اخبار داغ

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان:

بیش از ۷ هفت هزار دام در ایستگاه های دامپزشکی عید قربان ذبح شد

بیش از ۷ هفت هزار دام در ایستگاه های دامپزشکی عید قربان ذبح شد
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در اکیپ های سیار و ثابت در مجموع هفت هزار و 116 راس دام اعم از شتر، گاو و گوسفند مورد بازرسی قرار گرفت که در این بازرسی ها یک هزار و 764 کیلوگرم گوشت که نباید مورد مصرف قرار می گرفت از چرخه مصرف خارج شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا ادیبان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اظهار کرد: در عید قربان دامپزشکی استان اصفهان با 88 اکیپ ثابت و سیار در استان اصفهان فرایند نظارت بهداشتی و شرعی را عملیاتی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز؛,

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در 29 کشتارگاه دام استان و ایستگاه های موقتی که دایر شده بود، اکیپ های دامپزشکی نظارت داشتند، تصریح کرد: 163 نفر شامل دامپزشکان، بازرسان بهداشتی گوشت و ناظران ذبح شرعی در این 88 اکیپ مشغول به فعالیت بودند و فرایند معاینه و بازرسی پیش از کشتار و همچنین نظارت بر ذبح شرعی دام و بازرسی بهداشتی لاشه ها را انجام دادند.

,

وی افزود: در این اکیپ های سیار و ثابت در مجموع 7 هزار و 116 راس دام اعم از شتر، گاو و گوسفند مورد بازرسی قرار گرفت که در این بازرسی ها یک هزار و 764 کیلوگرم گوشت که نباید مورد مصرف قرار می گرفت از چرخه مصرف خارج شد.

,

ادیبان با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، خاطرنشان کرد: با این عملیات و فرایند از بروز بسیاری از بیماری های مشترک بین دام و انسان جلوگیری به عمل می آید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه