اخبار داغ

کارشناس ورزشی:

کسب مدال طلای جواد فروغی یک ارزش در دیپلماسی ورزشی است

کسب مدال طلای جواد فروغی یک ارزش در دیپلماسی ورزشی است
کارشناس ورزشی با اشاره به تلاش رسانه‌های معاند در کمرنگ جلوه دادن قهرمانی‌های ایران در مجامع ورزشی گفت: کسب مدال طلای جواد فروغی یک ارزش است و بر مبنای ارزش‌های فقط ورزشی نیست بلکه یک ارزش در فضای دیپلماسی ورزشی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، محمد امامی کورنده حضور یک کشوردر المپیک را حائز ارزش خواند و اظهار داشت: از همه کشورهای جهان تنها تعدادی کشور شانس و اقبال حضور در مسابقات المپیک را دارند و طبعاً حضور یک کشور حتی با یک تیم و در یک رشته حائز اهمیت است چه برسد به اینکه کشوری در المپیک حضور پیدا کرده و در یکی از رشته‌ها یک مدال طلا کسب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی با اشاره به رقابتی بودن مسابقات المپیک، جام جهانی و جام کشورهای اروپا از گذشته تا به حال افزود: کسب مدال طلا نشان دهنده قدرت شرکت کننده در مسابقات و کشوری که آن ورزشکار از سمت آن کشور حضور پیدا می‌کند، است و این به نوعی یک دیپلماسی ورزشی محسوب می‌شود.

,

کارشناس ورزشی تصریح کرد: برعکس تبلیغاتی که خیلی‌ها معتقدند که سیاست را با ورزش غاطی نکنید! اتفاقا المپیک به نوعی خود یک دیپلماسی ورزشی است یعنی کشورها از طریق حضور در مسابقات المپیک به نوعی روابط دیپلماتیک با هم برقرار می‌کنند و این هم سیاست و هم ورزش است و قابل تفکیک نیست.

,

وی بیان کرد: ورزشکاری که از سوی یک کشور در این مسابقات حضور می‌یابد نماینده آن کشور در بازی‌های المپیک است و آن کشور هم جنبه حقوقی ورزشی و هم جنبه دیپلماسی سیاسی دارد و این تفکر یک بازی رسانه‌ای است که به مردم کشور ما القا می‌کنند ایران همچنان سیاست را غاطی ورزش می‌کند در صورتی که همه ورزش‌ها در جهان و کل سیستم المپیک و جام جهانی بر مبنای سیاست کشورهاست و دیپلماسی ورزشی در این فضا حاکم است و کشورها می‌آیند برای اینکه قدرت چانه زنی خود را از طریق این مسابقات به دنیا معرفی کنند.  

,

امامی با بیان اینکه کشوری که دیپلماسی ورزشی قوی داشته باشد در دنیا می‌تواند دیپلماسی اقتصادی خوبی هم داشته باشد، عنوان کرد: کسب مدال طلای جواد فروغی یک ارزش است و بر مبنای ارزش‌های فقط ورزشی نیست بلکه یک ارزش در فضای دیپلماسی ورزشی کشور است و جواد فروغی نیز خود یک فرد ارزشمند است چراکه در سنی بالاتر از سن قهرمانی یک ورزش را شروع کرده و با کمترین امکانات و حمایت‌ها در عرض 10 سال به بازی‌های المپیک رسیده و این خود یک پدیده است.

,

وی با اشاره به تلاش رسانه‌های معاند در کمرنگ جلوه دادن این قهرمانی گفت: هدف شبکه‌های ضد ایرانی که برنامه‌های ویژه‌ای برای المپیک و با هدف تخریب ایران تهیه می‌کنند، این است که قهرمانی و حضور پررنگ مدال آوران ایرانی را کمرنگ جلوه دهند و اگر ایران در رشته‌ای مدال نیاورد و شکستی هم داشته آن را به سیاست دخالت بدهند و بگویند ایران ورزش را سیاسی کرده است در حالی که در تعریف ردیف بودجه‌ای که این شبکه‌های معاند دریافت می‌کنند نوشته شده برای تخریب ایران در فضاهای مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی.

,

این کارشناس ورزشی با اشاره به فعالیت شبکه‌های ضد ایرانی در هر زمان و به فراخور موضوعات روز تصریح کرد: آنها این فعالیت را با مردم به اشتراک می‌گذارند و از ضعف اطلاعات و دیدگاه‌های مردم نسبت به حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و ورزشی استفاده و مردم را با خود همراه می‌کنند و به جای اینکه رسانه‌های داخلی ما از این فضا استفاده کنند و گلایه‌های مردم را بشناسند و بر همان مبنا برنامه تولید کنند و فضا را مثبت جلوه دهند این کار را نمی‌کنند تا رسانه‌های معاند از این فضا و عدم آگاهی مردم سوء‌استفاده کنند و بر مبنای سلایق تعداد محدودی از مردم و مخاطبان خودشان برنامه سازی کنند و پایه اصلی ساخت برنامه را مردم و مخاطبان ایرانی قرار می‌دهند.

,

به گفته وی مخاطب چه مخالف و چه موافق باید در داخل حمایت شود و نقاط ضعف را رسیدگی و آنها را تبدیل به فرصت کنیم و اگر نرسیم رسانه‌های دیگر می‌آیند به راحتی از این فضا بنا بر مأموریتی که دارند استفاده می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه