اخبار داغ

یادداشت؛

تدبیر در بی‌تدبیری‌ها، نظمی شگرف در بی‌نظمی‌ها

تدبیر در بی‌تدبیری‌ها، نظمی شگرف در بی‌نظمی‌ها
وقتی در عالم بی‌نظمی شما نظمی را شاهد باشی که این بی‌نظمی‌ها را مدیریت می‌کند، نمی‌توان بی‌نظمی‌ها را جدای از نظمی که بر آن تدبیر می‌کند، مورد نکوهش و مذمت قرار داد بدون آنکه به آن نظم حاکم بر بی‌نظمی کاری نداشت و آن را مورد قضاوت و تصمیم‌گیری قرار نداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، ظرف چند سال اخیر بویژه بی‌انضباطی، علی‌الخصوص در حوزه اقتصاد، داد همه را درآورده و موجب اعتراض بسیاری شده؛ چراکه در معیشت مردم اختلال شدیدی بوجود آورده و نظم نسبی حاکم بر زندگی جامعه ایرانی را بشدت برهم زده و بسیاری از زندگی‌ها را به سوی نابودی و اضمحلال کشانده است.

امروزه دیگر بیان دلائلی از جمله تحریم و کرونا برای توجیه وضع موجود، غیرقابل قبول است و به اعتراف صاحب‌نظران و حتی اقتصاددانان حامی دولت نیز، وضعیت موجود و شرائط جاری ناشی از سوءمدیریت و بی‌تدبیری‌های تدبیرشده است.

نظم در بی‌نظمی در این دولت به حدی قابل توجه و حساب‌شده است که کسی را باور بر این نیست که بی‌نظمی‌ها از روی نظم و انضباط مهندسی‌شده نباشد. چون نمی‌توان همه عواملی را که هر روز و آنهم در بزنگاه‌هایی که رضایت مردم شرط اول پیشبرد آن امر مهم است، بی‌نظمی و بهم‌ریختگی بیاید و نارضایی‌ها را، که زهر برای انجام پرافتخار آن کار مهم است، را زیر سئوال ببرد و مردم را از انجام حماسی آن کار باز بدارد!!.

مگر می‌شود حتی در کشور بدون دولت نیز تصور کرد که هر روز برای مردم و معیشت آنها مسئله آفرید و ناامنی را متوجه حتی سفره روزانه مردم کرد؟!. در خانه‌ای که چند یتیم بدون سرپرست زندگی می‌کنند و کسی را برای اداره خود و تامین مایحتاج خود ندارند، باز هم نمی‌توان شرائط این سال‌های کشورمان را برای آن خانه متصور بود که امورات‌شان برای هر لحظه دستخوش بی‌ثباتی شود، مگر آنکه یقین کنیم اراده‌ای پشت قضایا برای برهم‌زدن امور وجود دارد و با چشمان باز امور را رصد می‌کند و برای متلاشی‌کردن زندگی و اعتقاد و ایمان‌شان به انقلاب و اسلام، دارای برنامه‌ها و امکانات و اعتبارات است.

چگونه می‌توان پذیرفت در حساس‌ترین انتخابات کشور، که از دو سال قبل تاریخ آن، 28 خرداد 1400 اعلام شده بود، اینهمه قیمت‌ها و بازار تعرفه‌ها دستخوش نوسانات منفی لحظه‌ای شود و طی این مدت به مردم اجازه داده نشود یک آب خوش از گلوی‌شان فرو رود؟!.

طبیعی است که برای هر کار غیرمنطقی می‌توان دهها دلیل ذکر کرد و یکسویه اوضاع را توجیه نمود و سر آخر در مواجهه با منتقدین هم فرافکنی کرد و این و آن را مقصر گرفت و هیچ مسئولیتی را قبول نکرد و باز هم طلبکارانه و ریاکارانه با کمال پررویی شعارهای صدمن یه غاز داد!!. با جسارت به مردم، باز هم شعارهای انتخابات قبلی و قبل‌ترش را سر می‌دهند و هیچ به این نمی‌اندیشند که مردم نیز دارای عقل و خردند و مقایسه می‌کنند که ظرف این 8 سالی که در قدرت بودید، چرا گامی برای تحقق حتی یکی از این شعارهای خود بر نداشتید و با رانت‌خواری و لابی‌گری، رکورد اختلاس و سوءاستفاده‌های نجومی را در دو دولت خود به ثبت رسانده‌اید و سفره مردم را به کوچک‌ترین اندازه رساندید.

اگر کشور را به دست چند کودک حتی بی‌تجربه داده می‌شد، امکان نداشت امروز پس از 8 سال، ایران را ویرانه‌تر از وضع موجود تحویل می‌دادند؛ چراکه آن کودک با آزمون و خطا، سرانجام راه صواب را می‌یافت و آن را می‌پیمود؛ اما حضراتی که خود را از ابتدای انقلاب در مناصب حساس مسئولیتی یافتند، با تجربه سال‌های سال، نمی‌توانستند کشور را به این نقطه فاجعه برسانند مگر آنکه دارای طرح و برنامه مهندسی‌شده می‌بودند و خلاصه کلام آنکه، نظام مقدس جمهوری اسلامی باید پس از انتخابات و تغییر این دولت، برای آنچه که دولت اصلاح‌طلبان در این کشور انجام داد و یا ترک فعل کرد، مسببان را مورد محاکمه عادلانه قرار دهد تا مشخص شود جای قاتل و مقتول کجاست و درسی باشد برای همگان در آینده این سرزمین.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

محمدعلی شیخ

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه