اخبار داغ

موافقت معاون اول رئیس جمهور با خواسته کلانتری/ تسریع در استقرار بالگرد امدادی کهگیلویه و بویراحمد

موافقت معاون اول رئیس جمهور با خواسته کلانتری/ تسریع در استقرار بالگرد امدادی کهگیلویه و بویراحمد
معاون اول رئیس جمهور با خواسته‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حفاظت از جنگل‌های استان موافقت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس دومین نشست کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل های زاگرس به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و با حضور، وزرای نیرو و جهادکشاورزی،  استانداران حوزه زاگرس( کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی و لرستان)، رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

حسین کلانتری در این نشست گزارش جامعی از وضعیت جنگل های استان و آتش سوزی های اخیر ارائه داد.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از چالش های پیش روی استان در فصل تابستان بحث آتش سوزی ها است، عنوان کرد: سازمان جنگل ها ۱۰۰ درصد علت آتش سوزی جنگل هارا انسانی اعلام نموده و این مهم حساسیت ها را بیش تر می کند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به آسیب های بحث آتش سوزی، بیان کرد:  همکاری و حمایت نیروهای مردمی در مهار آتش سوزی ها جای تقدیر دارد.

وی، عنوان کرد: برای اطفای حریق از نیروی های آموزش دیده و همه ظرفیت های موجود استفاده کردیم.

کلانتری مشارکت جوامع محلی، نگاه بلند به بحث ارزش بی بدیل جنگل ها ، جنگل های زاگرس بویژه جنگل های  استان کهگیلویه وبویراحمد حفاظت ازاین سرمایه خدادادی را یک اولویت  اساسی دانست واظهار داشت آموزش ، تجهیز وتامین نیروی انسانی دراین مناطق رابراساس سند جامع حفاظت از جنگل های زاگرس ضروریست عملیاتی گردد .ایشان درادامه استفاده از تکنولوژی های نوین از جمله پهپاد، استفاده از سنسورهای حساس، تکمیل و تجهیز پایگاه بالگردی در استان را مطرح کرد که مورد تاکید و تایید معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت.

استاندار از توجه ویژه معاون اول رییس جمهور و حمایت‌های رییس سازمان جنگلها و مراتع و جمعیت هلال احمر کشور سازمان محیط زیست نیروهای مسلح وسازمانهای مردم نهاد در خصوص موضوع مهم و حیاتی حفاظت ازجنگلهای زاگرس تقدیر کرد و گفت:  نیازمند کمک ها و تجهیزات بیشتر با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی و مناطق جغرافیایی و توپوگرافی در استان هستیم.
اسحاق جهانگیری نیز در این نشست بر به حق بودن خواسته های استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و دستورات لازم برای اجرایی شدن این درخواست ها را صادر کرد.

معاون اول رئیس جمهور، تاکید کرد: سریعا بالگرد در کهگیلویه و بویر احمد مستقر شود.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر در خصوص تجهیزات و امکانات کمک های خوبی به این استان داشته است، تصریح کرد: این کمک ها ادامه یابد.

جهانگیری از خدمات رسانی مطلوب منابع طبیعی و محیط زیست برای تخصیص کمک های خود در دو سال اخیر خواستار تداوم این خدمات شد.

وی، عنوان کرد: برای پیشنهادات ارائه شده از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی لازم انجام شود.

جهانگیری، تاکید کرد: حفاظت از جنگل ها به ویژه جنگل های زاگرس باید به یکی از اولویت های اصلی کشور تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: سازمان جنگل ها و مراتع با برنامه های کوتاه مدت و ضربتی می تواند سیاست هایی در جهت مقابله با بیماری که درختان بلوط را در عرصه ای بیش از یک و نیم میلیون هکتار از جنگل های زاگرس تحت تاثیر قرار داده است، اجرا کند.

معاون اول رئیس جمهور، گفت: تدوین سند جامع حفاظت و مدیریت پایدار بوم سازگان زاگرس یک نگاه بلند مدت در راستای حفاظت از جنگل ها است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

تکمیل طرح های کاداستر زاگرس، ‌شناسایی و تعیین واحدهای ذخیره گاه جنگلی در سطح ۴۰۰ هزار هکتار، مبارزه با آفات جنگلی در سطح ۷۵ هزار هکتار و کنترل بیماری ذغال بلوط در سطح ۲۵۰ هزار هکتار، تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی و پیشگیری از حریق و احداث پایگاه های حفاظت در جنگل های زاگرس، ممنوعیت ارایه مجوز احداث هرگونه کوره ذغال سوزی سنتی و صنعتی، استقرار بالگرد در برخی استان ها با کمک ستاد بحران، توسعه انرژی های نو برای ۶ هزار خانوار روستایی، ‌ساماندهی نظام بهره برداری از اراضی و کوچ عشایر، ‌ارایه الگوی کشت زیر اشکوب سازگار با جنگل های زاگرس و توسعه و ترویج برنامه های فرهنگی برای جلب مشارکت مردم و جوامع محلی برای حفاظت از این جنگل ها از مهمترین مصوبات امروز نشست کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل های زاگرس برای اجرا در سال ۱۴۰۰ بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه