اخبار داغ

روایتی از یک اتفاق خوب؛

قطب درمان "کنسر" غرب آسیا در البرز سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد/ کرج با "بیماری سرطان" مهیای توریسم‌درمانی و ارزآوری برای ایران می‌شود

قطب درمان "کنسر" غرب آسیا در البرز سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد/ کرج با "بیماری سرطان" مهیای توریسم‌درمانی و ارزآوری برای ایران می‌شود
قرار است مرکز یون‌درمانی کرج قطب درمان سرطان در غرب آسیا و ایران شود و با توریسم‌درمانی، ارزآوری زیادی را برای کشور داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها کرج میزبان بزرگترین مرکز یون درمانی غرب آسیا است، مجموعه ای که نمونه آن صرفا در ۶ کشور تا کنون راه اندازی شده است، هدف اصلی تاسیس آن درمان قطعی برخی از سرطان ها بوده و با استفاده از حرکت پرتوهایی با سرعت نور این کار انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
پرتوها توسط شتاب دهنده های خطی که در مرکز بون درمانی مستقر می شود ساخته می شوند و زمانی که به سرعت نور می رسند وارد اتاقک های درمان شده و توده های سرطانی را متلاشی می کنند، در نهایت DNA  این توده ها از بین خواهد رفت.
,
 
,
مزیت یون درمانی این است که سلول های سالم را از بین نمی برد و برای بافت های رو به رشد کودکان بسیار قابل استفاده است، به نوعی این روش یک راهکار قطعی برای درمان سرطان در افراد خواهد بود، البته مرحله تست تجهیزات این مرکز امروز انجام شد.
,
 
,
در سال ۱۴۰۱ مرکز یون درمانی کرج به بهره برداری می رسد و ظرفیت درمانی برای یک هزار و ۲۰۰ نفر در سال دیده شده و یکی از پروژه های بسیار مهمی است که با همکاری وزارت بهداشت و تائیدیه سازمان های علمی به سرانجام می رسد، در واقع جهش علمی بزرگ در چنده دهه اخیر است.
,
 
,
قرار است این مرکز قطب درمان سرطان در غرب آسیا و ایران شود و با توریسم درمانی، ارزآوری زیادی را برای کشور داشته باشد، افتتاح مرکز مذکور نشان می دهد که ایران همواره در عرصه های علمی حرف برای گفتن داشته و می تواند در سطح دنیا بدرخشد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه