اخبار داغ

خیز مجدد قیمت گوشت قرمز؛

قیمت گوشت قرمز نه به نفع دامدار است نه مصرف کننده/ گوشت قرمز به سفره مردم باز می‌گردد؟

قیمت گوشت قرمز نه به نفع دامدار است نه مصرف کننده/ گوشت قرمز به سفره مردم باز می‌گردد؟
قیمت تعیین شده برای گوشت گوسفند به گونه ای است که نه به نفع مردم با این شرایط سخت اقتصادی است و نه به نفع دامداری که در تامین علوفه مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، گوشت قرمز یکی از منابع تامین پروتئین برای بدن است و طبق نظر کارشناسان تغذیه هر نفر باید روزانه ۴۵ گرم(ماهانه ۱۳۵۰ گرم) گوشت قرمز مصرف کند. اما با توجه به قیمت بالای این ماده غذایی گوشت قرمز از سبد خانوار کم شده و برای بسیاری از خانواده‌های کم درآمد حذف شده است.

با توجه به نیاز بدن به گوشت قرمز حذف این ماده غذایی با ارزش باعث مشکلات تغذیه‌ای برای اقشار کم درآمد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,
,
,

علی رغم پلاک کوبی دام خبری از علوفه نیست

, علی رغم پلاک کوبی دام خبری از علوفه نیست, علی رغم پلاک کوبی دام خبری از علوفه نیست,


نیمه‌راهی یکی از دامداران در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: متاسفانه سال جاری سال خوبی برای دامداران نیست چراکه مشکل تامین علوفه باعث از بین رفتن دامها یا کشتار دام با وزن کم شده است.

وی افزود: علی‌رغم این‌که دام‌ها پلاک کوبی شده و باید ماهیانه علوفه برای دام‌ها در نظر گرفته شود اما خبری از تامین علوفه نیست و معمولا هر چهار ماه یکبار مقداری علوفه بر اساس دام‌های پلاک شده در نظر گرفته می‌شود.

این دامدار بیان کرد: قیمت فروش دام به صورت زنده یا گوشت با توجه به قیمت علوفه و عدم تامین آن به صرفه نیست.

طبق پیگیری خبرنگار ما قیمت گوشت گوسفند در گوشت فروشی‌ها از ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان بود.

,
,
,
,
,
,
,
,

قیمت نرخنامه ۱۱۵ هزار تومان است

یکی از فروشنده‌های گوشت قرمز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: قیمت گوشت معمولی ۱۱۰ و قیمت سردست و ران ۱۲۰ هزار تومان است.

وی افزود: قیمتی که اتحادیه برای هر کیلو گوشت گوسفند تعیین کرده ۱۱۵ هزار تومان است اما گوشت تا ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این فروشنده بیان کرد: قیمت گوشت گوسفند چندین ماه است که ثابت بوده و تغییری نداشته است اما با این قیمت تمام اقشار قادر به خرید نیستند.

وی اظهار کرد: شرایط اقتصادی به گونه‌ای شده که تمام اقلام ضروری زندگی مردم افزایش قیمت داشته و با این قیمت‌ها بسیاری از خانواده‌ها توانایی تهیه اقلام ضروری را نداشته و مجبور به حذف برخی اقلام ضروری از سبد خانوار هستند.

این فروشنده خاطرنشان کرد: قیمت دام زنده نیز متنوع بوده و از کیلویی ۴۵، ۵۰ و ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

, قیمت نرخنامه ۱۱۵ هزار تومان است, قیمت نرخنامه ۱۱۵ هزار تومان است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

لزوم تجدید نظر در قیمت اقلام ضروری

محمدی یکی از شهروندانی که برای خرید گوشت وارد گوشت فروشی شده بود در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت چه چیزی ارزان است که قیمت گوشت گوسفند ارزان باشد؟

وی افزود: با توجه به قیمت بیش از ۱۰۰ هزار تومانی گوشت قرمز توانایی خرید برای مردم سخت است و هستند خانواده‌هایی که چند ماه نمی‌توانند گوشت تهیه کنند.

این شهروند خاطرنشان کرد: باید درمورد قیمت گذاری اقلام ضروری زندگی تجدید نظر شده و قیمت‌ها مناسب و کمتر از قیمت فعلی باشد چراکه اگر قرار باشد قیمت‌ها روز به روز افزایش داشته باشد و در مقابل سطح درآمدی مردم ثابت و حتی کاهش داشته باشد بسیاری از خانواده‌ها توانایی خرید ساده‌ترین مواد غذایی را نخواهند داشت.

سید غلامرضا زجاجی رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز همان قیمت قبل بوده و افزایش نداشته است.

وی افزود: طبق نرخنامه اتحادیه قیمت گوشت گوسفند ۱۱۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی بیان کرد: قیمت دام زنده توسط اتحادیه دامداران و معمولا ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان تعیین می‌شود.

زجاجی عنوان کرد: چنانچه شهروندان شاهد فروش گوشت با قیمت بالاتر بودند برای پیگیری اطلاع دهند.

, لزوم تجدید نظر در قیمت اقلام ضروری,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

قیمت دام زنده و گوشت صددرصد به ضرر دامدار و مصرف کننده/ مشکلی در تامین گوشت نداریم

وی تصریح کرد: قیمت تعیین شده برای دام زنده و گوشت برای دامدار صد درصد ضرر است چراکه به دلیل نبود علوفه دامدار مجبور به فروش دام قبل از بین رفتن آن است.

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی گفت: قیمت تعیین شده برای گوشت نیز برای مردم با توجه به شرایط سخت اقتصادی و نداشتن درآمد، مناسب نیست چراکه سفره مردم کوچک می‌شود.

زجاجی با بیان این‌که در حال حاضر مشکلی در بحث تامین گوشت در استان نداریم و کمبودی وجود ندارد، عنوان کرد: گوشت گوسفندی که در استان به فروش می‌رسد تولید استان است.

وی خاطرنشان کرد: شاید گوشت یا دام به صورت قاچاق از استان خارج شود اما گوشت و دامی وارد خراسان‌جنوبی نمی‌شود.

انتهای پیام/

, قیمت دام زنده و گوشت صددرصد به ضرر دامدار و مصرف کننده/ مشکلی در تامین گوشت نداریم, قیمت دام زنده و گوشت صددرصد به ضرر دامدار و مصرف کننده/ مشکلی در تامین گوشت نداریم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه