اخبار داغ

روایت فتح از مسعود جعفری جوزانی تجلیل کرد/ ۴ دهه فعالیت متعهدانه

روایت فتح از مسعود جعفری جوزانی تجلیل کرد/ ۴ دهه فعالیت متعهدانه
به‌ پاس چهار دهه فعالیت حرفه‌ای و هنری در سینمای انقلاب اسلامی از مسعود جعفری جوزانی توسط رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح تجلیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح به‌پاس چهار دهه فعالیت حرفه‌ای و متعهدانه در عرصه سینمای انقلاب اسلامی از مسعود جعفری جوزانی با اهدای لوح تقدیر و تصویر منقوش به سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی تجلیل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

متن لوح تقدیر که با امضای رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح اهدا شد، بدین شرح است:

,

«برادر ارجمند و هنرمند فرهیخته

,

جناب آقای مسعود جعفری جوزانی

,

سینمای ایران به معنای حقیقی و واقعی کلمه با خلق آثار شما طرحی نو و لعابی تازه انداخت، به‌راستی در سال‌هایی که هنوز در سینما نو پای انقلاب خبری از تکنولوژی و امکانات خیره‌کننده نبود حضرت‌عالی با جسارت و شجاعت مثال‌زدنی «جاده‌های سرد» را آن‌هم در مقام اولین اثر بلند سینمایی‌تان به رخ جهانیان کشاندید و ثابت کردید که اولی تر از امکانات فنی و سخت‌افزاری این خلاقیت توأمان با جسارت، شجاعت و تعهد به سرزمین و میهن است که در هنر سینما حرف اول را میزند و چه زیبا فرهنگ غنی و روزگار دیروز و امروزمان را با «شیر سنگی» و «در مسیر تندباد» به تصویر کشیدید و روایت کردید قصه سه نسل ایران‌مان را در مجموعه فاخر و ماندگار «در چشم باد» و در نهایت چه عالمانه گفت مرحوم اکبر عالمی که شما سینما را عمیقاً می‌شناسید، ذائقه جهانیان را می‌شناسید و می‌دانید که تکه‌پاره‌های برجای‌مانده در تاریخ را چگونه در کنار یکدیگر قرار داده و آن را دراماتیزه کنید تا ما در جهان با فیلم‌هایتان احساس سرافرازی کنیم و این خصلتی است که پس از چهل سال فعالیت متعهدانه و به‌دوراز برخی غوغاسالاری‌ها، بدل به امضای شما در آثارتان شده است.

,

این لوح یادبود نکوداشتی است کمترین بر تلاش‌های خستگی‌ناپذیرتان در چهار دهه خلق آثار ماندگاری همچون شهسوارانِ میدانِ حقیقت که مشتاقان هنر حقیقی را به وجد و سما آورده است. با آرزوی سلامتی و تندرستی شما هنرمند گران‌قدر و به امید ساخت و تولید بیش‌ازپیش ماندگارترین و ماناترین فیلم‌های سینمای ایران اسلامی

,

برادر شما

,

سیدمحمد یاشار نادری

,

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح»

,

مسعود جعفری جوزانی کارگردان و فیلمنامه‌نویس در سال ۱۳۲۷ در شهرستان ملایر به دنیا آمد. وی فعالیت خود را از سال ۵۸ با مستند «به‌سوی آزادی» آغاز و در سال ۱۳۶۳ نخستین فیلم سینمایی خود را با نام «جاده‌های سرد» کارگردانی کرد. «شیر سنگی»، «در مسیر تندباد»، «دل و دشنه»، «بلوغ»، «پشت دیوار سکوت» و مجموعه «در چشم باد» از جمله آثار اوست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه