اخبار داغ

مرگ هزاران بچه ماهی در قلات پاطاوه لنده+عکس

مرگ هزاران بچه ماهی در قلات پاطاوه لنده+عکس
در پی انسداد مسیر رودخانه رودقلاتی در منطقه روستای پاطاوه از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده هزاران بچه ماهی در پایین‌دست این رودخانه تلف شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس با کاهش بازندگی و ادامه خشکسالی های چند سال گذشته با وجود اعلام چندین باره کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر عدم کشت برنج به واسطه کاهش سطح آب رودخانه ها، شاهد بی توجهی تعداد زیادی از کشاورزان و کاشت برنج در حاشه های رودخانه های مختلف در سطح استان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

کاهش سطح میزان دبی آب در برخی روخانه های کوچک باعث کاهش سطح آب رودخانه وتهدیدات زیست محیطی برای جانداران و حیوانات در مناطق پایین دست رودخانه های می شود.

,

رودخانه قلات یکی از رودخانه های بخش مرکزی شهرستان لنده است که با دلیل کاهش میزان سطح دبی آب و خشکسالی سال های گذشته سطح آن به کمترین میزان ممکن رسیده است که برخی از کشاورزان در منطقه طلاگه و سرآسیاب ممبی در شهرستان بهمئی به دلیل کاشت برنج در طول مسیر رودخانه و عمق کم این رودخانه ادامه آبرسانی به حوزه های پایین دست را با مشکلات اساسی مواجه کردند.

,

, ,
مسیر طولانی این رودخانه و گرمای شدید هوا علاوه بر تبخبر آب باعث عدم آبرسانی مناطق پایین دستی خواهد شد که نمونه آن مرگ هزاران بچه ماهی است که زیستگاه اصلی این ماهی ها بوده است.
,

متاسفانه عدم توجه به حق آبه مناطق پائین دست مسیر رودخانه رودقلاتی باعث شده است که امروز هزاران بچه ماهی در مناطق پایین دست این رودخانه تلف شوندکه انتظار داریم محیط زیست نسبت به این فاجعه که در حال اجرا است فورا اقدام کند.

,

ساکنین روستاهای پاطاوه، کل، چهارراه آل طیب و سایر روستاهای طول مسیر خواهان رسیدگی مسولان و اقدام عاجل برای جلوگیری از مرگ سایر ماهی و جانداران در این مناطق شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه