اخبار داغ

امام جمعه شهرستان سیرجان:

عید غدیر، نقطه عطفی در آزمون ولایت پذیری است

عید غدیر، نقطه عطفی در آزمون ولایت پذیری است
حجت الاسلام حسینی گفت: آزمون ولایت پذیری از ابتدای خلقت انسان همراه انسان بوده و دوران های مختلفی را طی کرده است اما روز عید غدیر، نقطه عطفی در آزمون ولایت پذیری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه شهرستان سیرجان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: آزمون ولایت پذیری از ابتدای خلقت انسان همراه انسان بوده و دوران های مختلفی را طی کرده است اما روز عید غدیر، نقطه عطفی در آزمون ولایت پذیری است و غدیر در سیره ائمه معصومین و در لسان نبی مکرم اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است به طوری که رسول خدا (ص) از آن به عیدالله اکبر یاد کرده اند.

حجت الاسلام حسینی در مورد اهمیت و جایگاه غدیر با استناد به آیه "اطیعو الله و اطعیو الرسول و … " افزود: از مهم‌ترین مساله در موضوع غدیرخم رهبری امت اسلام است که در عصر غیبت بر عهده ولی‌فقیه است و نقطه اتصال ما امامان معصوم و در زمان غیبت آن‌ها ولی فقیه است که رسول اکرم (ص) در غدیرخم با معرفی حضرت علی(ع) این موضوع مهم را برای امت اسلام مطرح کرد.

وی در پایان گفت: موضوع غدیر با وجود همه غرض‌ ورزی‌ها، تحریف‌ها و دشمنی‌ها به علت روشنی و مستند بودن آن سند همیشه زنده تاریخ و حماسه جاودانه است که پس از ۱۴ قرن به دست ما رسیده و حتی مدعیان خلافت را به نقل آن واداشته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه