اخبار داغ

مدیرعامل آب و فاضلاب شهرستان نیشابور خبر داد؛

کمبود ۵۰۰ لیتر آب بر ثانیه در نیشابور/ آبیاری ۸۵ درصد فضای سبز نیشابور با آب شرب

کمبود ۵۰۰ لیتر آب بر ثانیه در نیشابور/ آبیاری ۸۵ درصد فضای سبز نیشابور با آب شرب
اخویان گفت: بیش از ۸۵ درصد از فضای سبز نیشابور به وسیله آب شرب آبیاری می‌شود که این میزان فشار زیادی به شبکه وارد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، علیرضا اخویان صبح امروز در مراسم افتتاح از پروژه های شرکت آب و فاضلاب نیشابور و سامانه ارتباط با مشتری استان خراسان رضوی گفت: ۶۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در نیشابور داشتیم که با افتتاح های جدید ۳۰۰ لیتر از این میزان کمبود، کاهش یافت و در حال حاضر ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود داریم و این بدون در نظر گرفتن قطع برق هست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس،,

وی تصریح کرد: در اوج مصرف، برق‌ها قطع می‌شود و تولید آب از مدار خارج می‌شود و با این قطع‌ها باز هم کمبود آب ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است.

,

مدیر عامل اداره آب و فاضلاب شهرستان نیشابور تصریح کرد: عمق چاه‌های آب نیشابور بر اثر کاهش سطح آب‌های زیر زمینی به ۲۴۰ متر رسیده است در حالی که تا پیش از این حدود ۱۸۰ متر بود.

,

اخویان اظهار داشت: در نیشابور مشکل رانش زمین در عمق ۸۰ متر داریم و لوله‌های چاه‌ها در حال شکستن است، بدون زلزله این اتفاق افتاده است و در صورت بروز زلزله معلوم نیست چه اتفاقی در نیشابور خواهد افتاد.

,

وی ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف در روستاها مهم است و برای هر مصرف کننده در روستاها ۲۲۰ لیتر  تولید آب داریم و این میزان بسیار بالا هست.

,

مدیر عامل آب و فاضلاب شهرستان نیشابور تاکید کرد: آب شرب باید از دام پروری تفکیک شود، برنامه حفر هشت چاه آب در نیشابور تا پایان سال در برنامه است که نیازمند تزریق بودجه است.

,

وی ادامه داد: چاه‌های منطقه باغرود افت شدید آب پیدا کرده است و فکر نمی‌کنیم با افزایش عمق نتیجه داشته باشد، باید با ایجاد باغ ویلاها در جاده باغرود برخورد کرد و جلو آن را گرفت.

,

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نیشابور تصریح کرد: بیش ۸۵ درصد از آبیاری فضای سبز نیشابور با آب شرب است و این میزان فشار زیادی به شبکه وارد می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه