اخبار داغ

آغاز ثبت نام دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه ای

آغاز ثبت نام دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه ای
انجمن سواد رسانه‌ای ایران و دانشگاه سوره دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای برگزار می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی انجمن سواد رسانه ای ایران، امیدعلی مسعودی، رییس هیات مدیره و سخنگوی انجمن سواد رسانه ای ایران ضمن اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزش مجازی، پرورش و توانمندسازی مربیان، معلمان و اساتید سواد رسانه‌ای به منظور تأمین نیاز کشور و استان‌های مختلف در زمینه تدریس سواد رسانه ای برای قشر دانش آموز، دانشجو، کارکنان دولت و خانواده هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این استاد علوم ارتباطات افزود: علاوه بر اساتید دانشگاه ها و معلمان و مربیان مدارس، نهادهای عمومی و دولتی نیز می توانند برای تامین نیاز خود در زمینه ی تامین کارشناسان سواد رسانه ای در این دوره ثبت نام کنند.
,
 
,
وی درباره نحوه ی برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی سواد رسانه‌ای خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی شامل دو ترم آموزشی است که ترم اول دوره افزایش مهارت های سواد رسانه ای و ترم دوم دوره پیشرفته و تخصصی با هدف آماده سازی افراد برای تدریس سواد رسانه ای است.
,
 
,
مسعودی افزود: رسانه شناسی، مبانی تحلیل پیام‌های رسانه‌ای، مهارت‌های سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی، سواد بصری، آشنایی با طراحی و تولید محتوای رسانه‌ای، سواد خبری، شیوه‌های اقناعی، جریان‌شناسی رسانه‌ای و تکنیک‌های عملیاتی روانی، رسانه و سبک زندگ، کارگاه فناوری‌های نوین، خانواده و امنیت سایبری، کودک و رسانه و اخلاق کنشگری در شبکه‌های اجتماعی سرفصل‌های ترم اول این دوره آموزشی را تشکیل می‌دهد.
,
 
,
سخنگوی انجمن سوادرسانه ای ایران تصریح کرد: همه شرکت کنندگان در دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای که موفق به گذراندن آزمون جامع و مصاحبه پایان این دوره شوند، علاوه بر دریافت گواهی نامه معتبر از انجمن سواد رسانه‌ای ایران و دانشگاه سوره، کد مدرسی دریافت خواهند کرد و میتوانند با استفاده از این کد در دوره های استانی انجمن سواد رسانه ای ایران تدریس نمایند.
,
 
,
وی تاکید کرد: نام افراد دارای کد مدرسی در بانک اطلاعاتی جامع اساتید، معلمان و مربیان سواد رسانه‌ای کشور در سایت انجمن سواد رسانه‌ای ایران و سایت دانشگاه سوره با هدف ایجاد امکان اشتغال در دانشگاه ها، مدارس و ادارات به عنوان استاد و معلم سواد رسانه ای ثبت خواهد شد و همه مراکزی که متقاضی مدرس سواد رسانه‌ای هستند می‌توانند با مراجعه به این فهرست از مدرسان مطمئن این مجموعه برای آموزش مهارت‌های سواد رسانه‌ای بهره‌مند شوند.
,
 
,
, ,
 
,
وی افزود: امکان معادل سازی دروس این دوره با برخی دروس دوره کارشناسی ارشد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره فراهم شده است و این امر باعث کوتاه شدن دوره آموزشی کارشناسی ارشد و کاهش هزینه‌های دانشجویان دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره خواهد شد.
,
 
,
دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای ایران ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا ۲۱ شهریور  ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
,
 
,
علاقمندان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://sooretc.com در این دوره ثبت نام کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه