اخبار داغ

امام جمعه تربت حیدریه:

امروز عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی مصداق بارز امر به معروف است

امروز عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی مصداق بارز امر به معروف است
حجت الاسلام عصمتی گفت: امروز رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خصوص در مراسمات و مناسبت ها مصداق کامل امر به معروف است و هرکس رعایت نکند به مثابه یک کار منکری است که انجام می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی صبح امروز در نخستین گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تربت حیدریه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی و بر همه مردم واحب است تا به وجوب کافی به آن عمل کنند تا معروف در جامعه عمل و منکر نیز زدوده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: گاهی تذکر گناه به گناهکار، گناه را در جامعه کم می کند و اگر از مرحله تذکر فراتر رفت باید برخورد شود، اما این برخورد همگانی نیست و هرج و مرج می شود، لذا گروه یا تشکیلاتی برای این فریضه الهی باید باشد و افرادی برای انجام آن انتخاب شوند.

,

عصمتی گفت: قاعده آن است که وزارت امر به معروف تشکیل شود اما اکنون ستادی با اختیارات و وظایف خاصی تعریف شده و مسوولان باید از آن دفاع کنند.

,

امام جمعه تربت حیدریه بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر اساس فرمان الهی تشکیل شده و این ستاد یقینا شاخه ها و سلسله مراتب مختلفی دارد که از مرکز در تهران و استانها تا شهرستانها و بخش ها وظایف برای اعضا مشخص شده است.

,

وی بیان داشت: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمانها وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارتد و هر کدام دبیری دارند که بابد به تناسب کار خود را انجام دهند.

,

 عصمتی خطاب به آمرین به معروف گفت: آنان که در ستاد یا شوراهای امر به معروف مسوولیتی دارند، بدانند که نه طرف مقابل ما فرعون است و نه ما حضرت موسی هستیم، طرف مقابل ما شیعه ای که ممکن است چند تا تخلف هم دارد لذا باید از کار بد و یا تخلف او تبری بجوییم و با لحنی زیبا امر به معروف و نهی از منکر کرد.

,

امام جمعه تربت حیدریه بیان کرد: تذکر برادرانه همان نصیحت در خلوت است چرا که آبروی مومن مانند خون مومن است و نمی شود خون مردم را ریخت، لذا تذکرات را طوری باید بدهیم که ابتدا برای خود فرد مشخص شود و اگر تاثیری نداشت به مراحل بعدی و علنی تر تذکر داد.

,

 عصمتی با بیان اینکه همه مسوولان باید از آمران به معروف حمایت کنند، گفت: تا می توان کار را به مراحل قانونی نکشیم و در همان مراحل اول وظایف را متذکر شویم و از طرفی کارمند و مسوولی هم که وظیفه شناس است را به هر طریقی که ممکن است تشویق کنیم و این باعث می شود مردم بیشتر به ارزشها روی بیاورند.

,

وی افزود: منکر برخی نواقص در ادارات و دستگاهها نیستیم، گاهی کج روی و تخلف هم ممکن است بشود که با تذکر به آنها، می توانند در مسوولیت خود درست انجام وظیفه کنند.

,

عصمتی گفت: امروز رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خصوص در مراسمات و مناسبت ها مصداق کامل امر به معروف است و هرکس رعایت نکند به مثابه یک کار منکری است که انجام می دهد.

,

امام جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: وظیفه عقلی و شرعی هر انسانی است که تمام شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کند، لذا کار باید عاقلانه و منطقی باشد و در مراسمات غدیر و محرم هم رعایت شود.

,

وی افزود: اگر شرایط شهرستان به سمت تضعیف این ویروس منحوس باشد مشکل چندانی نداریم در غیر این صورت همگان باید رعایت کنند و هرکس رعایت نکند منکر انجام داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه