اخبار داغ

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

تکنولوژی صرفا" با ایجاد کارخانجات ایجاد نمی شود

تکنولوژی صرفا" با ایجاد کارخانجات ایجاد نمی شود
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تکنولوژی صرفا" با ایجاد کارخانجات ایجاد نمی‌شود، هدف اصلی جهاد دانشگاهی پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها باید رفع مشکلات استان‌ها باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز; سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در آیین واگذاری پلاک‌ها به شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری و افتتاح مراکز نوآوری و رشد، اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها باید در استان‌ها و زندگی مردم اثربخش باشند.

وی افزود: اگر زمانی ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ دانشجو در استان اضافه می‌شود یا هزینه‌ای برای علم و دانش صورت می‌گیرد، مردم چند سال بعد باید اثرات این زیرساخت‌های علمی را در زندگی اقتصادی و روزمره خود حس کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  ادامه داد: دانشگاه‌ها محور تغییرات، نوآوری و توسعه هستند، در دانشگاه‌ها باید بدانند محصول، حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دانش است.

ستاری با بیان اینکه دولت توانایی تولید ندارد گفت: اگر دولت بخواهد سازنده باشد یک محصولی مثل خودروهای حال حاضر ساخته می شود، درها را می بندد و اجازه ورود هیچ خودرو دیگری را نمی دهد.

وی بیان داشت: دانشگاه باید منشاء تغییر در جامعه باشد ، بهره بری و اثر گذاری دانشگاه نباید به وسعت آن باشد بلکه اثر گذاری و تغییری است که در جامعه ایجاد می کند، به لحاظ ارزش افزوده محصولات دانش بنیان می توانند بیشتر از محصولی همچون نفت سود آوری داشته باشند اما متاسفانه رها شده اند و همه چیز را بر مبنای نفت گذاشته ایم.

ستاری افزود: چهارمحال و بختیاری استانی است که کمتر بر بحث دانش بنیان دیده شده است اما زیر ساخت های فوق العاده زیست محیطی ، دانشگاهی، تعداد دانشجویان قابل توجه و ... دارد.

وی عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که زیست بوم نوآوری و فن آوری با محوریت عمدتا" پارک علم و فناوری ایجاد کنیم.

ستاری تشریح کرد: تکنولوژی صرفا" با ایجاد کارخانجات ایجاد نمی شود، هدف اصلی جهاد دانشگاهی پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها باید رفع مشکلات استان ها باشد .

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه