اخبار داغ

نسخه محدودیت کرونایی پیچیده شد؛

فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها رعایت شود/ رانندگان و مسافران نسبت به رعایت پروتکل‌ها ساده‌انگاری نکنند

فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها رعایت شود/ رانندگان و مسافران نسبت به رعایت پروتکل‌ها ساده‌انگاری نکنند
با توجه به اینکه ویروس کرونا همچنان قربانی می گیرد؛ فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها برای حفظ جان مسافران در برابر ویروس کرونا باید توسط رانندگان انجام بگیرد ولی متاسفانه چندان رعایت نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، فاصله اجتماعی، همان فاصله‌ای که برای سالم زیستن کنار همدیگر به قدری مهم است که برای قطع زنجیره ویروس کرونا، باید آن را جدی گرفت؛ حالا این فاصله می‌خواهد در محیط اداری باشد و یا در وسایل نقلیه عمومی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

منفعت شخصی برخی از رانندگان تاکسی و یا سلامت مسافران، بحثی است که هر بار با وضعیت قرمز کرونا، پر رنگ‌تر از روزهای دیگر جلوه می‌کند.

,

سوار کردن بیش از ۲ مسافر در صندلی عقب تاکسی توسط رانندگان نباید صورت بگیرد؛ حالا چند وقتی است که از ابلاغ این محدودیت می‌گذرد اما با پرسه‌ای در سطح شهر، برخی از رانندگان با ۴ مسافر راهی می‌شوند و برخی با ۳ مسافر؛ آن هم در روزهایی که ویروس کرونا تمام شهر را احاطه کرده است.

,

وقتی به سراغ رانندگان تاکسی می‌روی، رضایت مسافر را برای نشستن کنار دو مسافر دیگر مطرح می‌کنند اما مسافران چیز دیگری می‌گویند؛ آنها از اقدام برخی از رانندگان ناراضی هستند و از سویی دیگر، برخی از رانندگان تاکسی نیز، نسخه بی اعتنایی به این محدودیت کرونایی را پیچیده‌اند.

,

رانندگان تاکسی نسبت به این محدودیت کرونایی بی اعتنا هستند

, رانندگان تاکسی نسبت به این محدودیت کرونایی بی اعتنا هستند,

یکی از مسافران تاکسی در مسیر کاشانی به شهرچایی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، گفت: برخی از رانندگان تاکسی زمانی که تنها ۲ مسافر در صندلی عقب خودرو نشسته است بعد از طی مسیر مشخصی، یک مسافر دیگر نیز به بهانه اینکه در راه نماند سوار می‌کنند؛ وضعیتی که کسی به آن رسیدگی نمی‌کند و جان مسافران به خطر می‌افتد.

, اروم نیوز،,

رقیه کاظمی ادامه داد: تعداد کمی از خودروهای تاکسی از کاور محافظتی استفاده می‌کنند و حتی برخی از مسافران خصوصاً آقایان، تمایلی به استفاده از ماسک نداشته و در این وضعیت نیز سوار تاکسی می‌شوند.

,

وی افزود: سوار نکردن بیش از ۲ مسافر تنها در حد یک حرف باقی مانده و اکثر رانندگان تاکسی به آن عمل نمی‌کنند و زمانی که ما اعتراض می‌کنیم با جواب سر بالا روبرو می‌شویم.

,

کاظمی در پایان گفت: زمانی که نرخ کرایه تاکسی‌ها افزایش می‌یابد مسافران بدون هیچ چون و چرایی آن را پرداخت می‌کنند اما زمانی که نوبت به کم کاری و عدم رعایت اجرای یک محدودیت کرونایی می‌رسد، رانندگان نسبت به آن و ارزش دادن به جان مسافران بی اعتنا هستند.

,

انتظار برای مسافر تا تکمیل ظرفیت

, انتظار برای مسافر تا تکمیل ظرفیت,

یکی از مسافران تاکسی در مسیر چهارراه دانشکده به دروازه مهاباد در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار کرد: رانندگان این مسیر تا چهار نفر کامل سوار تاکسی نشوند حرکت نمی کنند، حال این تکمیل ظرفیت دو دقیقه باشد یا بیست دقیقه.

, اروم نیوز،,

اکبر عظیمی گفت: در این گرمای تابستان و با وجود کرونا، نه تنها فاصله گذاری رعایت نمی شود بلکه برخی رانندگان و مسافران هم بدون ماسک سوار تاکسی می شوند در صورت اعتراض هم موجب ایجاد تنش می شود.

,

این شهروند ادامه داد: مسئولان قدری نظارت ها از ناوگان حمل و نقل شهری را بیشتر کرده و به رانندگان متخلف تذکر دهند چرا که کرونا با جان مردم بازی می کند و شوخی ندارد.

,

بیش از ۲ مسافر در صندلی عقب سوار نمی‌کنم

, بیش از ۲ مسافر در صندلی عقب سوار نمی‌کنم,

یکی از رانندگان تاکسی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، گفت: از روزی که مقرر شده تا بیش از دو مسافر در صندلی عقب خودرو سوار نکنیم من نیز این محدودیت کرونایی را رعایت می‌کنم.

, اروم نیوز،,

داریوش کریمی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت ارومیه قرمز اعلام شده و هر روز مبتلایان بیشتری در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بار دیگر آمار مبتلایان کاهش یابد.

,

رانندگان بیشتر مراعات کنند

, رانندگان بیشتر مراعات کنند,

یکی دیگر از مسافران تاکسی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، گفت: دیروز در صندلی جلوی یکی از تاکسی‌ها سوار شده بودم زمانی که راننده اقدام به سوار کردن بیش از دو مسافر در صندلی عقب خودرو کرد، اعتراض کردم اما با این جواب روبرو شدم که شما در صندلی جلو نشسته‌اید دیگر نگران چه چیزی هستید.

, اروم نیوز،,

میلاد اکبری ادامه داد: این طرح در هیچ نقطه‌ای از شهر، حتی مسیرهای پر تردد به خوبی اجرا نمی‌شود؛ زمانی که وضعیت قرمز می‌شود این طرح دوباره خودی از خود نشان می‌دهد در حالی که این طرح باید تا ریشه کن شدن ویروس کرونا در وضعیت‌های زرد، نارنجی و قرمز ادامه یابد.

,

او افزود: ویروس کرونا با کسی شوخی ندارد و چند ماه پیش یکی از اقوام ما بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داد و حالا برای اینکه این ویروس ریشه کن شود، تنها محدودیت‌های چند روزه کارساز نیست بلکه همه باید تلاش کنند؛ از رانندگان تاکسی گرفته تا تک تک شهروندان تا دیگر خانواده‌ای، عزیز خود را از دست ندهد.

,

خود مسافران راضی هستند

, خود مسافران راضی هستند,

اما یکی از رانندگان تاکسی در مسیر مرکز به ایالت با ۴ مسافر، که تمایل چندانی هم به معرفی خود نداشت به خبرنگار اروم نیوز، گفت: خودتان شاهد بودید مسافران راضی بودند و سوار شدند؛ اجباری برای سوار کردن مسافر سوم در صندلی عقب نداشتم.

, اروم نیوز،,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اروم نیوز، که رعایت فاصله گذاری در روزهای قرمز کرونایی حتی در وسایل نقلیه عمومی اجباری است، افزود: اکثر مسافران از ماسک استفاده کرده و حین سوار کردن مسافر، از مقصد آنها مطلع می‌شوم اگر کوتاه بود مسافر سوم را سوار می‌کنم در این صورت مدت زیادی در کنار همدیگر نیستند.

, اروم نیوز،,

او ادامه داد: گاهی هم پیش آمده است که با ۲ مسافر در صندلی عقب خودرو حرکت کرده‌ام؛ البته این مسئله بستگی به مسیر و وجود مسافر دارد که با مسافر بیشتر حرکت کنیم یا کمتر.

,

 

,

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم

, لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشت, ی توسط مردم,

در این رابطه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷۲ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شدند.

,

جواد آقازاده در گفت و گو با اروم نیوز، افزود: با این آمار بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۸۳۹ نفر رسید.

, اروم نیوز،,

وی بیان کرد: ۱۵۹ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از این تعداد ۱۶ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می کنند.

,

آقازاده بیان کرد: در این مدت هفت نفر  بر اثر ابتلا به بیماری کووید ١٩ در آذربایجان غربی فوت کردند.

,

وی بیان کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های کرونایی در آذربایجان‌غربی به چهار هزار و ۸۶۵ نفر رسیده است.

,

او گفت: اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی موضوع روشنی است چرا که تمام مردم واکسینه نشده و از سویی درمان مشخصی نیز برای این بیماری وجود ندارد؛ پس به غیر از رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، روش دیگری برای کنترل این بیماری وجود ندارد.

,

توزیع ۳۵۰۰ کاور حفاظتی ویژه رانندگان تاکسی

, توزیع ۳۵۰۰ کاور حفاظتی ویژه رانندگان تاکسی,

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در ارومیه و ابلاغ محدودیت‌های کرونایی از سوی ستاد مقابله با کرونای استان، رانندگان تاکسی باید از سوار نمودن بیش از ۲ مسافر در صندلی عقب خودرو خودداری کنند.

, اروم نیوز,

ناصر سعیدآبادی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی افزود: فعالیت هشت گشت سازمان تاکسیرانی به صورت مداوم در سطح شهر ارومیه وجود داشته و علاوه بر این گشت‌های نظارتی ویژه برای کنترل اعمال محدودیت‌های کرونایی در خطوط تاکسیرانی تعبیه شده است.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اروم نیوز، مبنی بر نبود کاورهای حفاظتی تاکسی داران، ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کاور حفاظتی بین رانندگان تاکسی توزیع شده است و این توزیع کاور برای افرادی که کاور آن ها خراب شده یا تاکنون کاوری دریافت نکرده اند، همچنان ادامه دارد.

,

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه همچنین گفت: رانندگان وسائط نقلیه عمومی همچنان موظف به رعایت پروتکل بهداشتی بوده و توزیع روزانه ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین رانندگان ادامه دارد.

,

 

,

۱۰هزار راننده حمل و نقل عمومی در انتظار دریافت واکسن کرونا

, ۱۰هزار راننده حمل و نقل عمومی در انتظار دریافت واکسن کرونا,

سعیدآبادی با بیان اینکه رانندگان حمل و نقل عمومی از جمله گروه های در معرض خطر کرونا به شمار می روند، گفت: ۱۰هزار راننده حمل و نقل عمومی در ارومیه در انتظار دریافت واکسن کرونا هستند که امیدواریم به زودی آغاز شود، با توجه به مکاتبه انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی استان، این تعداد راننده در صف دریافت واکسن قرار دارند.

,

وی اضافه کرد: رانندگان  اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و  آژانس های تلفنی در انتظار دریافت واکسن کرونا هستند.

,

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه ادامه داد: با توجه به اینکه هر استان و شهر برحسب پراکندگی و تعداد جمعیت سهمیه دریافت می کند، طی هفته های آتی سهمیه واکسن رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی ارومیه تامین می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه