اخبار داغ

رزمنده کهگیلویه و بویراحمدی مطرح کرد؛

زوایای پنهان عملیات مرصاد به روایت فرمانده کهگیلویه و بویراحمدی/ روزی که گور منافقین در "چهارزبر" کنده شد+تصاویر

زوایای پنهان عملیات مرصاد به روایت فرمانده کهگیلویه و بویراحمدی/ روزی که گور منافقین در "چهارزبر" کنده شد+تصاویر
سردار ارشادی گفت: رزمندگان اسلام راه عقب نشینی منافقین در گردنه "چهار زبر" را بستند و لذا برخی منافقین به روستاها پناه بردند و بعضی با خوردن قرص سیانور خودکشی کردند در حالی که جاده هم پر شده بود از اجساد پسران و دخترانی که ناجوانمردانه بر روی ملت خویش آتش گشوده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمد ارشادی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در گفتگو با صبح زاگرس، در خصوص زوایای پنهان عملیات مرصاد گفت: ببینید بعداز پذیرش قطعنامه توسط جمهوری اسلامی ایران، ارتش عراق با همه یگان های خود مجدد به جنوب کشورمان حمله کرد و جنگ بسیارشدید و سختی درمحورهای جنوب مخصوصا محور خرمشهر، کوشک، طلاییه و جاده خرمشهر به اهواز در جریان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, , ,

وی افزود:بنابراین دشمن در بعضی محورها پیشروی کرد و حتی در محور خرمشهر به اهواز تا پادگان حمید پیشروی کرده بود درحالی که این شرایط سخت و حساس باعث شده بود تا همه یگان ها و نیروهای موثر و تاثیرگذار جنگ هم به جنوب بیایند و محورهای غرب خالی بماند.

,

ارشادی در ادامه تصریح کرد: در چنین اوضاع و احوالی سران منافقین فرصت را مناسب دیدند و با کمک رژیم بعث عراق حدود ۱۵هزار نفر نیرو از زن و مرد آماده کرده و به آنها اعلام داشتند که نیروهای مسلح ایران به علت حملات اخیر ارتش عراق کاملا از هم پاشیده است و مردم ایران هم آماده استقبال از ما هستند و ما وقتی به کرمانشاه برسیم مردم به ما ملحق می شوند و نیز اعلام کردند ما جشن پیروزی را در میدان آزادی تهران می گیریم.

,

, ,

وی توضیح داد: با این وجود نیز کاروان منافقین در عصر روز سوم مردادماه به راه افتاد و از"تنگه پاتاق" وارد ایران شد، آنها با پشتیبانی همه جانبه ارتش رژیم بعث عراق موفق شدند خط اول ما را شکسته و با بمباران شدید نیروی هوایی عراق پیشروی خود را ادامه دهند که با تصرف "سرپل ذهاب" از آن عبورکرده و به سمت "کرند غرب" ادامه مسیر دادند که در ادامه پیشروی خودشهر"کرند" را تصرف و به سمت اسلام آبادحرکت کردند.

, ,

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: اسلام آباد در سه راهی قصرشیرین_اهواز_کرمانشاه واقع شده که تصرف آن مسیرکرمانشاه به اهواز را مسدود می کرد،با این وجود منافقین به اسلام آبادغرب رسیدند و برخلاف انتظار که فکر می کردند مردم با قربانی گاو و گوسفند به استقبالشان می آیند مردم مومن و انقلابی اسلام آباد به مقابله با آنها پرداختند هرچند نهایتا اسلام آباد هم سقوط کرد و منافقین جنایت وحشیانه ای در این شهر انجام دادند و مردم را قتل عام کردند و حتی به بیمارستان امام خمینی(ره) شهر وارد شدند و مجروحین را هم به شهادت رساندند.

,

, ,

ارشادی افزود:با این حال سازمان منافقین که روزی برای عوام فریبی خود را محور مبارزه با دشمنان خلق مسلمان ایران و نیز آمریکا معرفی می کرد، درحساس ترین زمان و تاریخی ترین لحظات مردم ایران؛ باصدام جنایتکار هم پیمان شدند و به سوی مردم مسلمان و انقلابی کشورمان آتش گشودند.

,

وی تصریح کرد:این درحالی بود که باسقوط اسلام آباد،کرمانشاه نیز کاملا به هم ریخته بود و رادیو منافقین مرتب اعلام می کرد فردا به سوی کرمانشاه حرکت خواهیم کرد،جو بسیارمتشنج شده و نیز پریشانی و اضطراب در مردم ایجاد شده بود.

,

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار کرد:با این وجود نیز منافقین برای رسیدن به کرمانشاه حتما باید از گردنه  "چهار زبر" در۳۴ کیلومتری کرمانشاه عبور می کردند لذا تعدادی از یگان ها درگردنه چهارزبر مستقرشدند و به محض رسیدن ستون منافقین به گردنه ، بالگردهای هوانیروز و هواپیماهای نیروی هوایی هم وارد عمل شدند و جهنمی برای آنها ایجاد کردند.

, ,

ارشادی گفت:با این حال نیز در مدت زمان کوتاهی جاده انباشته شد ازخودروها و نفربرها و ادوات سوخته شده منافقین، نیروهای مردمی منطقه و یگان هایی که از جنوب به غرب رسیده بودند هم وارد عمل شدند و راه عقب نشینی آنها را بستند و لذا برخی به روستاها پناه بردند و بعضی با خوردن قرص "سیانور"خودکشی کردند و جاده هم پرشده بود از اجساد پسران و دخترانی که ناجوانمردانه بر روی ملت خویش آتش گشوده بودند.

,

, ,

وی درادامه تصریح کرد:اگر ما میلیاردها تومان هزینه می کردیم تا بتوانیم انتقام ۱۷هزارشهیدترور و شهادت شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، قدوسی ،دستغیب وعزیزان دیگر را بگیرم امکان آن وجود نداشت، ولی از آنجا که خداوند دشمنان ما را احمق آفریده خودشان برای انجام جنایتی دیگر وارد خاک مقدس جمهوری اسلامی شدند و چند هزارنفرتلفات دادند و چهره واقعی منافقین که دشمنی با ملت قهرمان ایران بود برای همگان روشن شد.

, ,

ارشادی در پایان هم گفت:عملیات مرصاد به نوعی آخرین عملیات ۸ سال دفاع مقدس به شمار می رود که با موفقیت چشمگیر رزمندگان جبهه اسلام به پایان رسید و افزون بر آنکه پیروزی نظامی بزرگی در پی داشت و با ضرباتی که به سازمان منافقین وارد شد از نظر امنیتی نیز برای کشورمان نیز موفقیت بزرگی بود درحالی که  آخرین برگ تاریخ جنگ تحمیلی بسیار افتخار آمیز ورق خورد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه