانی، گردشگری، اقتصادی و صنعتی به مقصد سفر کردند.

وی شیوع بیماری کرونا و برگزاری جلسات وبیناری را علت اصلی کاهش مسافران اداری در این فرودگاه برشمرد.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد در بخش دیگری از سخن خود درباره برقراری پرواز از این فرودگاه به دیگر مقاصد پروازی داخل و خارج از کشور نیز اظهار کرد: برقراری این پروازها به ساعات خالی شرکت های هواپیمایی برای انجام پرواز، نوع هواپیما، وجود سرمایه گذار برای ضمانت کردن انجام پرواز همچنین تجهیزات تکمیل ناوبری فرودگاه مبدا و موافقت فرودگاه مقصد نیاز دارد.  

قدمگاهی تصریح کرد: برقراری و حفظ خط پروازی بجنورد-تهران و بالعکس اولویت نخست این فرودگاه است، با این وجود، بنده برقراری پرواز از فرودگاه بجنورد به مقصد کیش را پیگیری کردم که به علت شیوع بیماری کرونا همچنین زمین گیر شدن هواپیمای شرکت هواپیمایی پای کار آمده، این برنامه ریزی محقق نشد و درصورتیکه هواپیمای مورد نظر زمین گیر نمی شد این خط پروازی که توسط یک سرمایه گذار ضمانت شده بود از خرداد ماه امسال عملیاتی می شد.

وی افزود: فعلا درباره برقراری این پرواز نمی توان اظهار نظر کرد.

مدیر فرودگاه شهدای بجنوردهمچنین درباره برقراری پرواز از فرودگاه بجنورد به مقصد عشق آباد ترکمنستان نیز بیان کرد: برقراری این پرواز توسط استاندار خراسان شمالی پیگیری شد که سرانجام به علت شیوع بیماری کرونا و مسائل دیپلماتیک تحقق این پرواز معلق ماند و این در حالی است که زیرساخت فرودگاه بجنورد برای انجام پروازهای خارجی تکمیل شده است.

قدمگاهی در خاتمه در پاسخ به این سوال که آیا احداث فرودگاه دوم در یک منطقه توجیه دارد؟ اظهار کرد: توجیه اقتصادی چنین تصمیمی برای صنعت هوایی صفر درصد است.

به گزارش عصراترک، در حال حاضر مسافران خط پروازی بجنورد-تهران و بالعکس توسط سه شرکت هواپیمایی ماهان، آسمان و ایران ایر هر هفته در ساعات مشخص از فرودگاه بجنورد به مقصد تهران و بالعکس، پرواز می کنند و به مقصد منتقل می شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه