اخبار داغ

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی:

مذاکرات امیدوارکننده برای تخفیف شهریه دانشگاه آزاد واحد نهبندان/ تصمیمات باعث خالی شدن دانشگاه‌ها نشود

مذاکرات امیدوارکننده برای تخفیف شهریه دانشگاه آزاد واحد نهبندان/ تصمیمات باعث خالی شدن دانشگاه‌ها نشود
نخعی گفت: تاکنون پیگیری‌ها، جلسات و مذاکراتی که در مورد تخفیف شهریه دانشگاه آزاد واحد نهبندان انجام شده، امیدوارکننده بوده که امیدواریم این موضوع تا قبل از سال تحصیلی جدید حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع افزایش شهریه دانشگاه آزاد واحد نهبندان و در پی آن گلایه دانشجویان، در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: بنده هم موضوع افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد نهبندان را پیگیری کردم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: با توجه به شرایطی که شهرستان نهبندان دارد، قبلا بر اساس مصوباتی، تخفیفات شهریه برای دانشجویان نهبندانی اعمال می شده است که در واقع باید همینطور هم باشد. 

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر می خواهیم کمک کنیم که آموزش عالی در چنین شهرستان هایی تقویت شود و دانشجویان تمایل داشته باشند که در این شهر و منطقه درس بخوانند، باید امتیازاتی در این خصوص لحاظ شود که تخفیف و کاهش شهریه یکی از مواردی هست که می تواند به جذب بیشتر دانشجو و ایجاد انگیزه در آنها برای تحصیل در این مراکز کمک کند.

,

نخعی ادامه داد: در سال های گذشته تخفیف شهریه برای دانشجویان این واحد دانشگاهی اعمال می شده است، اما از مهرماه و ابتدای سال تحصیلی جاری، سامانه جدیدی از طرف سازمان مرکزی دانشگاه آزاد کشور برای شهریه ها راه اندازی شده است که تخفیفاتی را که قبلا به صورت محلی برای شهریه اعمال می شده است را کنسل کرده است.

,

وی با بیان اینکه انتظار داشتم که موضوع افزایش شهریه ها که از ابتدای سال تحصیلی اتفاق افتاده است، زودتر از این منعکس می شد تا می توانستیم آن را در زمان بهتری پیگیری کنیم، گفت: اما زمانی که این موضوع به بنده منعکس شد آن را از دانشگاه آزاد استان و همچنین سازمان مرکزی دانشگاه آزاد کشور پیگیری و تاکید کردم که با توجه به شرایط شهرستان نهبندان، حجم توسعه نیافتگی ها و همچنین مشکلاتی که در حوزه آموزش وجود دارد، تنها چیزی که می تواند باعث ایجاد انگیزه در دانشجویان برای تحصیل در این مرکز شود، تخفیف شهریه است.

,

تصمیمات باعث خالی شدن دانشگاه ها نشود

, تصمیمات باعث خالی شدن دانشگاه ها نشود, تصمیمات باعث خالی شدن دانشگاه ها نشود,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید تمهیداتی وجود داشته باشد تا فرصت های ایجاد شده برای تحصیل اثربخش باشد و دوباره با خالی شدن این دانشگاه ها مواجه نباشیم. همانطور که هم اکنون خیلی از مراکز دانشگاهی در شهرستان های استان، با کمبود یا نبود دانشجو مواجه شده اند و بجای آن همه ظرفیت ها در خود بیرجند متمرکز شده است، که این تمرکزگرایی ایراد بزرگی در حوزه آموزش عالی است.

,

نخعی ادامه داد: برای اینکه این اتفاق در خصوص دانشگاه آزاد واحد نهبندان نیفتد، بر رفع این مشکل تاکید کردم و دوستان هم قول دادند که این موضوع به زودی پیگیری و حل شود که امیدوارم این اتفاق زودتر بیفتد.

,

وی گفت: تاکنون پیگیری ها، جلسات و مذاکراتی که انجام شده، امیدوار کننده بوده که امیدواریم این موضوع تا قبل از سال تحصیلی جدید حل شود.

,

پیگیری های جدی برای راه اندازی مجتمع سلامت نهبندان طی یکسال اخیر

, پیگیری های جدی برای راه اندازی مجتمع سلامت نهبندان طی یکسال اخیر, پیگیری های جدی برای راه اندازی مجتمع سلامت نهبندان طی یکسال اخیر,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی مجتمع سلامت نهبندان، اظهارکرد: بر اساس سیاستگذاری که معمولا توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور انجام می شود، طی دو سه سال اخیر رویکرد افزایش و گسترش واحدهای آموزشی در کشور وجود نداشته و حتی واحدهای آموزش عالی موجود هم تجمیع، کاهش و تغییر کاربری داده می شود که نمونه بارز آن تلاش و اصرار برای ادغام دانشگاه صنعتی در دانشگاه بیرجند بود که به دلیل مقاومتی که انجام شد، این موضوع اتفاق نیفتاد.

,

نخعی بیان کرد: با وجود این رویکرد و سیاست ها، اما چون وجود آموزش در حوزه علوم پزشکی را برای نهبندان ضروری می دانستم، از سال گذشته، به طور جدی ورود کردم تا یک واحد آموزشی در حوزه علوم پزشکی را در نهبندان داشته باشیم.

,

وی ادامه داد: حدود 4-5 سال قبل، مصوبه ای برای ایجاد مجتمع آموزش سلامت در نهبندان وجود داشته است که تحقق این مصوبه در همان زمان با رویکرد عدم گسترش فضاهای آموزشی در کشور مواجه شده و به همین دلیل اجرای آن متوقف شده است.

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: اما در مردادماه سال گذشته در جلسه ای که با وزیر بهداشت داشتم، با تشریح شرایط نهبندان، اصرار داشتم که این اتفاق بیفتد. وزیر بهداشت هم در حالی که تمایل قلبی نداشت، اما به دلیل محرومیت و صحبت هایی که مطرح شد، با ایجاد مجتمع سلامت نهبندان موافقت کرد.

,

پذیرش دانشجو در مجتمع سلامت نهبندان از ابتدای مهرماه

, پذیرش دانشجو در مجتمع سلامت نهبندان از ابتدای مهرماه, پذیرش دانشجو در مجتمع سلامت نهبندان از ابتدای مهرماه,

نخعی با بیان اینکه پس از موافقت وزیر بهداشت، این موضوع به بدنه کارشناسی و معاونت های مختلف وزارت بهداشت ارجاع و با مخالفت های متعددی مواجه شد، تصریح کرد: در طول یکسال گذشته تمام تلاش ما بر این بوده است که بتوانیم بدنه کارشناسی معاونت های مختلف را که مدام مخالفت می کردند، راضی کنیم. در همین خصوص جلسات متعددی با معاونت توسعه، معاونت آموزشی و معاونت بهداشتی وزارت برگزار شد که در نهایت موافقت کردند. بعد از آن هم این موضوع دوباره در شورای گسترش وزارت علوم مطرح و با توجه به موافقت وزیر و معاونت ها، مجدد مصوب شد.

,

وی اظهارکرد: بر این اساس مجتمع آموزش سلامت نهبندان از ابتدای مهرماه امسال پذیرش دانشجو خواهد داشت و نام آن در لیست دانشگاه های انتخابی در دفترچه سراسری کنکور قرار می گیرد. مسئولان اجرایی و آقایان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم باید مقدمات راه اندازی این مجتمع و پیش بینی مکانی برای استقرار آن را انجام دهند.

,

نخعی افزود: ایجاد مجتمع سلامت نهبندان، در واقع یک کار غیرممکنی بود که با لطف خدا و پیگیری های متعدد، محقق شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه