اخبار داغ

مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمانشاه:

همه مسلمانان در برگزاری غدیر تفاهم دارند/ عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است

همه مسلمانان در برگزاری غدیر تفاهم دارند/ عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است
حجت الاسلام یوسف احمدی گفت: عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است و تکمیل تر از این روز نداریم برهمین مبنا اگر مردم دنبال اهداف غدیر بروند یقینا اختلافات برچیده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: آیه اکمال دین به این دلیل نازل شد که هر دینی باید به اوج خود برسد در واقع هر برنامه ای اوجی دارد و اوج نبوت پیغمبر(ص) معرفی جانشین بود زیرا جانشین و سرپرست مردم پس از رسول اکرم(ص) ادامه دهنده این دین الهی است که نمی شد تعطیل شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمانشاه افزود: از آنجا که پیغمبر اکرم(ص) آخرین پیامبر خدا بود باید حتماً جانشین خود را معرفی می‌کرد لذا از این جانشینی به نام تکمیل دین یاد شده به این معنا که اگر جانشینی امیرالمومنین(ع) توسط پیغمبر(ص) در روز غدیر صورت نمی‌گرفت این دین کامل نبود.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: دین اسلام آخرین دین الهی بود لذا  هم در روز عید غدیر حجت و هم نعمت تمام شد و آنجا دین تکمیل شد.

وی عنوان کرد: با توجه به جانشینی امیرالمومنین علی(ع) حتی بسیاری از افراد که بعدا با امیرالمومنین(ع) دچار مشکل شدند، آنجا به حضرت علی(ع) تبریک گفتند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین علی(ع) که تقسیم کننده اهل بهشت و جهنم هستند در روز عید غدیر دین را تکمیل کردند.

حجت الاسلام احمدی گفت: بر اساس آیات الهی عده ای با این قضیه مخالفت کردند به گونه ای که در سوره معارج هم آمده فردی خدمت پیامبر اکرم(ص) رسید و گفت: یا رسول الله شنیده ایم علی(ع)‌ را به عنوان جانشینت معرفی کردی، رسول الله(ص) فرمود بله، آن فرد گفت: اگر این گونه است از آسمان سنگ ببارد که بر اساس آیات سوره معارج از آسمان سنگی آمد و بر سر این مخالف امیرالمومنین(ع) کوبیده شد و  همانجا جانش را گرفت.

وی با بیان اینکه دلایل متقن دیگری در آیات و روایات با موضوع جانشینی حضرت علی(ع) آمده، افزود: دین اسلام کاملترین دین روی زمین است که خداوند تبارک و تعالی نازل کرده و آخرین دینی است که باید تکمیل می شد و تکمیل آن روز عید غدیر انجام می شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است و تکمیل تر از این روز نداریم برهمین مبنا اگر مردم دنبال اهداف غدیر بروند یقینا اختلافات برچیده می شود و تفسیرهای گوناگون از غدیر رخت برخواهد بست.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: همه مسلمانان در برگزاری غدیر تفاهم دارند و همه اذعان دارند که این مراسم برگزار شده اما درباره جزئیات آن باید در فضای دوستانه صحبت شود زیرا اگر پیغمبر اکرم(ص) این جانشینی را انجام نمی‌دادند دین تکمیل نمی شد.

وی عنوان کرد: درباره شخصیت حضرت علی ابن ابیطالب(ع) نیز باید گفت با توجه به اینکه شخصیت امیرالمومنین(ع) جامع الاطراف است یعنی از یک طرف فقرا و ایتام و از سوی دیگر ادیان مختلف از جمله مسیحی، یهودی و مجوسی ها را دور هم جمع کرده نقطه اشتراک شدند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این موضوع که جرج جرداق مسیحی در خصوص امیرالمومنین علی(ع) گفته ۲۰۰ مرتبه نهج‌البلاغه را خواندم، تصریح کرد: حضرت علی(ع) لیاقت جانشینی پیامبر اکرم(ص) را دارد.

وی افزود: امیدواریم همه اهل غدیر باشیم و به ویژه در این روز اطعام دهیم که گویی هزاران پیغمبر را اطعام کرده ایم پس دوستان را دعوت کنیم که بر سر سفره امیرالمومنین(ع) بنشینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه