اخبار داغ

روایتی از درخشش گزارشگر یزدی در جشنواره امام رضا(ع)؛

«مشهدنرفته‌ها»؛ مستندی که حسرت زیارت را از دل خیلی‌ها برداشت

«مشهدنرفته‌ها»؛ مستندی که حسرت زیارت را از دل خیلی‌ها برداشت
کاظم دهقانی گزارشگر صدا وسیما گفت: مستند خبری «مشهد نرفته ها» شور و اشتیاق کسانی که هنوز به مشهد مشرف نشده اند را روایت می کند که با حمایت آستان قدس و خیرین یزدی برای اولین باز به بابوسی امام رئوف می روند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ار یزدرسا، نخستین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد و مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از فعالین حوزه رسانه در سالن همایش‌های تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

اما آنچه در این رویداد بیش از همه جلوه کرد درخشش استان یزد در این جشنواره با کسب رتبه دوم توسط کاظم دهقانی اشکذری بود که توانست با اثر خود، یزد را که در دلدادگی به امام هشتم علیه السلام سرآمد دنیا است، درخشان کند.

,

, ,

کاظم دهقانی گزارشگر خبرگزاری صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص جزئیات این جشنواره اظهار کرد: نخستین جشنواره رسانه امام رضا علیه السلام با همکاری آستان قدس رضوی و سازمان صدا و سیما اجرا و اختتامیه آن روز سی و یکم تیر ماه در مشهد برگزار شد.

,

وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که مرحله نهایی داوری این ۲۴۰ اثر نیز طی سه روز در تهران انجام و آرای نهایی هیأت داوران به دبیرخانه ارسال شد.

دهقانی افزود: در نهایت از بین ۲۴۰ اثر راه یافته به بخش مسابقه در بخش گزارشات رادیویی و تلویزیونی مستند خبری با عنوان «مشهد نرفته ها» توانست مقام دوم جشنواره را به دست آورد.

,
,
,

, ,


این گزارشگر صدا وسیما عنوان کرد: مستند خبری «مشهد نرفته ها» شور و اشتیاق کسانی که هنوز به مشهد مشرف نشده اند را روایت می کند که در یک حرکتی غیر منتظره خدام حرم بهشتی امام رضا علیه السلام به منزل این افراد رفتند و با حمایت آستان قدس و خیرین یزدی تقریبا ده نفری که سوژه این گزارش بودند برای اولین باز به بابوسی امام رئوف مشرف شدند.

,
,

وی بیان اینکه زیبا ترین لحظه این گزارش زمانی است که این افراد برای اولین بار وارد حرم امام رضا علیه السلام می شوند گفت: نکته زیباتر انجا بود که خیرین یزدی با دیدن این گزارش، ۴۰ نفر دیگر از مردم یزد که هنوز به مشهد مشرف نشده بودند را با همین عنوان به زیارت بردند.

,

گزارشگر صدا وسیما با بیان ایکه این گزارش مستند در دو مرحله ضبط شد، ادامه داد: یک مرحله در یزد و یک مرحله هم به مدت چند روزی در مشهد این گزارش به تصویر کشیده شد.

,

, ,

دهقانی در خصوص عوامل تهیه این گزارش تصریح کرد: کلیت کار در معاونت خبر صدا و سیمای مرکز یزد تهیه شد اما تصویربرداری این مستند را سعید آخوندزادگان برعهده داشت،  سرکار خانم روستا هم برای تدوین آن زحمت کشید و امور حمل و نقل را هم سید علی میربقایی انجام داد.

,

وی اذعان کرد: رتبه اول این جشنواره به خانم تکافی از مشهد رسید و اثر یوسف سلامی از تهران هم بعد از مستند «مشهد نرفته ها» در جایگاه سوم قرار گرفت.

,

گزارشگر برنامه تلنگر در خصوص بخش داوری گفت: سید بشیر حسینی، علوی مدیر کل اخبار استان های صدا وسیما، وثوق مدیر کل پخش اخبار سیما، و قمری وفا مدیر کل اخبار  داخلی صدا و سیما از داوران برجسته این دوره بودند البته با توجه به بخش های مختلف این جشنواره داوران زیادی کار داوری را برعهده داشتند.

,

دهقانی خاطرنشان کرد: سعی شد در این مستند دررابطه با موضوع حضرت رضا علیه السلام نگاه متفاوتی رقم بخورد چراکه تا نام این امام رئوف بیاید دل ها روانه مشهد می شود و حال و هوای حرم مطهر اما بسیار کم نگاه ها به سمت جاهایی میرود که افراد هنوز حسرت زیارت به دلشان مانده و همین نگاه عکس به ماجرا توانست این گزارش را به دل مخاطب هم بنشاند.

,

وی عنوان کرد: برای ضبط این گزارش به روستایی در فاصله ۲۴۰ کیلومتری یزد به نام جنت آباد رفتیم که تنها دو خانواده در انجا زندگی می کنند و تا قبل از گزارش به مشهد مشرف نشده بودند که به کمک خیرین و عنایت امام رضا علیه السلام هم این افراد به مشهد مشرف شدند و هم این مستند به دل مخاطبین نشست.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه