اخبار داغ

فرماندار سمنان مطرح کرد؛

مدیران استان به فکر پروژه‌های هستند که دیده شود/فاضلاب شهری سمنان به کویر ریخته می شود

مدیران استان به فکر پروژه‌های هستند که دیده شود/فاضلاب شهری سمنان به کویر ریخته می شود
فخری با بیان اینکه مدیران به فکر پروژه های هستند که در کوتاه مدت دیده شود و به فکر زیر ساخت ها نیستند، گفت: پروژه انتقال فاضلاب شاید در کوتاه مدت دیده نشود اما در بلند مدت برای استان نیاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر فخری فرماندار شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت  با اشاره به کمبود آب در سطح استان گفت: از دغدغه های اساسی ما تامین آب شرب شهرستان است که با پیگیری های صورت گرفته چاه هابی که به فراموشی سپرده شده بود را بررسی و اقدامات لازم برای بازسازی و حفر آن ها انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

فرماندار سمنان در خصوص انتقال آب چشمه روزیه به سمنان، اظهار کرد: اقداماتی را با دستور مستقیم رئیس جمهور برای بازسازی چشمه روزیه و انتقال آب انجام شد که باید به گونه ای مدیریت کنیم که دچار کمبود آب در سمنان نشویم.

,

وی در ادامه افزود: باید در کوتاه مدت از چاه و چشمه روزیه تامین آب کنیم ولی در بلند مدت باید با بازسازی تصفیه خانه و انتقال پساب ها به آن آب فضای سبز را تامین شود.

,

فخری با بیان اینکه اگر از پساب ها استفاده شود با آزاد سازی چاه ها در سمنان بالغ بر30 هزار اشتغال در استان ایجاد می شود، گفت: درحالیکه در سمنان دچار کمبود آب هستیم ولی آب شرب را برای فضای سبز استفاده می کنیم و فاضلاب با 110 لیتر بر ثانیه به کویر ریخته می شود.

,

وی با اشاره به اینکه مردم باید از شورا مطالبه کنند که اولویت کار شورا انتقال پساب به تصفیه خانه ها باشد، تاکید کرد: همه ما دیر اقدام کرده ایم ولی تا وقت باقی است باید پیگیر باشیم تا تصفیه خانه ها بازسازی شود و انتقال فاضلاب صورت بگیرد.

,

فرماندار سمنان در خصوص حق آبه کشاورزان که مدت ها قبل باعث اعتراضات مردمی شده بود، تشریح کرد: با جلسات و مصوبات صورت گرفته تصمیم بر این شد امور آب به هیچ عنوان حق ندارد بدون هماهنگی با جهاد کشاورزی آب کشاورزان را قطع کند و جهاد کشاورزی مکلف بر این شد الگو گشت بدهد و سهمیه آب هر الگو را به امور آب ارائه دهد که دچار مشکل نشویم.

,

 فخری پروژه های نیمه کاره در سمنان، گفت: پروژه آمفی تائتر دانشگاه سمنان از پروژه های کم نظیر در استان سمنان است که اعتبارات خوبی برای این مجموعه دیده شده است.

,

فرماندار سمنان با بیان اینکه مدیران به فکر پروژه های هستند که در کوتاه مدت دیده شود و به فکر زیر ساخت ها نیستند، تصریح کرد: پروژه انتقال فاضلاب شاید در کوتاه مدت دیده نشود اما در بلند مدت برای استان نیاز است اگر شورا وشهرداری دوستدار مردم هستند باید این اقدام را سریعا انجام دهند.

,

وی در خصوص تقاطع غیر هم سطح شهرک صنعتی، خاطر نشان کرد: این پروژه نیز از پروژه های تاریخی استان شده است با پیگیری های صورت گرفته 16 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است که این پروژه به وضعیت مطلوب برسد.

,

فخری با اشاره به پروژه های نیمه کار مدارس در سمنان، عنوان کرد: متاسفانه از لحاظ تراکم دانش آموزی در مدارس از میانگین استانی بالاتر هستیم، در استان میانگین 27 دانش آموز در هر کلاس است ولی در سمنان 35 دانش آموز در هر کلاس قزار دارند که نیاز است هر چه سریع تر این 19 پروژه نیمه تمام مدارس به پایان برسد.

,

وی با اشاره به مشکلات ملی در خصوص نهاده های دامی، عنوان کرد: اخیرا شنیده ام میلیون ها تن نهاده دامی در کمرگ توقیف شده است که نشان از سوء مدیرت در این موضوع دیده می شود که باعث رنجش مردم می شود اگر کمبود باشد مردم نجیب ما همراهی خواهند کرد اما سوء مدیریت ها باعث اعتراضات مردمی در کشور شده است.

,

فخری با بیان اینکه سالیان سال است می گویند در جنگ اقتصادی قرار داریم و لازمه جنگ اقتصادی پوشیدن لباس جنگ است، تشریح کرد: ما باید رفتاری داشته باشیم که نشان دهد در جبهه جنگ قرار داریم نه اینکه فقط بگویم در جبهه جنگ هستیم آن وقت زیر باد کولرهای خود استراحت کنیم و فقط شعار بدهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه