اخبار داغ

گزارشی از یک بی‌تدبیری؛

وقتی دلالانِ نان به نرخِ روز خور به جان سفره مردم می‌افتند/ گوجه فرنگیِ ۴ هزار تومانی، ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود!

وقتی دلالانِ نان به نرخِ روز خور به جان سفره مردم می‌افتند/ گوجه فرنگیِ ۴ هزار تومانی، ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود!
همیشه با افزایش قیمت گوجه فرنگی در زمستان و پایان برداشت محصول مواجه بودیم ولی این بار با افزایش قیمت این محصول در تابستان و در فصل برداشت آن روبرو هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ حدود یک هفته ای می شود که قیمت گوجه فرنگی افزایش یافته و به بیش از ۱۰ هزار تومان رسیده است. افزایش قیمتی که رئیس اتحادیه بارفروشان علت آن را کاهش کشت گوجه فرنگی به دلیل کم آبی عنوان می کند و می گوید یک هفته تا ۱۰ روز دیگر با رسیدن گوجه های مناطق مختلف قیمت ها کاهش می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
همیشه با افزایش قیمت گوجه فرنگی در زمستان و پایان برداشت محصول مواجهه بودیم ولی این بار با افزایش قیمت این محصول در تابستان و در فصل برداشت آن روبرو هستیم.
,
 
,
گرانی بی سابقه این محصول در فصل تابستان موجب نارضایتی شهروندان شده است؛ خبرنگار "تیتریک" در بازار رفت و علت این مهم را جویا شد.
,
 
,
گوجه سر زمین کشاورزی کیلویی ۴ تومان؛ قیمت برای مصرف کننده کیلویی ۱۰ تومان
, گوجه سر زمین کشاورزی کیلویی ۴ تومان؛ قیمت برای مصرف کننده کیلویی ۱۰ تومان,
 
,
یکی از کشاورزان البرزی که در حین چیدن گوجه فرنگی از جالیز خود بود، در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: گوجه فرنگی در سر جالیز ۴ الی ۵ هزار تومان به فروش می رسد.
, تیتریک,
 
,
محمد کلانتری ادامه داد: مثل همیشه و به دلیل عدم نظارت مسئولین امر؛ زحمت کشت، داشت و برداشت محصول به عهده کشاوز است و سود آن به جیب دلالان می رود.
,
 
,
وی افزود: من ۹ میلیون تومان برای زمین نشاء گوجه فرنگی خریداری کردم ولی چقدر باید برداشت کنم تا بتوانم سود کنم؛ برای من کشاورز کاشتن گوجه فرنگی صرف ندارد لذا تصمیم گرفتم سال آینده دیگر کشاورزی نکنم و روی ماشینم کار کنم.
,
 
,
این کشاورز البرزی تصریح کرد: متاسفانه کشاورزی در ایران منسوخ شده و سود کشاورز در جیب دلال است؛ گوجه از من کیلویی ۳.۵ الی ۴ تومان خریداری می شود و وقتی به دست مصرف کننده می رسد کیلویی ۱۰ هزار تومان می شود.
,
 
,
کلانتری گفت: متاسفانه وقتی نظارتی وجود ندارد من کشاورز از کاشت محصول منصرف می شوم؛ دیگر مجبوریم گوجه فرنگی وارداتی مصرف کنیم تا مسئولان به فکر کشاورز بیفتند.
,
 
,
, ,
 
,
دلالی و کمبود محصول؛ موجب گرانی گوجه فرنگی در بازار شده است
, دلالی و کمبود محصول؛ موجب گرانی گوجه فرنگی در بازار شده است,
 
,
حسین زکی زاده یکی از بارفروشان میدان بار کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: دلالی و کمبود محصول موجب گرانی گوجه فرنگی در بازار شده است.
, تیتریک,
 
,
وی ادامه داد: محصول پس از برداشت از زمین کشاورزی؛ کرایه حمل، کارگری و دستمزد باربری به فروش می رسد و سپس به مغازه دار فروخته می شود این دست به دست شدن باعث می شود هر مرحله یک مقداری به مبلغ گوجه فرنگی اضافه شود و برای مصرف کننده گران تمام شود.
,
 
,
این بارفروش البرزی افزود: در سال های گذشته ما هیچ وقت با گرانی گوجه در تابستان مواجه نبودیم ولی امسال به دلیل کمبود بار گوجه فرنگی و تقاضای زیاد؛ این محصول گران شده است.
,
 
,
زکی زاده تصریح کرد: از طرفی هم از کشاورزان حمایت لازم نمی شود و هر ساله تعدادی کشاورز از کشت این محصول خودداری می کنند که این باعث کمبود محصول و گرانی آن می شود.
,
 
,
گوجه فرنگی؛ از زمین کشاورزی تا به دست مصرف کننده برسد؛ چندین دست می چرخد
, گوجه فرنگی؛ از زمین کشاورزی تا به دست مصرف کننده برسد؛ چندین دست می چرخد,
 
,
یکی از مغازه داران میوه فروش در سطح شهر کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: در میدان بار، گوجه فرنگی به شدت کم و گران شده است، من مغازه دار نیز باید کرایه مغازه دهم و بنابراین مقداری سود روی مبلغ این محصول در میدان بار می کشم تا بتوانم خرج زندگی ام را تامین کنم.
, تیتریک,
 
,
علی آهنگری ادامه داد: امسال نسبت به سال های گذشته محصولات سیفی جات در بازار گرانتر است و مردم به اجبار این هزینه را تقبل می کنند وگرنه هیچ وقت تاکنون قیمت گوجه در تابستان ۱۰ هزار تومان نبوده است.
,
 
,
وی افزود: از طرفی محصولات چند دست می چرخد تا به مصرف کننده برسد و با هر بار دست به دست شدن مقداری روی قیمت محصول کشیده می شود و این نیز عاملی برای گران شدن گوجه فرنگی است.
,
 
,
این مغازه دار تصریح کرد: نظارت ها در بازار میوه و تره بار به شدت محدود است و این باعث شده چند دستگی به وجود بیاید و قیمت ها نجومی شود.
,
 
,
قیمت ها ثانیه ای گران می شود/ گوجه فرنگی؛ محصول لوکس شد
, قیمت ها ثانیه ای گران می شود/ گوجه فرنگی؛ محصول لوکس شد,
 
,
یکی از شهروندان البرزی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: در گذشته سالانه قیمت ها افزایش می یافت اما الان ثانیه ای قیمت ها بالا می رود.
, تیتریک,
 
,
وی ادامه داد: ما با یک حقوق بازنشستگی زندگی می کنیم واقعا گوجه فرنگی اگر کیلویی ۱۰ هزار تومان شود از سبد خرید حذف می کنیم چون توان خرید نداریم.
,
 
,
این شهروند افزود: گوجه که گران می شود روی قیمت رب هم تاثیر می گذارد الان ناخودآگاه قیمت رب افزایش پیدا کرده است؛ این یعنی نظارتی بر بازار وجود ندارد.
,
 
,
وی تصریح کرد: دولت واقعا برای مردم فکر اساسی کند اگر روند قیمت ها این گونه افزایش یابد مردم باید برای گذران زندگی یک وعده غذایی شان را حذف کنند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه