اخبار داغ

معاون دفتر نهاد رهبری دانشگاه دولتی شهرکرد:

زنده نگه‌داشتن غدیر زنده نگه‌داشتن اسلام است

زنده نگه‌داشتن غدیر زنده نگه‌داشتن اسلام است
معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه دولتی شهرکرد گفت: نشان‌دادن بعد اجتماعی مکتب و همین اطعام‌هایی که صورت می‌گیرد همانگونه که در روایات در مورد عید غدیر هم همین موضوع را داریم وظیفه اصلی در این عید در باب ولایت و زنده نگاه داشتن اسم امام علی(ع) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛حجت الاسلام باقر مختاری دزکی معاون دفتر نهاد رهبری در شهرکرد در آستانه نزدیک شدن به عید سعید غدیر بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در کتاب انسان 250 ساله تعبیری از عید غدیر بکار برده اند که این عید را از یک عید اختصاصی تشیع و شیعیان فراتر برده و یک برداشت عام را ازین عید حتی برای اهل سنتی که اعتقادی به ولایت علی ابن ابطالب(ع) ندارند ،به صورت جذاب بیان کرده اند.

وی از دیدگاه رهبری غدیر را نشان دهنده تداوم راه پیامبر (ص) دانست و افزود: پیامبر بزرگ اسلام (ص) دین و فرهنگی را که برای بشریت به ارمغان آورده اند  که در غالب امامت و ولایت ادامه پیدا خواهد کرد و ازین جهت این عید متمایز از سایر اعیاد می باشد.

مختاری عنوان کرد: درباره حادثه غدیر در طول تاریخ احادیث و کتب متعددی نوشته شده است ، در روایات اصطلاحی وجود دارد بنام حدیث متواتر یعنی حدیثی که تعداد نقل کننده های آن حدیث آنقدر زیاد هستند که انسان علم به یقین پیدا می کند،از معدود احادیث متواتر ما همین حدیث غدیر است و حادثه غدیر مظلومیت خاص خودش را دارد که 100 هزار نفر در این حادثه حضور داشته اند.

معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد افزود:در چند سال گذشته شاهد بودیم که توجه به عید غدیر بیشتر شده و جا دارد سنت هایی که در مورد غدیر است از جمله دید و بازدید و رسیدن محضر سادات را فراتر ببریم و باتوجه به روایات متعددی که در مورد فضیلت های عید غدیر وجود دارد که می توان این عید را همانند عاشورا به یک عرصه خدمات اجتماعی تبدیل کرد.

مختاری در پایان با اشاره به اینکه عاشورا عرصه ای شده برای خدمات اجتماعی عنوان کرد: نشان دادن بعد اجتماعی مکتب و همین اطعام هایی که صورت می گیرد همانگونه که در روایات در مورد عید غدیر هم همین موضوع را داریم وظیفه اصلی در این عید در باب ولایت و زنده نگاه داشتن اسم امام علی (ع) است، همه ما باید تلاش کنیم تا عید غدیر حتی در خانواده خودمان زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه