اخبار داغ

گزارشی از تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان استان سمنان؛

مشکلات اقتصادی گریبانگیر کمپ "بهار زندگی" است/ رنج مضاعف بازپروری در سایه عدم نظارت ها

مشکلات اقتصادی گریبانگیر کمپ "بهار زندگی" است/ رنج مضاعف بازپروری در سایه عدم نظارت ها
فرد معتاد بیماری است که برای درمان بیماری که در جسم او رخنه کرده نیازمند حمایت و مراقبت اجتماعی و روانی در قالب کمپ های ترک اعتیاد است اما متاسفانه این مراکز نیز از غفلت مسئولین رنج می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ در حالیکه بر اساس آمار، سالانه تعداد افراد درگیر سوء مصرف مواد در حال افزایش است، و ازطرف دیگر فرد معتاد بیماری است که برای در مان این بیماری که در جسم و روح او رخنه کرده است می بایست شرایط و حمایت های روانی اجتماعی مختلفی در قالب کمپ های ترک اعتیاد صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 اما توجه و تدابیر لازم در جهت کمک به درمان و بازپروری معتادان، و حمایت از کلینیک های ترک اعتیاد در استان ناکافی و ناکارآمد است و در این میان، تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان استان سمنان در سایه غفلت و بی خبری مسئولین، روزهای سختی را می گذراند.

,

, ,

طاهری، مدیر مرکز درمان سوء مصرف مواد "بهار زندگی" در خصوص مشکلات این مرکز گفت: مشکلات زیادی گریبانگیر مراکز ترک اعتیاد است اما فعلا مهمترین مسئله ساختمان فعلی استیجاری کمپ است و در حال حاضر مالک ، از ما می خواهد که آن را تخلیه کنیم، اما بودجه ما برای اجاره ی مکان دیگری برای اسکان مددجوها، کافی نیست.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه دوره های بهبودی معمولا 21 روزه است ،افزود: در حال حاضر تعداد 27 مددجوی زن، از خدمات ما در این مرکز استفاده می کنند اما متاسفانه تعداد افرادی که نیاز به استفاده از این خدمات دارند، بسیار بیشتر از این تعداد است که در حال حاضر به دلیل همه گیری کرونا شرایط برای اسکان این افراد هم سخت تر شده و محدودیت بیشتری داریم.

,

, ,

به گفته طاهری شرکت در جلسات شکرگزاری، آب درمانی با آب سرد، شرکت در جلسات روان درمانی و مشاوره از جمله خدماتی است که برای بهبود مددجوها ارائه می شود.

,

مدیر مرکز درمان سوء مصرف مواد "بهار زندگی"  مهمترین مشکل مدد جویان را عدم اشتغال دانست و افزود: یکی از مهم ترین مشکلاتی که درگیر آن هستیم این است که برخی از این افراد پس از ترک، به دلیل عدم اشتغال و نداشتن مسکن، دوباره در دام اعتیاد می افتند و از دغدغه های ما این است که مسئولین شرایطی را برای اشتغال آنها مهیا کنند.

,

 

,

, ,

وی ضمن تشکر از حمایت های سازمان بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی برای هر نفر از معتادان متجاهر که در کمپ بستری می شوند، هرماه مبلغ یک میلیون و 180 هزار تومان پرداخت می کند که در حال حاضر به علت تورم و گرانی، این مبلغ، نمی تواند هزینه های اداره ی مرکز را تامین کند.

,

طاهری در پایان ضمن درخواست حمایت از مسئولان مربوطه در انجام اقدامات موثر و مفید در کمپ، یادآور شد: تعداد زیادی از این بیماران به صورت رایگان بستری شده اند و مخارج کمپ و نگه داری این افراد بسیار بالاست و به حمایت مادی و معنوی مسئولان نیاز دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه